جشن تولد ۲۰۰ کودک خیریه یاس نبوی در شیراز برگزار شد؛/صدای بال فرشتگان در سرزمین مهرو محبت+گزارش تصویری

*محمد جواد شلتوک کار

خبر پارسی – گرچه شب گذشته آسمان شیراز ابر و بارانی بود،اما ستاره های آسمان این شهر از پشت ابروغبار و زنگار زندگی مدرن امروزی پرتو های نورو محبت افشاندند تا صدای بال فرشتگان در سرزمین مهرو محبت بیشتر از گذشته به گوش رسد.

شب گذشته خیریه یاس نبوی برای کودکانی که شایدنقش بستن لبخند روی لب هایشان آرزوی چند ساله شان بود،جشن تولد گرفت تا فرشتگان آسمانی به احترام بزرگی مردم شیراز به زمین نزول کنند و با گستردن بالهای خودبه استقبال همه خوبی های دریا دلان خیرروند.

AGH_4503

اشک هایی که شب گذشته  همچون دردانه های مرواردید ،ره آسمان گرفتند ،رکورد خوبی ها را در کاخ پارسه صدرا شکستند تا فرشته صفتان و فرشته خویانی که لبخند را برلب کودکانی که آرزویشان داشتن یک عروسک یا یک بسته  بیسکویت است ،بشانند و بهشتیان روی زمین لقب گیرند.

شوق داشتن یک تبلت،یک اسباب بازی ،یک لپ تاپ  واقلامی از این دست، سقف آرزوی کودکانی بودکه شب گذشته  خوبی های مردم این شهر فقدان مهرمادری و الفت پدری را برای آنها جبران کرده بود.

Image00006 YASI

شب گذشته جنس هوای شهرما لطیف تر از روزهای قبل بود،گویی شمیم دلنواز بهارنارنج های شیرازنیز با عطر دل انگیز خود جشن تولد کوچولوهای خیریه یاس نبوی راتبریک می گفتند و شکوفه های تازه ی بهار تمام زیبایی هایشان را به پای معصومیت این کودکان نثار کرده بودند.

شب گذشته جنس مردان و زنان حاضر در این جشن تولد نیز ،جنسی با تاروپودآسمانی بود آنجا که  هیچکس با پست و مسئولیت و مال و اموالش به جشن نیامده بود.سرمایه تمام مردان و زنانی که شب گذشته د ر جشن تولد شکوفه های یاس نبوی شرکت کرده بودندقلبی سرشار از محبت و مهربانی بود.

AGH_4513

پزشک ،خبرنگار،معلم،کاسب و… در کنار نوجوانان و جوانان حاضردر این جشن  شب گذشته درس از خودگذشتگی رامعنا کردند تا پزشک حق الزحمه عمل  جراحی اش را ، خبرنگار خودرو شخصی اش را و نوجوان پول توجیبی اش را با واژه ایثار هم سنگ کند.

شب گذشته همه واژه های خوب در سالنی سرشار مهر ومحبت ونیکی یکجا به احترام  نیات آسمانی مردم شهر من قیام کرده بودندتا قلم توانمند ترین کاتبان از شرح رخدادآسمانی دیشب ناتوان گردد.

AGH_4635

اما شیخ بهایی چه نیک گفته است که:

همه روز روزه رفتن، همه شب نماز کردن      همه ساله حج نمودن سفر حجاز کردن

ز مدینه تا به مکه، به برهنه پای رفتن        دو لب از برای لبیک، به وظیفه باز کردن

به معابد و مساجد، همه اعتکاف جستن        ز مناهی و ملاهی، همه احتراز کردن

شب جمعه‌ها نخفتن، به خدای راز گفتن         ز وجود بی‌نیازش، طلب نیاز کردن

به خدا قسم که آن‌را، ثمر آن قدر نباشد         که به روی ناامیدی در بسته باز کردن

*روزنامه نگار

AGH_4984

AGH_4612

AGH_4832

AGH_4556

عکس/ حمید رضا حدائق

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.