حسن روحانی: رهبری فرمودند شبی نبوده که به اسم، شما را دعا نکنم/تورم ساعتی شده

فیلم مستند مربوط به حسن روحانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴خرداد ماه با عنوان «این بهاری است که در پشت زمستان مانده» به روی آنتن رفت.
به گزارش سرویس سیاسی انتخاب، در ابتدا بخش‌هایی از دیدار روحانی با دانشجویان که از طرفداران وی محسوب می‌شدند به روی آنتن رفت‌، در پی آن بخش‌هایی از تصاویر مردمی هم پخش شد.
فیلم مستند روحانی “پلی بکی” به بهمن سال ۵۸ و صحبت‌های مردمی و رای گیری‌های آن سال‌ها داشت که به تصویر کشیده شد.
در بخشی دیگر از فیلم مستند مربوط به روحانی‌، وی در جمع مردم قرار گرفته بود که طی سخنانی کوتاه اینگونه عنوان کرد: ما راستی و درستکاری را به مردم عرضه می‌کنیم. در زمستان فرهنگ،‌ سیاست و اقتصادی هستیم که هوا بس ناجوانمردانه سرد است.
بخشی دیگر از فیلم مستند روحانی به زندگی نامه وی از دوران جوانی تا میانسالی اختصاص داشت که همراه با تصاویر به روی آنتن رفت.
وی در بخش دیگری از گفته‌های خود در فیلم مستندش با اشاره به اولین دیدارش با امام خمینی(ره) یادآور شد: اولین باری که حضرت امام(ره) را زیارت کردم، سال ۱۳۴۰ در منزل ایشان بود که او را ملاقات کردم.
فیلم مستند مربوط به حسن روحانی در حالی ادامه داشت که بخشی از فیلم به حضور این روحانی در مجلس شورای اسلامی اختصاص داشت، چرا که او پنج دوره نماینده مردم در شورای اسلامی بود.
روحانی تاکید کرد: روحانیت شیعه یعنی روحانیت بیدار‌ و مسئول.
گفتنی است که بخش‌هایی کوتاه از فیلم مستند روحانی به سخنرانی‌های آیت‌االله هاشمی رفسنجانی و حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی اختصاص داشت.
همچنین بخش‌هایی از فعالیت‌ها و صحبت‌های روحانی درباره انرژی هسته‌ای در مستندش به تصویر کشیده شد.
روحانی در سخنان خود یادآور شد: به یاد دارم که روزی خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدم. ایشان با اشاره به فعالیتم در عرصه انرژی هسته‌ای فرمودند: شما کار را بگیرید،‌ این باری بر روی دوش من است از این پس به دوش خودت بگیر.
او گفت:همچنین رهبر در بخشی از سخنان خود فرمودند که شبی نبوده که به اسم، شما را دعا نکنم.
بلافاصله بعد از سخنان روحانی، بخش‌هایی از صحبت‌های مقام معظم رهبری در راستای انرژی هسته‌ای و همکاری روحانی با بحث هسته‌ای ایران به روی آنتن رفت و ایشان فرمودند: آقای روحانی در این راستا مدیریت پخته‌،عاقلانه و مستمری داشتند.
در ادامه این فیلم مستند سخنان روحانی شنیده می‌شد که همواره می‌گفت: خوشحالم که کشور را از جنگ و تحریم دور کردم و احساس غرور و افتخار می‌کنم.
در ادامه این برنامه روحانی با بیان این که از سال ۶۷ تا ۸۴ درکنار فناوری هسته ای بوده است گفت: خوشحالم که در این راه توانستم صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای را به جهانیان اثبات کنم و تایید شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را در این باره اخذ نمایم.
وی با تاکید بر این که چرخه سوخت هسته ای در دوران ما تکمیل شد افزود: البته ما مثل عده ای عادت به جشن و پایکوبی نداشتیم. خیلی قشنگ هست که سانتریفیوژ بچرخد، به شرط این‌که کشور هم بچرخد اما اگر سانتریفیوژها بچرخد و کل کشور بخوابد چه فایده ای دارد؟ یعنی یک کارخانه نطنز را راه بیاندازیم و صدها کارخانه ما به خاطر نداشتن قطعات، مواد اولیه و تحریم دچار مشکل شود که یا بخوابد یا بیست درصد کار کند، این را ما نمی‌پسندیم.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در مورد پذیرش تعلیق در زمان خود نیز روایتی به این شکل بیان کرد که: تعلیق را پس از کامل شدن چرخه غنی سازی و فقط در تزریق گاز به سانتریفیوژها پذیرفتیم.
همچنین سخنرانی هایی از علی اکبر ولایتی درباره حضور اروپایی ها در ایران و انتقاد از شرایط فعلی درباره عدم ارتباط با اروپا و همچنین سخنرانی از علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه درباره عملکرد موفق روحانی در مذاکرات و شیوه درست مذاکره از سوی وی پخش شد.
بخش دیگری از مستند روحانی به بحث گرانی‌،اقتصاد و تورم اختصاص داشت که در پی آن بخش‌هایی از حرف‌های مردم اینگونه عنوان شده بود:مردم می‌گویند فرزندان ما برای اینکه بتوانند زندگی شان را اداره کنند باید روانه خارج از کشور شوند و در بنزین فروشی‌های آنجا کار کنند.
در ادامه، فیلم مستند روحانی با سخنان خودش ادامه داشت که تاکید کرد: اولین مساله مهم در اقتصاد برای مردم بحث گرانی است. تورم ما بالای ۳۱ درصد است.
وی گفت: اگر میزان تورم قبلا ماهانه انجام می‌گرفت‌، کم کم به روزانه تبدیل شد وحالا اخیرا تورم ساعتی شده است.
روحانی تصریح کرد: متاسفانه اقتصاد کشور به مدیریت ضعیف یارانه پرداخت می‌کند.
بخش پایانی مستند حسن روحانی به جلسه راهبردی مشاوره‌ی او با فعالان حقوق زنان اختصاص داشت که وی در میزگردی به صحبت‌ها و خواسته‌های آنها گوش می‌داد.
روحانی در بخش پایانی فیلم مستندش خطاب به مردم ایران گفت: مردم عزیز، دولت صلح و تدبیر‌، دولت آشتی با مردم و جهان خواهد بود. من دولت راستگویان و درستکاران را تشکیل خواهم داد.
فیلم مستند روحانی با خواندن جمله‌ی «سلام ما به ایران» از سوی این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری خاتمه یافت.
دومین فیلم مستند حسن روحانی دوشنبه ۲۰ خرداد ساعت ۲۰:۱۰ پخش خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.