جمعی از فعالان سلامت استان فارس با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور: بازگشت جایگاه واقعی استان فارس با مردودین مدیریت ٩ساله امکان پذیر نیست

خبر پارسی – جمعی از فعالان سلامت اسنان فارس در یادداشتی با اشاره به سخنان اخیر ریاست محترم جمهور در جمع روسای دانشگاههای علوم پزشکی مبنی بر اینکه «باید به زمانی که شیراز قطب پزشکی بود بر گردیم»،نوع مدیریت دکتر ایمانیه و تفکر دولتی نگر وی را از جمله مهمترین موانع گردشگری سلامت دانسته اند و خطاب به ریاست محترم جمهور گفته اند:جناب دکتر روحانی بازگشت جایگاه واقعی استان فارس با مردودین مدیریت ٩ساله امکان پذیر نیست.

در این یادداشت که یک نسخه از آن  در اختیار خبر پارسی قرار گرفته،آمده است:

اشکالات مدیریتی دکتر ایمانیه  آنقدر زیاد است که گاهی صاحبنظران را در تحلیل آنها سر در گم می کند.تنگ نظری های سیاسی و فرهنگی نامبرده و تاکید بر آنها در نوشته های منتقدین گاهی باعث این تداعی نادرست می شود که مخالفین مدیریتی نامبرده افرادی سیاست باز و یا تند رو و…هستند.

 سخنان رییس جمهور محترم تلنگری بود که به یاد یکی از مهمترین وجوه مدیریت ضعیف نامبرده در دوره ٩ساله برسیم.رییس جمهور بر توسعه گردشگری سلامت تاکید و با یادی از گذشته گفتند((باید به زمانی که شیراز قطب پزشکی بود بر گردیم)).این سخنی بود که آه از نهاد کارآفرینان سلامت برآورد.مدیریت سختگیرانه و دولتی نگر دکتر ایمانیه باعث عقب گرد وحشتناک شاخص های استان شد و اولین مقصد گردشگری سلامت را به رده های آخر تنزل داد.زمانی این موضوع دردناک می شود که بدانیم در تهران هتل بیمارستان با ١٧طبقه بیمارستان و ٢٠طبقه هتل افتتاح میشود و در شیراز مجوز حتی یک مرکز جراحی محدود صادر نشده است.و بدانیم که دانشگاههای علوم پزشکی استانهای دیگر پی گیر اعطای تسهیلات به بخش خصوصی هستند و استان فارس هنر پنچر کردن بخش فوق را دارد.جناب دکتر روحانی بازگشت جایگاه واقعی استان فارس با مردودین مدیریت ٩ساله امکان پذیر نیست.بگذارید معتقدین به تفکرتان بیایند نه ظاهر سازانی که سعی در حفظ خود دارند.اکنون مقاصد گردشگری سلامت به تهران اصفهان مشهد و تبریز و خوزستان تغییر یافته است و رییس دانشگاه می خواهد گردشگران را به بیمارستان سعدی و نمازی جذب نماید!!

خبر پارسی این حق را برای مدیریت محترم دانشگاه علوم پزشکی شیراز قائل است که در صورت تمایل،پاسخ دانشگاه را نیز منعکس کند.

3 دیدگاه برای “جمعی از فعالان سلامت استان فارس با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور: بازگشت جایگاه واقعی استان فارس با مردودین مدیریت ٩ساله امکان پذیر نیست

  1. به خدا کم سابقه هست که از یک مدیر این همه شکایت و ابراز نارضایتی بشود وتاثیری نداشته باشد،اچگونه ممکن هست در استان پهناوری مانند فارس ودانشگاه بزرگی چون دانشگاه علوم پزشکی شیراز هیچ فرد کاردان ولایقی برای جایگزینی دکتر ایمانیه پیدا نشود! ایا این توهینی واضح به شعور ولیاقت فرهیختگان ونخبگان ع .پ فارس نیست? ایا این خواسته برحق ومنطقی حتما باید به ارزویی دست نیافتنی تبدیل میشد.!!!

  2. شیرازاز نظر خدمات پزشکی به هیچ عنوان قابل قیاس با تهران نیست و این از مدیریت بسیار ضعیف ریاست دانشگاه هست. ایشان با تضعیف بخش خصوصی مانع از رشد بیمارستان های خصوصی می شند در حالی که در تهران بهترین خدمات توسط بیمارستان های خصوصی همچون دی، ایرانمهر و …. ارائه می شود. بنابزاین از یک طرف بخش خصوصی تضعیف می شود و از طرف دیگر با محدود کردن شدید اعضاء هیئت علمی به درمانگاه های دولتی و قدرت بخشیدن به این درمانگاه ها برای جذب بیمار رقابت و کارایی را در اطباء از بین می برند. این در حالی است که در تهران این محدودیت ها بدین شکل شدید نیست و بنابراین اعضاء هیئت علمی که عموما باهوش ترین ها هستند اجازه رقابت در مراکز خصوصی و بنابراین بالا رفتن کیفیت خدمات می شوند. مردم اگر در تهران بیمار شوند با اطمینان به بیمارستان مورد نظر مراجعه می کنند حال اینکه در شیراز آواره این درمانگاه های دولتی شلوغ و نابسامان می شوند و دست آخر هم در اکثر موارد نتیجه لازم را نمی گیرند.
    در دانشگاه هم ایشان با مدیریت متحجرانه خود نه تنها بستری جهت رشد اساتید کارامد فراهم نمی کنند بلکه روز به روز بیشتر شاهد سلطه افراد بی کفایت بر قشر فعال و لایق می باشیم. چرا که ایشان نه به فکر رشد دانشگاه و سلامت بلکه تنها به فکر سیاسی بازی، مطرح کردن خود و حفظ مسند خود هستند. امید می رود جناب رئیس جمهور که اینگونه به فکر شیراز و پیشرفت آن است هر چه زودتر به این دوران سیاه پایان دهد.

  3. سلام
    دکتر ایمانیه امروز 5 اسفند با حکم وزیر بهداشت ابقا شد.حکم وی و 6 ماموریت داده شده به وی که اخرینش اعتدال و این قصه هاست رو در سایت وبدا ببینید.
    تبریک و تهنیت به جبهه ی پایداری جبهه ندیده و تسلیت به امیدواران ساده لوح جبههی اصلاحات.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.