چشم صنعت گردشگری ترکیه به گردشگران ایرانی

ترکیه

ترکیه

 خبرپارسی – به نقل از حریت ترکیه – بخش انگلیسی روزنامه معروف حریت ترکیه، چاپ استانبول ساعاتی پیش با انتشار گزارشی به اهمیت گردشگران ایرانی برای صنعت توریسم و گردشگری ترکیه پرداخت و از برنامه‌ریزی سازمان گردشگری ترکیه و جامعه هتل‌داران و سرمایه‌گذاری گردشگری این کشور برای جذب بیشتر گردشگر ایرانی و همچنین دعوت از سرمایه‌گذران ایرانی برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت گردشگری ترکیه خبرداد.

ترکیه پس از تحریم‌های پوتین و روسیه علیه گردشگری این کشور و همچنین عملیات تروریستی اخیر در استانبول و وضعیت درگیری با کردهای جنوب شرق با مشکل جدی در بخش توریسم روبرو است. TUROB یا همان جامعه هتل‌داران و سرمایه‌گذران گردشگری ترکیه در برنامه خود اعلام کرده که تصمیم داد در ابتدا پنجاه آژانس گردشگری از هفت شهر مختلف ایران از جمله تهران، اصفهان، شیراز، تبریز و ارومیه را به استانبول دعوت می‌کند تا از آنها بخواهد با برنامه‌ریزی تورهای نوروزی به کمک صنعت توریسم ترکیه بیایند.

جشن بزرگ نوروز در استانبول

ترکیه همچنین درصدد است که برنامه ویژه و جشن بزرگی برای نوروز امسال تدارک ببیند و در این راستا هواپیمایی ترکیه (ترکیش ایرلاین) و جامعه هتل‌داران و سرمایه‌گذران گردشگری ترکیه در این راستا بر روی بازار ایران تمرکز کرده‌اند.

تیمور بااوندور مدیر جامعه هتل‌داران و سرمایه‌گذران گردشگری ترکیه با اشاره به لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران گفته است: ما در ترکیه باید از این فرصت استفاده کنیم چرا که گردشگران ایرانی یکی از منابع مهم گردشگری ترکیه به شمار می‌آیند.

ترکیه درسال ۲۰۱۰ میزبان نزدیک به دو میلیون گردشگر ایرانی بوده که این رقم در سال ۲۰۱۲ تنها به یک میلیون و یکصد هزار نفر رسیده است اما پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال با ۶.۳ درصد رشد نسبت به سال گذشته به یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر برسد.

بااوندور اضافه کرده است که نباید فراموش کرد ایرانی‌ها تنها مشتریان گردشگری خرید و پوشاک ما هستند که این باعث بازگشت مالی چشمگیری برای اقتصاد ترکیه است. مالیات و مالیات بر ارزش افزوده برای ترکیه از اهمیت ویژه‌ای برخورددار بوده در حالی که ۴.۵ درصد از اقتصاد ۸۰۰ میلیارد دلاری ترکیه را تشکیل می‌دهد.

گفتنی است خطوط هواپیمایی ترکیه از استانلول به مقصد شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، شیراز، تبریز و کرمانشاه پرواز هفتگی و روزانه دارد و تحریم‌های جهانی علیه ایران موجب رشد این خط هوایی در ایران شده است. همچنین خطوط هوایی همچون ایران ایر (هما)، آسمان، ماهان، زاگرس، آتا، قشم و کیش نیز به مقصد استانبول پروازهای منظمی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.