خبر پارسی یار منتقد استاندار فارس/سوء استفاده از نجابت احمدی ممنوع!/کاش امام جمعه به رسانه های حامی دولت نیز فرصت مصاحبه دهد

خبر پارسی -فرزاد صدری –  با وجود اینکه هنوز در سطح مدیران میانی استان فارس و شهر شیراز بسیاری از مدیران، اصولگرای افراطی و از اعضای موثر جبهه پایداری هستند و با وجود آنکه استاندار اعتدال گرای فارس برخی از اصلاح طلبان خوشنام را در راس امور گذاشته و دو پست حساس آموزشی و تربیتی یعنی دانشگاه شیراز و آموزش و پرور ش فارس را در اختیار اصلاح طلبان قرار داده و با این وجود که هنوز نماد جبهه پایداری بر دانشگاه مهم علوم پزشکی شیراز،حکمرانی می کند و نارضایتی هزاران دانشجوی این دانشگاه را به دنبال داشته و با وجود آنکه محمد رضا مشفقیان چهره شاخص اصولگرایان یکی از پیرترین مدیران کشور است که سال ها از عمر بازنشستگی او گذشته و به زور عمل باز قلب سرپا ایستاده و ادامه مدیریتش مرغ منجمد را هم به تعجب واداشته،اما سید محمد احمدی، همچنان از هر سو مورد نقد قرار می گیرد و جوسازی رسانه ای سنگینی علیه او شکل می گیرد. در این میان اما اصلاح طلبان اصیل استان تاکنون،شاید به تاسی از شیوه مدیرتشان در دوران اصلاحات، در مسائل مختلف حوصله و تدبیر زیادی به خرج ‌داده و از چوب گذاشتن لای چرخ دولت در استان خودداری کرده اند،این در حالی است که آنها حتی نتوانسته اند یک گردهمایی ساده را در شیراز برگزار کنند.
نقطه مقابل اصلاح طلبان اصیل اما اصولگرایان تندرو قرار دارند.تمامیت خواهانِ اقتدارگرا شاید هفته ای دو بحران را در استان برنامه ریزی می کنند تا استاندار دولت تدبیر و امید در فارس را زمین بزنند!
از طرفی برخی مدیران استان به جای آنکه با دولت آقای روحانی و استاندار او هماهنگ باشند، رویکرد خود را با افکار احمدی‌نژادی هماهنگ می‌کنند و به جای گرفتن دستور از استاندار،از شخصیت هایی در استان دستور می گیرند که در جایگاه خود محترمند اما به لحاظ قانونی،دخالت آنها در امور اجرایی استان نه تنها مشکل دارد، بلکه باعث به هم خوردن آرامش استان هم می شود با این همه احمدی و شورای تامین استان،تا کنون خیلی نجابت به خرج داده اند و در مقابل زیاده خواهی تمامیت خواهان سکوت کرده اند.این نجابت احمدی که میراث دوران مدیریت او در زمان اصلاحات است داد صبورترین فعالان سیاسی را نیز درآورده و باعث تکدر خاطر قشر جوان دانشجو شده است.
آگاهان سیاسی بر این باورند که احمدی نژاد هنوز هم برای آنان نقش رئیس‌جمهور را بازی می‌کند و ازمدیران خود که در دولت آقای روحانی حضور دارند خواسته به صورت هماهنگ عمل و به شکلی رفتار کنند که همچنان در دولت باقی بمانند تا بتوانند به دستاوردهای بیشتری دست پیدا کنند.
