بیانیه انجمن اسلامى جامعه پزشکى ایران –شاخه فارس- در محکومیت بازداشت جراح کشیک بیمارستان نورآباد ممسنی

خیر پارسی – انجمن اسلامى جامعه پزشکى ایران –شاخه فارس- در محکومیت دستگیرى و بازداشت جراح کشیک بیمارستان ولیعصر (عج) نورآباد بیانیه صادر کرد .
در این بیانیه که یک نسخه از آن در اختیار خبر پارسی قرار گرفته آمده است:

بسمه تعالى

“و اذا حکمتم بین الناس ان تحکموا بالعدل” آیه ۵۸- سوره نساء

بیانیه انجمن اسلامى جامعه پزشکى ایران –شاخه فارس- در محکومیت دستگیرى، بازداشت و ضرب و شتم جراح کشیک بیمارستان ولیعصر (عج) نورآباد در حین انجام وظیفه در بیمارستان.

مردم فهیم و جامعه محترم پزشکى استان فارس

اهمیت طب درآموزه هاى دین مبین اسلام و فرهنگ غنى سرزمین مادریمان تا حدی است که از لحاظ جایگاه، حرمت و تقدس همتراز و هم وزن با علم دین از آن یاد شده و در ادوار گوناگون همیشه اطباء از افراد مورد وثوق و احترام جامعه بوده و امین ایشان محسوب می شده اند. لیکن مدتی است که متاسفانه با سیاستی خام، دور از تدبیر وبدون دوراندیشی این گروه مورد هجمه های فراوان قرار گرفته اند.
متاسفانه در تاریخ چهارم مردادماه جاری پزشک جراح کشیک بیمارستان ولیعصر (عج) شهرستان نورآباد (خانم دکتر رزمجویی ) که در حال خدمت رسانی به بیماران دردمند آن بیمارستان بوده با دستور مقام محترم قضایی و بدون لحاظ کردن ترتیبات لازم با دستبند از بیمارستان به مراجع قضایی منتقل و مورد توهین و ضرب و شتم ضابطین آن مجموعه قرار میگیرد. و این مقامات با بازداشت چندین ساعته تنها پزشک جراح حاضر در شهرستان و به بهای تهدید سلامت مردم فهیم شهرستان نورآباد بر اجرای تصمیم خود پافشاری کردند.!!!
پزشک جراحى که پس از ورود خانمى ،که بوسیله چاقو مضروب شده بود ، به اورژانس بیمارستان در کمترین زمان ممکنه بر بالین بیمار حاضر شده و تمامى اصول درمانى را به بهترین وجه انجام داده است. پس از برطرف شدن خطرات و حین انجام پانسمان توسط تیم درمان، مقام قضایی در بیمارستان حاضر شده وبه صدوردستورات مداخله جویانه در امور درمانى شخص مضروب اقدام مینمایند که با پاسخ منفی پزشک جراح مواجه میشوند ولی ایشان ضمن اصرار بر اجراى دستورات قصد حضور بر بالین بیمار مینمایند که با ممانعت پزشک ازحضور ایشان (مرد نامحرم بر بالین خانم مضروب بدلیل عدم پوشش اسلامى بیمار در حال مداوا و جهت حفظ حریم بیمار) دستور بازداشت پزشک محترم صادر می گردد.
.این اقدام فردی که به دور از منش و جایگاه اهالى قضا و سیستم قضایى حکومت اسلامى و بویژه استان فارس بوده علاوه بر خدشه دار کردن شأن پزشک و از بین بردن حاشیه امنیت شغلى جامعه پزشکى و پرسنل درمانى، خشمى فروخفته در شهروندان نورآبادى بدلیل توهین بى دلیل به پزشک مورد وثوق خود از سوى مراجع قضایى و انتظامى و به خطر افتادن سلامت عمومى بیمارانشان ایجاد نموده است که دورنماى خوبى را رقم نخواهد زد.
انجمن اسلامى جامعه پزشکى ایران – شاخه فارس – ضمن محکوم نمودن رفتار فراقانونی و عارى ازکرامت انسانى انجام شده از سوى مقام قضایی و مأموران انتظامى حاضر در حوادث فوق الذکر ، براى اعاده حیثیت، حرمت و جایگاه جامعه پزشکى، آنهم فقط به منظور خدمت رسانى هر چه بهتر به آحاد جامعه، مجدانه و مصرانه خواستار برخورد مدبرانه با عوامل واقعه مذکور بدون کوچکترین اهمال و اغماضى از سوى مراجع ذیصلاح مى باشد. و مجددا یادآور میگردد که تلاش برای از بین بردن اعتماد ایرانیان عزیز به جامعه پزشکی فقط میتواند به متضرر شدن تمام آحاد جامعه انقلابی ایران بیانجامد.

والسلام علیکم
انجمن اسلامى جامعه پزشکى ایران
شاخه فارس

رونوشت:
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
ریاست محترم قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران
رئیس محترم دادگستری استان فارس
رئیس محترم سازمان نظام پزشکی شیراز
انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران

1 دیدگاه برای “بیانیه انجمن اسلامى جامعه پزشکى ایران –شاخه فارس- در محکومیت بازداشت جراح کشیک بیمارستان نورآباد ممسنی

  1. واقا تو این مملکت شان یک جراح همینه ؟؟؟؟؟ کم سن وسال های پر ادعا را مجازات کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.