دستغیب: تهاجم سیاسی به نهاد شورا عملی غیر اخلاقی و بی تقوایی است

خبر پارسی – رئیس شورای شهر شیراز با انتقاد از تهاجم های سیاسی به نهاد شورایی از تریبون های رسمی، آن را عملی غیر اخلاقی و بی تقوایی دانست .

سید احمدرضا دستغیب بعد از ظهر دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در نطق پیش ازدستور جلسه علنیشورای شهر شیراز، با بیان اینکه،  نظام جمهوری اسلامی بر دو پایه جمهوریت و اسلامیت بنا نهاده شده است، گفت: این دو غیر قابل تفکیک از یکدیگرند .

وی روز شورا  را روز تجلی اراده مردم و تحقق مردم سالاری دانست و گفت:روز شورا روزی است که امور شهرها به دست مردم سپرده شد و برخی اصول تعطیل شده قانون اساسی احیاء گردید.

رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص اهداف شوراها افزود: به گفته ایشان، برطرف کردن معضلات شهر و روستا و تسهیل زندگی مردم در کارهای مربوط به شهرداری ، سالم سازی محیط زیست ، حفظ رسالت اسلامی و ملی در ساخت و سازها و بهره گیری از دانش و تجربه متخصصین داخلی از جمله وظایف شوراهاست .

او گفت: هرچند که واگذاری تصدی گری دولتی از قانون برنامه دوم توسعه در برنامه ها لحاظ شده اما تا کنون اجرا نشده است که این عدم اجرای طولانی و متعدد گویای دو پیام است :یکی آنکه شهرداریها آمادگی انگیزده و توانایی لازم برای انجام این مسئولیت را ندارند و دوم اینکه نظام مدیریتی کشور ظرفیت عدم  تمرکز را ندارد .

انتقاد سازنده از شورا را سازنده می دانیم.

دستغیب با انتقاد از تهاجم های سیاسی به نهاد شورایی از تریبون های رسمی، آن را عملی غیر اخلاقی و بی تقوایی دانست .

رئیس شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه در یک بازه معقول، گزارشی از عملکرد شورا در اختیار موکلین و شهروندان قرار داد ه می شود، تصریح کرد: سازمانهای نظارتی هم که در جزئیات درآمدها و هزینه قرار دارند.

احمدرضا دستغیب در ادامه سخنان خود، گفت: مواکدا اعلام می کنم به لحاظ حفظ شأن برخی از نهادها ،افراد بی اطلاع و بی تجربه از اظهار نظرات غیر کارشناسی و سیاسی در محافل عمومی خودداری کنند.

او با بیان اینکه: شروع فعالیت شورای پنجم کمتر از ۸ماه است و نه دوسال، افزود:  بودجه پیش بینی درآمد است و نه تحقق ریالی آن .

رئیس شورای شهر شیراز گفت: اینکه شورای شهر پولها را چه می کند ،غیر از تشویش اذهان عمومی چیزی نیست که خدای نکرده عدالت گوینده از بین می رود.

دستغیب با تاکید بر اینکه، هیچ منبع مالی از دولت برای بافت تاریخی به شهرداری پرداخت نشده که شهرداری هزینه کند، افزود: طبق قانون تمامی صورتهای مالی شهرداری در روزنامه کثیر الانتشار به آگاهی مردم می رسد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.