خاموشی صدای مهربانِ خبرنگار رادیو

خبر پارسی – خبر داشتیم از بیماری‌اش، از دردی که به‌جانش چنگ انداخته و این اواخر او را تخت‌نشین بیمارستان نمازی شیراز کرده بود. بیمارستانی که بارها و بارها، در مورد آن گزارش گرفته بود و خبر منتشر کرد و از بزرگی بنیان‌گزارش گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، کمال سلمانپور، خبرنگار خوش‌سیما و همیشه خندان صدا و سیمای مرکز فارس، سال‌های سال حضوری پررنگ و تاثیرگذار در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی داشت.

هر هفته در اتاق خبرنگاران مصلای نمازجمعه، چهره خندانش را می‌دیدیم و توصیه‌هایش و دغدغه‌هایی از جنس مردم، از کوچه پس کوچه‌های جوار سید‌علاءالدین حسین(ع)، دغدغه‌هایی گفتن از آنها صدایش را پر از بغض می‌کرد و ..

مرحوم سلمانپور را با موتور پابلندش، با سیستم ضبط صدا و آن میکروفن همیشگی، سیستمی که چندسالی بود سبک‌تر شده بود و حمل آن آسان‌تر.

IMG-20150806-WA0002

مرحوم سلمانپور را همه خبرنگاران به‌خاطر دارند، همه خبرنگارانی که در این سال‌ها در راهپیمایی‌ها بوده‌اند، پوشش خبری نماز جمعه و برنامه‌های مذهبی و فرهنگی را برعهده داشته‌اند، می‌شناختند، مرد خستگی‌ ناپذیر عرصه خبر با تمام خوبی‌هایش. لبخندهایش و … مردی که کمالاتش ماندگار در بایگانی ذهن همه بچه‌های فارس می‌ماند.

به گزارش ایسنا، مرحوم کمال‌ سلمانپور، خبرنگار، گزارشگر و مجری و گوینده توانمند صدا و سیمای مرکز استان فارس، بعد از چهارسال تحمل سختی‌های بیماری سرطان خون، شامگاه چهارشنبه ۱۴ مردادماه، دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

پیکر این خبرنگار که در آستانه ۱۷ مرداد به دیدار معبود شتافت، ساعت هشت و سی دقیقه صبح روز جمعه، ۱۶ مردادماه از مقابل آستان حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) به سمت دارالرحمه، تشییع خواهد شد.

به گزارش ایسنا، کمال سلمانپور از سال ۱۳۶۰ همکاری خود را با صدا و سیمای استان فارس آغاز کرد و به عنوان یکی از پیشکسوتان رسانه ملی، از جمله خبرنگارانی بود که در دوران دفاع مقدس، مدتی را در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، حضور داشت.

سلمانپور سال‌ها گوینده برنامه سحرگاهی ماه مبارک رمضان بود که از صدای فارس پخش می‌شد.

درگذشت این همکار پرتلاش را به خانواده رسانه‌ای استان فارس تسیلیت می‌گوییم.

1 دیدگاه برای “خاموشی صدای مهربانِ خبرنگار رادیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.