خبرى از دود سفید اتحاد نیست

خبر پارسی – صفدردوام – ازآن روزى که سیاستمدار سخن شناس و فلسفه دان و مبدع لقب اصولگرا برای جناح راست دیروز خبر از بیرون آمدن دود سفید از دودکش همفکران خویش خبر داد بیش از ١١ سال سپرى شده است .

در آن ایام دود سفیدى از اتاق فکر بزرگان قوم بیرون نیامد و هر کاندیدایى تحت لواى عنوان اصولگرایى وارد کارزار انتخابات شد. درجبهه مقابل چهار کاندیداى حضور یافته نیز بر بودن خویش تأکید و البته دوران سیاسى  گفتمان اصلاح طلبى نیز در آن مقطع رو به افول بود. با این حال آن چهار کاندیدا که دو نفر آنها با حُکم حکومتى به کارزار انتخابات برگشته بودند ؛ با اتحّاد مى توانستند راهى پاستور شوند و دیگر متحمل حضور در هشت ساله دولت اصولگراى آن ایام نباشند. اکنون در چند ماه باقى مانده انتخابات دوازدهم ریاست جمهورى تفاوت دو اردوگاه بسیار ملموس تر از دوره هاى گذشته است . اصلاح طلبان تنها نامزد مقبول شان حسن روحانى است . بودن و ماندن در اردوگاه طرفدارى شیخ دیپلمات با هر مصلحت و نگاه و دلیل ، آخرین گزینه آنها خواهد بود.

دراردوگاه اصولگریان این هفته دو شخصیت با اقتدار حضور انتخاباتىِ خود را اعلام نمودند. چند روز پیش مصطفى میرسلیم با معرفى حزب مؤتلفه اسلامى و صبح امروز با انتخاب محمد مهدى زاهدى  وزیر محمود احمدى نژاد براى حضور در رقابت انتخابات بهار آینده کشور اعلام حضور کرده اند. در همین ابتداى داغ شدن تنور اعلام اسامى سیاسیون، آشفتگى حال و سر در گمى براى حضورِ در انتخابات در این اردوگاه قابل درک است.

حلقه یاران رئیس جمهور گذشته که خود را قیّمِ جریان یاد شده مى داند و آراء عوام را متعلق به سبدش دانسته ، هرگز به کرسى میزِ مذاکره با دستورِ کارِ رسیدن به نقطه مطلوب روى خوش نشان نمى دهد، این گریز از همان سال ( خرداد ماه ١٣٨۴) مسبوق سابقه است !

حالا نیز دوباره ماراتن معرفى نامزد ، بدون هیچ رودربایستى در این اردوگاه آغاز شده است. این رقابت در صورت عدم پیوستن به رفاقت خط پایان را به رقیب واگذار خواهد کرد . رقیبى که هر چند به دلیل بسیارى کمبودها در حوزه اقتصاد و سیاست داخلى تاکنون آرایى را از دست داده ؛ اما حضور آراء خاموش مى تواند در سرنوشتش مؤثر باشد! هر چند تجربه وجود ذائقه سیاسى ٨ ساله مردم ایران براى انتخاب مدیر ارشد اجرایى کشور بطور مستمر نیز مى تواند ، قوّت قلب دیگر براى حسن روحانى و ریاستش در ساختمان اصلى خیابان پاستور باشد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.