دیدار صمیمانه صبایی ها با سیدحسن خمینی؛ سیدحسن خطاب به دایی: از باخت هایت به استقلال بگو+عکس

شب گذشته کشوری فرد مدیرعامل صبای قم ،علی دایی،محمد دایی،بهزاد غلامپور،ژلکو میاچ،بهمن دهقان، کریم بهرامی رییس هیات فوتبال استان قم،عبدالصمد ابراهیمی عضو هیات مدیره باشگاه راه آهن و جمعی از اعضای تیم صبای قم ساعتی را در دفتر نوه حضرت امام(ره) در قم میهمان وی بودند.
-سید حسن خمینی برخورد صمیمانه و گرمی با حضار داشت.او شرایط جدول لیگ برتر و حتی تفاضل گل تیم ها را هم از بر بود.
_سیدحسن در خلال صحبت ها گفت قم در دهه ۵۰ و اوایل دهه ۶۰ فوتبالیست های خوبی داشت.علی دایی گفت من که از قم همیشه خاطره خوب دارم.هر وقت با تیم اردبیل آمدیم قم را بردیم و رفتیم.
_میاچ به محض دیدن نوه امام(ره) گفت من ۵ سال پیش با تیم پرسپولیس هم به دیدار شما آمدم.جالب است که اصلا تغییر نکرده اید. این جمله سیدحسن و حضار را به خنده واداشت.
دستیار کروات علی دایی در پایان نشست هم به سیدحسن گفت:۵ سال پیش برایم یک جمله نوشتید و هنوز آن را دارم حالا هم میخواهم برایم مطلبی بنویسید. سیدحسن روی کاغذ مطلبی نوشت و امضا کرد و به میاچ داد.میاچ بلافاصله آن را درجیبش قرار داد و هر کس خواستار خواندن آن شدگفت :خصوصی است!
_سید حسن خمینی به علی دایی گفت تمریناتتان را هم به قم بیاورید. علی دایی گفت رفت و آمد سخت است. عبدالصمد ابراهیمی عضو هیات مدیره راه آهن اظهار داشت:علی آقا راست می گوید. مسیر خیلی طولانی است. ما امروز با همت علی آقا مسیر را نیمساعته آمدیم(خنده حضار)بین راه هم یکبار ماشین پلیس ما را نگه داشت و وقتی مامور پلیس علی آقا را دید با زبان آذری با هم احوالپرسی کردند و پلیس پرسید چرا اینقدر با سرعت میروی؟علی آقا جواب داد:دیر شده باید به کنفرانس مطبوعاتی برسم. مامور پلیس هم گفت :خیالت راحت غیر از ما دیگر پلیسی در اتوبان نیست. سریع بران و برو که برسی(همه بلند خندیدند)ابراهیمی گفت بخش دوم را شوخی کردم.
_سید حسن خمینی با یادآوری تصادف چندسال پیش علی دایی در مسیر بازگشت از اصفهان مسیر حرفها را به سمت خاطره آن شب برد. میاچ که در آن حادثه در ماشین علی دایی بوده گفت من روی صندلی عقب بودم و برای اولین بار در عمرم کمربند عقب را بستم و انگار خدا به من الهام کرد که دارد یک اتفاقی می افتد.
بهمن دهقان هم گفت:حاج آقا،محمد آقای دایی خاطره جالبی از آن شب دارد. می گوید رفتیم پمپ بنزین بنزین زدیم و همانجا میاچ یک پرتقال هم در دستش بود و شروع کرد پاک کردن. علی آقا شربت سرماخوردگی خورده بود و دیدم چشمهایش دارد روی هم می رود و سرعت ماشین به ۲۰۰ رسیده تا آمدم سر پیچ بگویم مواظب باش علی آقا ترمز زد و ماشین چپ کرد. ماشین روی بغل افتاده بود که من با لگد در را باز کردم و دیدم صورت علی روی آسفالت کشیده شده و مستاصل بودم که کسی سریع بیاید کمک کند .باد شدیدی می وزید و بیابان هم تاریک بود دیدم یکی زد روی شانه ام. برگشتم دیدم میاچ است.از من پرسید پوست پرتقال ها را کجا بریزم؟(در این لحظه هیچکس توان کنترل خنده اش را نداشت)
_سید حسن خمینی گفت یکی از بازی های صبا به ورزشگاه می آیم.کشوری مدیرعامل صبا گفت بازی برگشت با استقلال بیا. علی دایی گفت:نه.بازی با استقلال اگر ما ببریم حاج آقا ناراحت می شود.سید حسن با خنده اظهار داشت:از کجا معلوم شما ببرید؟عباس دارابی سرپرست صبا که سابقه حضور در سایپا را هم دارد گفت: زمان حضور علی آقا در سایپا همیشه استقلال را می بردیم.سید حسن خمینی هم باحاضرجوابی و لبخند جواب داد:حالا می دانند که من یادم نیست دارند کری می خوانند.علی آقا از باخت هایت به استقلال هم بگو(خنده حضار)
_بهزاد غلامپور هم در بخشی از این نشست صمیمانه گفت:علی و محمد دایی هر دو عضو استقلال اردبیل بودند و استقلالی هستند حالا دارند برای ما کری می خوانند.
_سید حسن با ذکر خاطراتی از پدر بزرگوارش مرحوم حاج سید احمد خمینی اظهار داشت:پدرم خیلی فوتبالی بود. گوش چپ خوب بازی می کرد. خودم هم دفاع آخر خوبی بودم و اگر ادامه می دادم در فوتبال یک چیزی می شدم. احمد(پسر سید حسن)هم بازیکن خوبی است اما رفت طلبه شد. اگر ادامه می داد شما یک بازیکن بومی داشتید. عبدالصمد ابراهیمی گفت:نه حاج آقا!احمدی که ما می شناسیم صبا بیا نبود. میرفت استقلال.
_علی دایی از سیدحسن خمینی دعوت کرد تا یک بازی دوستانه با هم داشته باشند که بهمن دهقان گفت:حاج آقا فریب علی آقا را نخورید. اگر به او یک گل بزنید تا سه روز هم که باشد شما را در زمین نگه می دارد که باختش را جبران کند و از کار و زندگی می افتید.
_سیدحسن خمینی در بخشی از گفته هایش پشتکار علی دایی در فوتبال را ستود و خاطره مصدومیت وی مقابل بحرین را یادآوری کرد که با طحال پاره در زمین ماند.او از دیر بسته شدن تیم صبا هم حرف زد و حضور در بالای جدول را ناشی از همدلی اعضا و مدیریت و تلاش کادر فنی به خصوص علی دایی دانست.
_سیدحسن از میاچ درمورد تیم ملی دوران ایویچ و باخت به آث رم و برکناری آن مربی پرسید.
_نوه حضرت امام(ره) از دایی سیستم تیم را پرسید و بعد گفت فوتبال دنیا بعد از ۳_۵_۲ و ۴_۲_۳_۱ دوباره دارد به ۴_۴_۲ رو می آورد.
_درپایان حضار عکس هایی به یادگار گرفتند.

۷T3A2488

۷T3A2524

۶۶_۷T3A2474

۶۹_۷T3A2397

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.