بیانیه جامعه اساتید حوزه‌ علمیه فارس در حمایت از مواضع آیت‌الله ایمانی

خبر پارسی – جامعه اساتید حوزه علمیه استان فارس با صدور و انتشار بیانیه‌ای از مواضع نماینده ولی فقیه در استان فارس دفاع و حمایت و اهانت به آیت‌الله ایمانی را محکوم کرد.

 متن بیانیه جامعه اساتید حوزه‌های علمیه استان فارس به شرح زیر است.

با کمال تعجب و تاسف در پی پیش آمدی نامطلوب و نازیبا برای یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شیراز و برخورد نادرست گروهی ناشناس با وی، شاهد اهانت‌های گسترده و هتاکی‌های بی سابقه وی علیه نماینده معظم ولی فقیه در فارس و امام جمعه محبوب شیراز حضرت آیت الله ایمانی بودیم، آن هم توسط شخصی که به فرزندی متفکر شهید آیت الله مطهری رضوان الله علیه، مباهات می‌کند و نمایندگی مردم شریف را یدک می‌کشد، مردمی که برای عالمان خود احترام قائلند و هتاکی به ساحت آنان را بر نمی‌تابند.

آنان که با خلق و خوی شهید والامقام مطهری آشنا هستند خوب می‌دانند آن عالم بصیر حتی نسبت به کمونیست‌ها و گروه‌های معاند هم کمترین اهانتی روا نمی‌داشت.

اعتراض این نماینده به سخنان آیت‌الله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز است، در حالی که اگر ایشان دقت می‌کردند متوجه می‌شدند که روی سخن در این خطبه‌ها، نه به وی، بلکه به کسانی است که به منظور دست‌یابی به مقاصد شوم سیاسی و گروهی، زمینه این مشکلات را فراهم می‌آورند و از امثال این نماینده به عنوان وسیله استفاده می‌کنند.

برای شخصی که جایگاهی دارد و به عالمی بزرگ منتسب است بسیار ضروری است در مورد ماهیت و اهداف دعوت کنندگان از خود، تامل و درنگ بیشتر کند و قبل از هرگونه اقدام با دلسوزان مردم مشورت نماید و بر این تصور نباشد که مستمعان او لزوما طرفدار و دوسدار آن هستند و به عشق او کف می‌زنند و هورا می‌کشند.

جامعه اساتید حوزه‌ علمیه فارس، ضمن مردود دانستن تعرض و حمله فیزیکی به این نماینده مجلس، اهانت‌ها و گستاخی‌های وی نسبت به معظم له را محکوم کرده، رسیدگی قانونی و همه جانبه به این مسئله را خواستار است.

از مسئولان محترم دانشگاه شیراز هم می‌خواهیم اجازه ندهند فضای مقدس دانشگاه جولان‌گاه افراط گرایان نشان‌دار سیاسی شود، افراطیونی که با اقدامات یک طرفه خود آرامش دانشگاه را به هم می‌زنند و به شعار اعتدال‌گرایی رییس محترم جمهور دهن کجی می‌کنند.

2 دیدگاه برای “بیانیه جامعه اساتید حوزه‌ علمیه فارس در حمایت از مواضع آیت‌الله ایمانی

  1. اقای علی لاریجانی رییس مجلس در نطق پیش از دستور جلسه علنی روز یکشنبه (۱۵ مارس/ ۲۶ اسفند) مجلس از حمله به علی مطهری در شیراز به عنوان “اقدامی ناپسند و زشت” یاد کرد و از وزارت کشور و وزارت اطلاعات خواست با آن “برخورد جدی” کنند.
    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لاریجانی به ویژه از کسانی که “به نوعی محل رجوع عده‌ای هستند و یا قدرتی دارند” خواست مراقب باشند که “از گفتار و کردار آنها تلقی مباح بودن این‌گونه اعمال استشمام نشود”.

    در بخشی از نامه رییس جمهور اقای حسن روحانی نیز آمده است: «این ماجرا نشان از برنامه‌ریزی جدید افراطیون منحرف و منفور علیه امنیت، آزادی، اخلاق محمدی و فرهنگ اسلامی است که برای ملت بزرگ ایران و دولت خدمتگزار قابل تحمل نمی‌باشد. فورا دستور دهید هر دو وزارتخانه، عوامل شرور، ناقض قانون و دشمن‌شادکن و همچنین نیروهای حامی و آمر پشت پرده را شناسایی کنند و جهت اجرای عدالت به قوه قضائیه بسپرند. ضمنا مسئولین امنیتی استان که در این ماجرا قصور یا تقصیر داشته‌اند تحت تعقیب قانون قرار گیرند. هر چه سریع‌تر گزارش امر به اینجانب و هیات وزیران ارائه گردد.»

  2. جناب آقای دکتر علی مطهری

    فرزند پاره‌ی تن بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره)

    با سلام

    احتراما اینجانبان جمعی از اهالی شهرستان شیراز به نمایندگی از بخشی از شهروندان و خانواده‌های شهدای انقلاب و دفاع مقدس با اعلام این که بیش از این تاب و تحمل تحقیر شهرمان توسط عناصری افراطی و معلوم‌الحال نداریم و نظر به پایمردی و مواضع حق‌مدارانه جنابعالی و همچنین با توجه به وقایع اخیر صورت گرفته که منجر به هتک حرمت از نظام و جنابعالی گردید؛ لذا نظر به اقبال موجود از گفتمان مطهری و از سوی دیگر در پاسخ به داعشیان شیراز و به جهت اثبات موضع اقلیت ایشان در این شهر، بدینوسیله از جنابعالی دعوت می‌گردد در انتخابات آتی مجلس، از حوزه‌ی انتخابیه شیراز جهت حضور در مجلس اقدام فرمایید تا انشا الله با رأی حداکثری مردم شریف شهرستان شیراز فراتر از مسئولین فعلی شهرمان مدافع حقوق مخدوش‌شده شهروندان این دیار باشید.
    جمعی از مردم شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.