استاندار فارس :ترویج اخلاق رسانه ای و رسانه های اخلاقی هدف همیشگی فعالان رسانه باشد

 استاندار فارس استفاده از توان نخبگان دانشگاهی را ویژگی منحصر به فرد خبرگزاری دانشجویان ایران در عرصه اطلاع رسانی دانست و بر لزوم حفظ و ترویج اخلاق رسانه ای و رسانه های اخلاقی به عنوان هدف همیشگی فعالان رسانه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس ، سید محمد احمدی در بازدید دو ساعته از خبرگزاری دانشجویان ایران در تهران که به همراه سید محمود موسوی مشاور اجرایی و محمد محسنی مشاور رسانه صورت گرفت ضمن تقدیر از مشی اعتدال گونه خبرگزاری ایسنا در حوزه خبر و اطلاع رسانی اظهار داشت :خبرگزاری دانشجویان ایران در شکستن انحصار خبری ، باز کردن دریچه های اطلاع رسانی و استفاده از پتانسیل دانشگاهی در این حوزه دارای نقش ارزنده  و پیشرو بوده و هست.

farsp-1572368056

وی ادامه داد : اخلاق رسانه ای و رسانه اخلاقی ویژگی هایی است که می توان  تجلی آنرا در عملکرد خبرگزاری ایسنا به خوبی مشاهده کرد و معتقدم این ویژگی ها همواره به عنوان اهداف اصلی دلسوزان عرصه خبر شناخته می شود.

احمدی تصریح کرد : صداقت و صحت اطلاع رسانی بسیار مهم و با ارزش است و باید به این امر توجه ویژه داشت و نباید در اطلاع رسانی برای جذب مخاطب از تیترهای ناصحیح و عوام فریبانه  استفاده کرد. 

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در فارس افزود : خبر رسانی در هر سطحی جایگاه ممتاز خود  را بدست خواهد آورد زیرا رسالت اطلاع رسانی کنار زدن ابرها و غبارهایی است که نیاز به آفتابی شدن دارد و باید یکی، یکی آنها را کنار زد و شفاف سازی کرد.

farsp-1733762205

استاندار فارس رسانه را یکی از کلیدی ‌ترین مفاهیم در زندگی انسان مدرن دانست و عنوان کرد : هر یک از ما در طول روز ناگزیر به مواجهه ی گزینشی یا ناخودآگاه با انبوه پیام ‌هایی هستیم که از رسانه ‌های مختلف منتشر می ‌شوند و زندگی روزمره ی ما به شکل تنگاتنگی با رسانه ‌ها و پیام ‌های آنها گره خورده است.

وی تصریح کرد : پیچیدگی روزافزون تکنولوژی ‌های ارتباطی ، گستردگی حوزه ی عمل و دربرگیری بالای آنها در داخل و خارج از مرزهای قانونی کشورها ، کار در رسانه ‌ها را به یکی از حساس‌ ترین و تأثیر گذارترین مشاغل در دنیای مدرن تبدیل کرده  است .

احمدی گفت : در این شرایط اخلاق رسانه‌‌ ای و رسانه های اخلاقی به شاخه ‌های مهم اخلاق کاربردی در کنار تخصص‌ های دیگرتبدیل شده است.

استاندار فارس در بخش پایانی سخنان خود به مرز انتقاد و تخریب اشاره و بیان کرد : داشتن اطلاعات کافی در مورد موضوع مورد نقد می تواند فرد را از ورود به مرز تخریب منع کند و بر این باوریم هیچ خبرنگار، روزنامه نگار، کارشناس ، منتقد و فعال رسانه ای حقیقت طلبی علاقه مند نیست نقد خود را به جملاتی تخریب گر تبدیل کند.

یادآور می شود در جریان این بازدید سعید پورعلی مدیر عامل خبرگزاری دانشجویان ایران توضیحاتی از نحوه کار بخش های مختلف این خبرگزاری ارائه کرد.

1 دیدگاه برای “استاندار فارس :ترویج اخلاق رسانه ای و رسانه های اخلاقی هدف همیشگی فعالان رسانه باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.