جهادکشاورزی فارس از بخش خصوصی برای مبارزه با ملخ استمداد کرد

خبرپارسی – روابط عمومی جهادکشاورزی استان فارس در اطلاعیه‌هایی از تشکل‌های کشاورزی، نظام صنفی و خانه کشاورز این استان برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی استمداد خواسته است.

روابط عمومی جهادکشاورزی فارس با انتشار اطلاعیه‌ای خطاب به تشکل‌های کشاورزی، نظام صنفی و خانه کشاورز این استان، اعلام کرد: هجوم ملخ دریایی به استان های جنوبی کشور و ۷ شهرستان همجوار استان فارس با استان های بوشهر و هرمزگان از نیمه اول بهمن سال ۹۷ آغاز و تاکنون ادامه داشته است .

در این اطلاعیه تاکید شده است: عملیات مبارزه علیه آفت در بیش از ۵۵۰۰ هکتار از مناطق آلوده در شهرستان‌های جنوبی استان فارس با همت و تلاش همکاران جهاد کشاورزی، حمایت فرمانداران و دستگاهای مرتبط در هر شهرستان‌ها و حمایت فنی و اعتباری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس انجام شده است .

این اطلاعیه با تاکید براینکه خوشبختانه تاکنون خسارتی به باغ‌ها و مزارع استان فارس وارد نشده است، از افزایش فوق‌العاده جمعیت ملخ بالدار در روزهای اخیر خبر داده و اضافه کرده است: در چند روز اخیر  ملخ بالدار با جمعیت فوق العاده زیاد به استان فارس هجوم آورده و در مناطق صعب العبور و در حجم انبوه به ویژه در شهرستان‌های ممسنی، گراش و کازرون استقرار پیدا کرده است .

این اطلاعیه می افزاید: محدودیت منابع و امکانات دولتی سبب شده که  مبارزه صرفا با تکیه بر امکانات و منابع  دولتی، نتیجه دلخواه کنترل کامل ملخ در مناطق آلوده و کانون کوبی به منظور جلوگیری از استقرار آفت در استان فارس و کشور و در زمان مناسب حاصل نشود.

روابط عمومی جهادکشاورزی فارس در این اطلاعیه، با یادآوری امکان وارد شدن آسیب ناشی از آفت ملخ به مزارع و باغ‌ها، آورده است: از  تشکل‌های کشاورزی، نظام صنفی کشاورزی و خانه کشاورز استان فارس انتظار است که در شرایط حاضر و اوج طغیان آفت، از تمام توان خود در تهیه امکانات مورد نیاز نظیر سمپاش، تراکتور، تانکر سمپاش و نیروی کارگر برای مبارزه با ملخ، جهادکشاورزی را یاری کنند.

در این اطلاعیه اضافه شده است که مدیریت حفظ نباتات استان فارس، دستگاه مرجع برای هماهنگی و همکاری‌ها لازم با تشکل‌های کشاورزی در این موضوع است.

روابط عمومی جهادکشاورزی استان فارس همچنین در اطلاعیه شماره بیست خود، به کشاورزان و باغداران شهرستان‌های ممسنی، کازرون، گراش و لار، در خصوص هجوم ملخ هشدار داده است

دراین اطلاعیه، آمده است: با توجه به هجوم ملخ از استان‌های همجوار به شهرستان‌های فوق الذکر، گستردگی عرصه ها، محدودیت منابع، امکانات و تجهیزات بخش دولتی برای پایش و مبارزه با این آفت در شرایط حاد و بحرانی و پیش بینی اوج فعالیت و جابجایی این آفت در مناطق ذکر شده طی روزهای آتی، احتمال وارد آمدن خسارت به باغ‌ها و مزارع وجود دارد.

جهادکشاورزی فارس در این اطلاعیه بار دیگر از کشاورزان، باغداران و تشکل‌های کشاورزی درخواست کرده که نهایت مساعدت را با مدیریت ‌ های جهاد کشاورزی شهرستان‌های یاد شده برای در اختیار قرار دادن امکانات و تجهیزات لازم از قبیل تراکتور، سمپاش، تانکر آب و نیروی کارگری داشته باشند

روابط عمومی جهادکشاورزی فارس تاکید کرده است که سم مورد نیاز برای مبارزه با آفت ملخ از سوی این سازمان تامین شده و در اختیار بهره‌برداران قرار خواهد گرفت

در اطلاعیه جهادکشاورزی فارس، شماره تلفن‌های ۳۲۳۰۷۴۳۶ مربوط به مدیریت حفظ نباتات فارس و   ۵۲۲۴۱۱۰۲ مربوط به مدیریت شهرستان لار و تلفن همراه مدیران جهادکشاورزی شهرستان‌های ممسنی، کازرون و گراش به شرح زیر اعلام شده است

زارع خفری مدیر شهرستان ممسنی ۰۹۱۷۳۲۲۸۹۳۰، راد مدیر شهرستان کازرون ۰۹۱۷۱۲۳۰۴۳۳ و راجی مدیر شهرستان گراش ۰۹۳۸۱۹۳۰۹۸۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.