خواسته جوانان این است که بیشتر دیده شوند و کمتر تهدید شوند

خبرپارسی – معاون اول رئیس جمهور در شیراز با تاکید بر اینکه خواسته جوانان امروز این است که بیشتر دیده شوند و کمتر تهدید شوند گفت: نباید جوان را تهدید دانست بلکه جوان یک انرژی نهفته است که نباید نادیده گرفته شود .

اصحاق جهانگیری صبح امروز ۷ بهمن در اختتامیه اولین همایش مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان در شیراز گفت: بعد از ۳۹ سال که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد لازم و ضروری است که نسل جوانی که ایام قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نبوده و شرایط انقلاب را درک نکرده علل پیروزی انقلاب را بدانند
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه موضوع جوان و جوانی برای تمام جوامع از اهمیت وی‍ژه ای برخوردار است، افزود: نباید جوان را تهدید دانست بلکه جوان یک انرژی نهفته است که نمی شود نادیده گرفت .
جهانگیری جوانان را فرصتی دانست که می توانند در جامعه معجزه ایجاد کنند و گفت: کشورهایی که ساختار بسته ای دارند و دنبال بهبود نیستند وقتی جوانان تحول خواه را می بینند او را تهدید می دانند .
او با تاکید بر اینکه دولت تا جایی که بتواند به نیازهای جوانان عمل می کند تا انان را راضی کند افزود: باید پذیرفت که امروزه مطالبات جوانان با توجه به تحولات پدید آمده در دانش و ارتباطات، افزایش یافته است .
جهانگیری روند مطالبات را در جامعه روبه افزون عنوان کرد و گفت: متاسفانه دولت امکاناتش متناسب با این مطالبات نیست و همین جاست که نارضایتی بوجود می آید .
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اگر در مقطعی قرار بگیریم که بی جهت در مطالبات دمیده شود و امکانات و کارها کوچک شمرده شود مشکلات بیشتر می شود، ادامه داد: معتقدیم که چه دولت و چه بخش حاکمیتی و نهادهای مدنی نباید اجازه دهند که این حس در جوانان بوجود آید که آینده ای ندارند .
وی نسل جوان را عامل روی کار آمدن دولت دانست و گفت:باید مدیریت کشور به سمتی رود که که جوانان اجساس کنند به ر سطحی که اراده کنند امکان حضور برایشان فراهم است .
جهانگیری سپس به مصوبات دولت در بخش جوانان و بانوان اشاره داشت وافزود: دولت مصوب کرد که باید در برنامه ششم توسعه سن مدیرریت دست کم ۸ سال جوانتر شود که البته این بدین معنی نیست که افراد بدون داشتن تجربه راس کار بیایند و مشکل ایجاد کنند.
معاون اول رئیس جمهور حضور زنان در عرصه مدیریتی را دیگر مصوبات دولت عنوان کرد و گفت: طبق این مصوبه می بایست دست کم۳۰ درصد از زنان در مدیریت دستگاه ها حضور داشته باشند و وزارتخانه ها موظف شده اند تا دو معاون زیر ۴۰ سال را از بین بانوان انتخاب کنند .
او با گلایه از افرادی که وقتی دولت کار می کند هم انتقاد میکنند گفت: همین افراد در زمان گذشته و وقتی که هیچ کاری برای مردم و کشور انجام نمی شد صدایی از آن ها بلند نمی شد و اعتراضی نمی کردند .
جهانگیری با اشاره ظرفیت بسیار بالای فضای مجازی و شرکت های دانش بنیان تاکید کرد: دیگر دوران متکی بودن اقتصاد به منابع طبیعی به پایان رسیده است و دولت هایی موفق می شوند که به مغز و توان جوانانشان متکی هستند .
وی با تاکید بر اینکه خواسته جوانان امروز این است که بیشتر دیده شوند و کمتر تهدید شوند، افزود: بی تردید دولت به تنهایی هیچ کاری نمی تواند از پیش ببرد و در حل مشکلات باید همه دستگاه های حاکمیتی و نهادها در کنار دولت باشند .
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه بعضی چون خودشان کوچک هستند ایران را کوچک نشان می دهند افزود: همین جوانانی که بعضی از آنان ترسیدند و آنان را تهدید دانستند یک فرصت هستند .
اصحاق جهانگیری با تاکید بر اینکه دولت می داند که با چالش های جدی و بزرگی روبروست گفت: اعتقاد داریم که این کشور آنقدر بزرگ است که بتواند مشکلاتش را حل کند اما در این مسیر باید همه گروه های سیاسی و با هم باشند و بپذیرند که همه در یک کشتی نشسته ایم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.