درجلسه پیشکسوتان برق با آیت اللهی مطرح شد/ برق پارسی شکل می گیرد

خبرپارسی-برق شناسنامه دیرپای ورزش فارس روزهای خوبی را سپری نمی کند.تلخی پشت تلخی و ناکامی به دنبال ناکامی. هر سال امیدها برای رویش بارقه های روشن جرقه زد و باز هم رو به خاموشی نهاد. در این میان دو گروه بیش از هر کسی عذاب می کشیدند. پیشکسوتانی که سالها برای برق دویده اند و زحمت کشیده و هوادارانی که سالها و ماهها روی سکوها حنجره هایشان رنگ و لعاب نارنجی گرفته بود و حالا در فراق روزهای شیرین گذشته، خاطراتشان را مرور می کنند و از ته دل اشک می ریزند.

چندی پیش نوشته ای در یکی از روزنامه های محلی شیراز تلنگری بود برای پیشکسوتان برق.در آن مطلب نوشته شده بود که پیشکسوتان برق فکری به حال تیمشان و خاطراتشان نمایند. همین موضوع سبب شد تا رایزنی پیشکسوتان با هم دیگر منتج به این گردد که نشستی را با آیت اللهی رییس هیئت فوتبال فارس و نایب رییس فدراسیون برگزار نمایند.

صبح پنجشنبه ۹ نفر از برقی های اصیل به نام خلیل صالحی – حمیدرحمت آمیز – علیرضا قشقائیان  – منوچهر نصراللهی  – محمد عباسی – عباس زارع – غلام برزگر – سید محسن موسوی و علی اصغر کلانتری به دفتر آیت اللهی رفتند تا با تبادل نظر با او ، برای برق آستین بالا بزنند.

در این نشست ابتدا خلیل صالحی اعلام کرد:ما به اینجا آمده ایم و نفراتی از نسل های مختلف برق  به نمایندگی از همه پیشکسوتان ما را همراهی می کنند تا بگویند که نگران برق هستند. کسانی که خود آقای آیت اللهی دوران اوج فوتبال شان را به یاد دارد. حالا آمده ایم که شما به عنوان متولی فوتبال استان در راه احیای تیمی که دارد نفس های آخرش را می کشد و از دوران اوجش فاصله گرفته کمک کنید.

آیت اللهی هم اظهار داشت:تکلیف باشگاه برق از نظر مالکیتی و واگذاری به بخش خصوصی مشخص نیست. اگر چه در ابتدای فصل قبل اعلام شد که تیم به بخش خصوصی واگذار شده اما به طور رسمی هنوز هیچ مدرک و سندی در این رابطه نه به هیئت فوتبال و نه به فدراسیون ارائه نشده و بعید می دانم چنین موضوعی به اداره کل ورزش فارس هم اعلام و اسناد آن تحویل گردیده باشد.

او ادامه واگذاری سهام باشگاهها و موسسات ورزشی مانند خرید و فروش خودرو است. ابتدا باید خلافی گرفت و بدهی ها را مشخص کرد. برقی ها در این باره هیچ اقدامی انجام نداده اند و تا مفاصا حساب از هیئت و فدراسیون نگیرند برابر مقررات اجازه نقل و انتقال ندارند.بعد در دو مرجع باید این انتقال ثبت شود. همانگونه که معاملات ماشین در دفترخانه های اسناد رسمی و نیروی انتظامی و مراکز تعویض پلاک ثبت می شود ، باشگاهها هم همین گونه است.اداره ثبت شرکت ها که آگهی تغییرات آن باید به اداره کل ورزش هم تحویل شود. قبل از ثبت تغییرات ، اداره ثبت از اداره کل ورزش استان استعلام می گیرد و پس از اعلام بلامانع بودن، تغییرات را ثبت و صاحبان سهام را معرفی می کند. من در مورد برق این اسناد را ندیده ام و هیچ چیزی به ما ارائه نگردیده. از نظر ما برق منطقه ای همچنان مالک باشگاه برق است و به دلیل بدهی ها هم تعلیق شده و تا تعیین وضعیت آن نمی توانم اظهار نظری انجام دهم. این کار یک پروسه قانونی دارد که در اختیار ما نیست و نمی توانم وارد مسائل حقوقی آن شوم.اگر تغییرات قانونی صورت گرفته باید به ما و اداره کل اعلام شود.

این اظهارات و همفکری پیشکسوتان حاضر در جلسه به آنجا ختم شد که باشگاهی جدید با هویت تازه با نامی مانند «برق پارسی» شکل گیرد. صالحی در این باره گفت:احیای نام برق که بخشی از زندگی همه ما بوده برای ما در اولویت است. باشگاهی که خاطرات زیادی از آن داریم و حالا بنا به هر دلیلی وارد فاز مشکلاتی شده که موارد حقوقی آن را آقای آیت اللهی مطرح کرد. حالا هم باید همه دست به دست هم بدهیم تا برق نابود نشود.ما را که از خانه مان بیرون کرده اند اما نباید با تعلل اجازه بدهیم که این نام بزرگ محو شود.

همه پیشکسوتان اعلام کردند بدون هیچ چشمداشتی برای این امر تلاش خواهند کرد و در هر جایی که لازم باشد قدم بر می دارند تا برق زنده بماند.

مقررشد ابتدا پیشکسوتان برق جلسه ای را برگزار نمایند و پس از تبادل نظر ، برنامه های خود برای تشکیل این تیم را ارائه دهند. در آن نشست مشخص خواهد شد که این تیم قرار است از چه رده ای کارش را آغاز کند و چگونگی اداره آن و …به شور گذاشته می شود.

صالحی در پایان اظهار داشت: این راه سختی است که البته همه ما سختی آن را به جان خریده ایم تا تیممان نابود نشود. هیئت فوتبال هم قرار شد در بعد سخت افزاری حمایت لازم را انجام دهد و پس از تعیین برنامه ها، نحوه ثبت موسسه و …مشخص گردد. باید منتظر ماند و دید در جلسه پیشکسوتان چه نتیجه ای به دست خواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.