ترجمه کتاب آموزش عکاسی “ابزاری برای مدرسان عکاسی” توسط بانوی عکاس شیرازی

خبرپارسی – کتاب درباره آموزش عکاسی “ابزاری برای مدرسان عکاسی” توسط  زهره صحت، بانوی عکاس شیرازی ترجمه شد .

این کتاب شامل ١۴فصل است که در۵٣٠صفحه از سوی انتشارات”کتاب پرگار” چاپ شده است.

در این کتاب سعی شده تا مباحثی گنجانده شود که به عنوان راهنما در روش تدریس برای مدرسان عکاسی قابل استفاده باشد.

پدیدآورندگان این کتاب نشان می دهند که چگونه می توانید با ارایه ایده ها، گفتگوهای الهام بخش به رشد دانش و توانایی هنرجویان در زمینه درک زیباشناسی، نقد و بررسی، و برنامه ریزی کمک کنید و آنان را به جای توجه صرف به تکنیک به سمت اندیشیدن به چرایی و چگونگی پدیده ها هدایت کنید.

در این چهارده فصل به مباحثی مثل تغییر مسیر و تغییر ذهنیت، یادگیری، اهداف یادگیری، کمک به فرایند یادگیری، چگونگی پاسخ دادن به سوالات، چگونگی بر طرف کردن انتظارات فرد در مراحل یادگیری، پرورش خلاقیت، درک و شناخت ماهیت مشکلات،راه حل ها و ماموریت ها، چگونگی بیان انتقاد، چگونگی سنجش آموزش،تست ها، نمره و ارزیابی، ابزار مورد نیاز برای حل مسئله، رویکرد مدل برای طراحی تمرین، ارزیابی سطح تحصیلات، محیط، برنامه ریزی و تغییر و… بیان شده است.

زهره صحت می گوید: ترجمه این کتاب حاصل گذاشتن وقتی حدود سه سال و اندی است که امیدوارم بتواند در تعلیم و پرورش خلاقیت و درک زیباشناسی دانشجویان و هنرجویان نسل بعدی عکاسی مورد استفاده مدرسان قرار گیرد.این کتاب را می توانید به صورت اینترنتی یا از کتاب فروشی های سراسر کشور از اول اسفند ماه تهیه کنید.

*در این مسیر از اعتماد و همراهی استادان بزرگوار اسماعیل عباسی و کیارنگ علایی بسیار یاد گرفته ام.

*از توجه ویژه “آرش کمالی” انتشارات “کتاب پرگار” در راه پر زحمت نشر که بر هیچ کداممان پوشیده نیست، سپاسگزارم.

*ترجمه این کتاب تقدیم شده به دو انسان تاثیرگذار اسماعیل عباسی و کیارنگ علایی از معلم های عزیزی که در این بیست سال همیشه همراه، دوست و آموزگارم بوده اند .

کتاب درباره آموزش عکاسی “ابزاری برای مدرسان عکاسی” نوشته: ریچارد.دی. زاکیا-گلن.ام.رند، ترجمه: زهره صحت، صفحه آرا: کورش شبگرد، ویراستار: فروزنده دهقان- افشین لطفی، طراح جلد: نسیم برجیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.