دبیر شورای عالی اصلاح‌طلبان :ایران‌ نیازمند تکمیل مسیر دولت روحانی است

خبر پارسی -دبیر شورای عالی اصلاح‌طلبان و عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی گفت:ایران‌ نیازمند تکمیل مسیر دولت روحانی است.

به گزارش ستاد انتخاباتی حسن روحانی در فارس، «حسین مرعشی» پنج‌شنبه، ۲۱ اردیبهشت ماه در همایش بزرگ حامیان روحانی در شیراز که به مناسبت میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) برگزار شد انتخابات در ایران را امری واقعی و تاثیرگذار دانست و افزود: انتخابات در ایران به آن میزان مهم است که حضور مردم یا حضور نیافتنشان تاثیرگذار است.

مرعشی حضور نیافتن مردم در انتخابات را مساوی با صدارت افکار اقلیت و گروه‌های اقلیت بر کرسی مملکت دانست.

او با اشاره‌ای به تاریخ معاصر ایران، به تاثیرگذاری مثبت و منفی حضور یافتن و حضور نیافتن مردم در صحنه تاکید کرد و گفت: مردم ایران در ۳۰ تیر ۱۳۳۱ با حضور در صحنه و اعتراض به دربار سبب شدند مصدق مجددا به نخست‌وزیری بازگردد اما ۱۳ ماه بعد با خالی کردن صحنه توسط مردم شرایطی ایجاد شد که زاهدی کودتاچی قراردادهای نفتی بزرگ بست و در حالی که مصدق نفت را ملی کرده بود کنار گذاشته شد.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به این واقعیت تاریخی بر درس گرفتن از گذشته تاکید کرد و با مطرح کردن این سوال که آیا ما می‌خواهیم به گذشته بازگردیم یا خیر گفت: اگر بخواهیم درس بگیریم نباید اجازه دهیم تجربه‌های تلخ تکرار شود.

مرعشی با بیان اینکه در سال ۹۲ و در اوج ناامیدی کشور را پس از رد صلاحیت هاشمی و ممانعت از ثبت نام خاتمی به دست رییس جمهوری سپردیم که کشور را در بحرانی‌ترین و سرنوست‌سازترین دوران کنونی به خوبی مدیریت کرد، خاطر نشان کرد: روحانی توانست به پشتوانه حمایت رهبری و مردم، قدرت و اقتدار نیروهای مسلح و موفقیت‌های کشور در خاورمیانه پرونده هسته‌ای ایران را حل و فصل و پرونده ایران در آژانس انرژی اتمی را مختومه کند.

او با تاکید بر اینکه روز ۲۹ اردیبهشت زمان قدرشناسی از دولت است، افزود: مبادا با ناسپاسی قدر امنیتی که برجام برای همیشه به ما هدیه داد را ندانیم.

مرعشی همچنین خطاب به مخالفان دولت گفت: شما در امنیت حاصل از برجام زندگی می‌کنید چرا بی‌انصافی و بی اخلاقی پیشه می‌کنید.

وی تاکید کرد: اگر به رسمیت شناختن حق هسته‌ای ایران تنها دستاورد برجام باشد برای ما کافی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.