دلار، همچنان در سراشیبی: ۲۹۵۰ تومان / حباب قیمت مسکن هم می‌ترکد؟

قیمت ارز و طلا نسبت به روز گذشته کاهش چشمگیری یافت.
به گزارش سرویس اقتصادی «انتخاب» ؛ نرخ فروش هر دلار امروز بر روی تابلوی صرافی ها دو هزار و ۹۵۰ تومان، نرخ خرید دو هزار و ۸۰۰ تومان، نرخ فروش هر یورو ۳ هزار و ۹۵۰ تومان و نرخ خرید ۳ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شد.

صرافان قیمت فروش هر پوند انگلیس بر روی تابلوها را در روز جاری ۴ هزار و ۸۰۰ تومان، قیمت خرید ۴ هزار و ۴۰۰ تومان، قیمت فروش هر درهم امارات ۸۵۰ تومان و قیمت خرید ۷۵۰ تومان درج کردند.

همچنین فروش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز یکشنبه بر روی تابلوها یک میلیون و ۴۰ هزار تومان، قیمت خرید یک میلیون تومان، نرخ فروش سکه طرح قدیم ۹۸۰ هزار تومان و نرخ خرید ۹۲۰ هزار تومان، قیمت فروش نیم سکه ۵۲۰ هزار تومان و قیمت خرید ۴۸۰ هزار تومان درج شد.

نرخ فروش هر قطعه سکه ربع بهار ۳۵۰ هزار تومان، خرید ۳۰۰ هزار تومان، نرخ فروش سکه گرمی ۲۴۰ هزار تومان، نرخ خرید ۲۰۰ هزار تومان اعلام شده است. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم امروز به ۹۵ هزار تومان رسید.

در همین حال، تعداد زیادی از فروشندگان عادی به مرکز ارز و سکه از میدان فردوسی تا چهارراه استانبول مراجعه کرده اند، این افراد که طی ماه های اخیر به خرید سکه و ارز اقدام کرده بودند برای اینکه ضرر کمتری متوجه آنها شود، برای فروش به بازار هجوم آورده اند.

با کاهش نرخ ارز حباب قیمت مسکن هم می‌ترکد

در همین حال، کارشناسان معتقدند با کاهش نرخ ارز شاهد از بین رفتن حباب قیمت مسکن و شکست قیمت‌های فعلی خواهیم بود.

یک کارشناس اقتصادی در این مورد با اشاره به اینکه در ابتدا باید مجموع فضای اقتصادی کشور آرام شود، به «انتخاب» گفت که طی روزهای اخیر شاهد آثار روانی مثبتی از جمله کاهش نرخ ارز و سکه در اقتصاد کشور بودیم.

وی پیش‌بینی کرد: معاملات مسکن در ماه‌های آینده با رونق همراه شود و سرمایه متاثر از نبود اطمینان به آینده و همچنین ناپایداری در بورس سکه و طلا در بازار از اقتصاد خارج می‌شود و در این میان بازار مسکن رونق می‌گیرد.

این کارشناس با بیان اینکه در سه ماه ابتدای سال با رکود نسبی در معاملات مسکن مواجه بودیم، گفت: شکست قیمت‌ها و تاثیرات مثبت بر بازار نوید روزهای پر رونق مسکن است.

وی با بیان اینکه یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری با ستایش داخلی‌ها و خارجی‌ها همراه بوده است، افزود: برای ارتباط خوب کشور با دیگر کشورها و ایجاد همکاری‌های جدید امیدواریم لذا این شرایط به بهبود بازار اقتصادی کشور کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.