مدیران احمدی نژادی دولت یازدهم در استان فارس،مدیرانی هستند که تفکرات او را دنبال و در کار دولت کارشکنی می کنند. ظریفی می گفت: این افراد کاری را که می‌توان در یک هفته به سرانجام رساند، یک ساله انجام می‌دهند! و این مسائل باعث کند کردن حرکت دولت در آینده خواهد شد. این مدیران در استان نه از استاندار که از جریان موسوم به انحرافی و نیز اصولگرایان تندرو دستور می گیرند و با مافیای قدرتمند رسانه ای خود،چوب لای چرخ استاندار می گذارند.در این میان کمترین توقع از امام جمعه محترم شیراز که سمت نمایندگی ولی فقیه را نیز بر عهده دارند این است که اجازه ندهند گروهی با سوء استفاده از عنوان با مسمای ارزش ها در کار دولت اخلال کنند و از کسانی دستور بگیرند که رد آنها به مفسدین اقتصادی دولت قبل بر می گردد.
خبر پارسی در این مدت ضمن اینکه رسانه حامی دولت بوده،به عنوان یار منقد هم،عمل کرده و در موارد مختلف به انتقاد از عملکرد استاندار فارس هم پرداخته است . به گمان ما علی رغم انتقادهایی که بر عملکرد احمدی به عنوان استاندار فارس وارد است، اما او تلاش کرده یک حرکت اعتدالی در پیش بگیرد و با وجود اینکه حرکت اعتدالی او به ضرر جریان حامی وی و به سود اصولگرایان تمام شده است، اما تمامیت خواهان همچنان سهم بیشتری از قدرت را طلب می کنند و از نجابت استاندار سوء استفاده می کنند.
در این میان اما از نماینده محترم ولی فقیه انتظار می رود چتر حمایتی خود را بر سر همه احزاب و گروه های پذیرفته شده در چارچوب نظام بگیرد و از نزدیک شدن به یک جریان خاص فاصله بگیرد. بخصوص اگر این جریان منتقد دولت باشد و سعی در بر هم زدن آرامش استان را داشته باشد.
آگاهان سیاسی معتقدند اگر در دولت اصلاحات با مساله «هر نه روز یک بحران» روبه‌رو بودیم، امروز آقای روحانی هر سه یا چهار روز با یک بحران دست به گریبان است و شایسته نیست دولتی که حکم ریاستش را رهبر فرزانه انقلاب تنفیذ کرده تا این اندازه مورد بی مهری قرار گیرد و هر روز برخی رسانه ها برای او بحران سازی کنند.
اخیرا حدود ۱۰۰ دانشجوی دانشگاه شیراز دچار مسمومیت غذایی شدند و مسئوولین دانشگاه، در اقدامی کم نظیر در جمهوری اسلامی از دانشجویان عذر خواهی و پیمانکار مربوط را اخراج کردند.اقدامی که هرگز مشابه اش در دولت قبل دیده نشد و با وجود آنکه در دوران مدیران احمدی نژادی همین دانشگاه، ۱۵۰ دانشجو مسموم شدند اما صدا و سیمای فارس با وجود شانه خالی کردن آن مدیران، خیلی بی تفاوت از کنار آن گذشت اما نوبت که به دولت تدبیر و امید رسید از همین اتفاق گزارش ویژه تهیه کردند و اشاره ای هم به عذرخواهی مسئولین نداشتند.اتفاقی که تایید می کند نه تنها عزم برخی برای به هم زدن فضای آرامش در استان جزم است بلکه با فتنه گر خواندن رسانه های حامی دولت چوب لای چرخ حرکت رو به شتاب دولت در استان فارس بگذارند.
خبر پارسی بر این باور است شرایط به شکلی نیست که بدنه اصلاحات دست به انتقاد از عملکرد دولت بزند؛ چرا که مخالفان قسم خورده دولت و تندروها با اقدامات خود عرصه را بیش از اندازه برای دولت آقای‌روحانی بویژه در فارس، تنگ کرده‌اند و ما باید این دولت را برای عبور از بحران‌هایی که تندروها برایش درست می‌کنند یاری کنیم.اقدامات تندروها راه را بر انتقاد سازنده و دلسوزانه بسته است. این حرف به آن معنی نیست که گردش نخبگان به خوبی در استان فارس صورت می گیرد اما حجم هیاهوی کاذب تندروها به گونه ای است که باید در کنار استاندار بایستیم و او را یاری کنیم و در این مسیر از امام جمعه معزز و فهیم شیراز نیز می خواهیم که در این مسیر ما را یاری کند تا دولت روحانی بیش از این در فارس و شیراز اذیت نشود.
