به بهانه ۲۴ خرداد: حال همه ما خوب است جای هیچ «دلواپسی» نیست!

خبر پارسی – فرزاد صدری – دوم خرداد و شعار سه سید فاطمی را هنوز فراموش نکرده ایم.روزهایی که گروه های سیاسی چپ به «دوم خردادی ها» تغییر نام دادند و «جبهه دوم خرداد» نام گرفتند.آن روزها هنوز «اختلاس» در رنکینگ واژگان سیاسی صدر جدول را به خود اختصاص نداده بود!پول ملی ارزش داشت و مملکت با نفت ده دلاری ذخیره ارزی ۱۰۰ دلاری داشت!آن روزها هنوز واژه مستهجن ممه وارد ادبیات سیاسی نشده بود و کرامت انسانی پاس داشته می شد!روزهایی که با هزار تومان بیش از چهل نان می شد خرید…
خالق دوم خرداد که رفت بنزین سهمیه ای شد و از ۸۰ تومان به ۷۰۰ تومان رسید!نهصد برابر شدن قیمت بنزین در دنیا تنها از عهده یک نفر بر می آمد و او کسی جز محمود احمدی نژاد نبود! مردی که می گویند فقط با معجزه توانست بنزین را نهصد برابر گران تر کند! او البته معجزه های دیگری هم داشت وقتی پراید ۷ میلیونی را به بیست میلیون تومان رسانید و آپارتمان ۳۰ میلیون تومانی را به دویست میلیون تومان! معجزه هزاره سوم البته قدرت خرید ۴۰ نان با هزار تومان را نیز به ۶ نان با هزارتومان کاهش داد! او گوجه کیلویی صد تومانی را به هر کیلو ۳ هزار تومان افزایش داد تا وقتی داد مردم از معجزاتش بلند شد بگوید گوجه سر کوچه ما هر کیلو ۱۲۰۰ تومان است اما نگفت چگونه مردم از همه کشور برای خرید گوجه سر کوچه آنها بروند!
این همه معجزات رئیس دولت نهم و دهم نبود که با تردستی عجیبی توانست دنیا را مقابل ایران نگه دارد تا هر آنچه رئیس دولت اصلاحات کاشته بود بر باد دهد و تحریم ها یکی پس از دیگری از راه برسند!
می توان به احمدی نژاد انتقاد نکرد اما نمی توان او را دوست داشت!
احمدی نژاد در تیرماه و گرمای سوزاننده تابستان آمد اما این خرداد بود که باز هم قرار بود حادثه بیافریند!دوم خردادی ها عزمشان را جزم کرده بودند تا بیست بگیرند!حاصل تلاش آنها نه ۲۰ که ۲۴ بود! «تدبیر» آنها درانتخاب دکتر روحانی «امید» را به مردم بازگرداند تا یک بار دیگر «دوم خردادی ها» حماسه بیافرینند.
حالا دو سال از انتخاب یک شیخ دیپلمات می گذرد.دیپلماسی او امید و نشاط را به دل مردم آورده است. نان سنگگ و بنزین هزارتومانی هم او را از دل مردم بیرون نمی کند چرا که قیمت ها را نهصد برابر نکرده است و دشمن را وادار ساخته پای میز مذاکره بنشیند.گفت و گو به جای جنگ!
حال همه ما خوب است جای هیچ «دلواپسی» نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.