توسط متخصصان زاگرس جنوبی انجام شد؛ نصب سیستم هیدروژن سولفوره زدا بر روی چاه شماره ۱۶ میدان گازی شانول

نصب سیستم هیدروژن سولفوره زدا بر روی چاه شماره Û±Û¶ میدان گازی شانول÷²7c

خبرپارسی – به منظور کاهش میزان هیدروژن سولفوره همراه گاز و بهینه‌سازی کیفیت خوراک مورد نیاز پالایشگاه گازی پارسیان، سیستم تسهیلات سرچاهی چاه شماره ۱۶ میدان گازی شانول در منطقه عملیاتی پارسیان نصب و راه‌اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، رئیس اداره مهندسی نفت این شرکت گفت: با توجه به طول عمر این میدان، میزان هیدروژن سولفوره همراه گاز در برخی چاه‌های این میدان کمی رو به افزایش است که به منظور کنترل این پدیده طبیعی و حفظ کیفیت گاز تولیدی مطابق با استانداردهای مورد نیاز پالایشگاه گاز پارسیان، سیستم هیدروژن سولفوره زدا بر روی این چاه نصب و راه اندازی شد.

مهندس حسن نعمت‌اللهی، با اشاره به اینکه گاز تولیدی منطقه عملیاتی پارسیان از نوع گاز شیرین است و خوراک پالایشگاه گاز پارسیان را تامین می نماید، افزود: افزایش هیدروژن سولفوره علاوه بر کاهش کیفیت گاز تولیدی، خوردگی خط لوله، تجهیزات و تاسیسات فرآیندی را به دنبال دارد.

وی، ادامه داد: این تسهیلات از امکانات مازاد سایر مناطق عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت وگاز زاگرس جنوبی تهیه و با همکاری اداره بازرسی و حفاظت فنی و واحدهای عملیات بهره‌برداری، تعمیرات و دیگر ادارات منطقه عملیاتی پارسیان، نصب و راه اندازی شد.

منطقه عملیاتی پارسیان شامل چهار میدان فعال عملیاتی تابناک، هما، شانول و وراوی است که در جنوب استان فارس و در مجاورت شهرستان‌های لامرد، مهر، خنج و پارسیان قرار دارد و خوراک مورد نیاز پالایشگاه گاز پارسیان را تأمین می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.