حضرت آیت الله ایمانی!بهتر از همه در این استان می دانید که اینجا شیراز سومین شهر حرم اهل بیت (ع)و پایتخت فرهنگی ایران زمین است.روزنامه نگاران مسلمانی دارد که رهرو مکتب اهل بیت (ع) هستند و هیچ مسئوولی را مقدس نمی دانند چه رئیس دولت باشد چه امام جماعت ! مقدس کلام وحی،رسول خدا،ائمه معصوم،پیامبران الهی و البته قانون است که قابل احترام،واگرمن بچه مسلمان بخواهم از این انسان های زمینی و صد البته پر از گناه آدم های قدیسه ای بسازم و قلم خود را برای بیان رضای حق تعالی کنار بگذارم،دیگر باید در شیعه بودن خود و یا مسلمان بودنم تردید کنم که اگر این ها هم نباشم آزاده هستم.
حضرت آیت الله ایمانی این ها را گفتم تا بعد از انتشار این یاداشت متهم نشوم که خدای ناکرده با شما سر عناد دارم که همه می دانند شما یکی از بهترین مفسران قرآن در استان پهناور فارس و شاید کشور باشید و از طرفی لباس و جایگاه حضرتعالی به من یاد آور می کند یه شما احترام بگذارم و حرمت ها را حفظ کنم.
امام جمعه محترم شیراز!اینجانب اولین نفری بودم که به محض شنیدن خبر انتصاب جنابعالی به عنوان نماینده ولی فقیه در فارس با شما مصاحبه کردم و نظر شما را در خصوص نگاه سیاسی امام جمعه جویا شدم که شما به زیبایی و درستی فرمودید:« جناحی عمل کردن زیبنده لباس امام جمعه و جماعت نیست و این قبا برای این مسائل دوخته نشده است»،اما متاسفانه شما چند بار با یک رسانه تندر رو که به یک طیف خاص سیاسی تعلق دارد به صورت اختصاصی مصاحبه می کنید و متاسفانه از نصابح دلسوزانه شما استفاده سیاسی و جناحی می شود! این در حالی است که خبرگزاری های رسمی استان می توانند بی طرفانه صحبت های شما را منعکس کنند و شما می توانید در قامت پدر معنوی همه گروه ها و سلایق سیاسی استان، تصایح مشفقانه خود را به دولتمردان ارائه دهید اما مصاحبه های اختصاصی شما با رسانه هایی که منتقد قسم خورده دولت هستند باعث می شود برخی اینگونه تفسیر کنند که استاندار فارس چتر حمایتی شما را بالای سر نمی بیند.به نظر می رسد اگر یک مصاحبه با رسانه منتقد دولت می کنید یک گفت و گو هم با رسانه حامی دولت داشته باشید تا اتفاقات استان را تنها از یک منفذ به سمع نظر حضرتعالی نرسانند.
حضرت آیت الله ایمانی !نیک می دانید که همیشه یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌ها آزادی پس از بیان و امنیت ،اطلاع‌رسانی بوده است. چه خوب است اطلاع رسانی از کانال های متعدد و متنوع به شما عرضه شود تا با دلگرمی بیشتری به نصایح شما گوش جان بسپاریم.
اگر فضای رسانه ای یک طرفه باشد، که صدا و سیما به عنوان قدرتمندترین ابزار رسانه ای نگاهش یک طرفه است، دولت روحانی به عنوان دولت رسمی جمهوری اسلامی و مورد حمایت مقام معظم رهبری،چه کاری می تواند انجام دهد؟لذا از آن بزرگوار خواهشمندیم با نگاه وسیع و عالمانه و بی طرفانه خود اگر قرار بر حضور رسانه ای دارید، هم رسانه های منتقد و هم رسانه های موافق را به حضور بپذیرید و انتظار می رود همانند مقام معظم رهبری در کنار نصایح مشفقانه، دولت را نیز مورد حمایت قرار دهید چنانچه برخی می گویند،رهبر فرزانه انقلاب تا کنون با هیچ رسانه منقد دولت اختصاصی مصاحبه نکرده و اگر نصیحتی یا انتقادی یا پیشنهادی به دولت داشته، در تریبون های عمومی داشته تا هیچ شائبه ای بوجود نیاید.
در پایان یاد آور می شویم در دنیای امروز جامعه بی رسانه را جامعه بدوی و ابتدایی می نامند و امروز تغذیه‌کننده افکار عمومی آحاد مردم در همه دنیا، رسانه است و رسانه ها حتی مهمترین ابزار برای پیام‌ها و آرمان‌های دینی و مذهبی هستند.ما نیز به عنوان یک رسانه حامی دولت وظیفه خود می دانیم اندیشه زلال اسلامی را که حضرتعالی یکی از مروجین آن هستید،تبلیغ کنیم و بدون تردید در این مسیر نیازمند رهنمودهای وزین آن جناب می باشیم.
خبر پارسی به عنوان یار منتقد دولت در کنار استاندار ایستاده است و نصایح مشفقانه امام جمعه محترم را نیز چراغ راه خود قرار می دهد.

4 دیدگاه برای “خبر پارسی یار منتقد استاندار فارس/سوء استفاده از نجابت احمدی ممنوع!/کاش امام جمعه به رسانه های حامی دولت نیز فرصت مصاحبه دهد

  1. جناب آقای فرزاد صدری
    مدیر محترم سایت خبر پارسی
    باسلام و احترام
    با شناختی که اینجانب از حضرت آیت الله ایمانی (دامت توفیقاتهم ) دارم و با نظری کوتاه به عملکرد حضرت آیت الله در کازرون و بوشهر و شیراز در کسوت مبارک و عزیز نماینده ولی فقیه و امام جمعه به نظر می رسد شما می بایست پافشاری بیشتری برای برخورداری از نصایح ایشان بنمایید و لازم است گاهی در وقت هایی که حضرت آیت الله به عموم اختصاص می دهند خدمتشان برسید و از نصایح ایشان مطلع و برخوردار شوید و صد البته خطر منافقین به ظاهر مومن نما رابا ادله موجود به ایشن اثبات نمایید
    دوست محترم راستی چرا از همین برق منطقه ای فارس شروع نمی نمایید چرا ادله و مستندات موجود را به حضرت آیت الله نمی دهید و چرا به ایشان نمی گوید که بعضی ها از نام و آبروی مراجع و دستگاه های نظارتی برای بقاء خود مایه می گذارند چرا نمی گویید بعضی ها حتی مراجع عالی قدر تقلید را هم به نفع خود مصادره می نمایند
    چرا باید مرغ منجمدی که دیگر توان تحرک و فعالیت ندارد و مفسد او مشخص شده است به دادگاه معرفی شود چرا این مرغ منجمد باید با آبروی آبروهای ما و با نام دستگاه های امنیتی و نظارتی به نفع منافع کثیف و آلوده خود بازی کند و شکایت کتبی و پیگیری های ما نیز جوابی ندهد
    چرا نباید به اطلاع حضرت آیت الله رسانده شود که مرغ منجمد مورد اشاره که خود را اصولگرا و تابع ولایت می نامد عوامل فتنه ۸۸ و جاعلان را در سمت های حساس به کار گرفته است
    چرا نباید آشکار شود فسادهای مالی و …………
    راستی شنیدها از مهاجرت یکی از فرزندان این مرغ منجمد به آمریکا خبر می دهد که موضوع به نوبه خود جای بررسی دارد
    که چرا و آیا صحت دارد و در صورت صحت خواهشمندیم شعار ندهند دیگر

  2. سلام …
    احتمالا منظور شما از رسانه حامی دولت فقط خبر پارسی هست دیگه؟!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.