بزرگمهر حسین‌پور با بیان خاطره‌ای، سیاستمداران را از با جنبه‌ترین مخاطبان کاریکاتور معرفی کرد و ابرازداشت: بر خلاف آنچه در اذهان عموم تصور می‌شود اعتراف می‌کنم با جنبه‌ترین افراد در زمینه درک این حرفه سیاستمداران هستند و در طول عمر کاری خود کمتر مشکلی با آنها داشتم.

نویسنده مجموعه‌ کمیک استریپ‌هایی زندگی فلسفی یک گاو و نوه کنجکاوش، معتقد است: “هر گاوی که عمیقا بفهمد چقدر گاو است، در دم آدم خواهد شد و هر گاه آدمی زیادی بفهمد که آدم است، در دم گاو خواهد شد!”

.خالق کتاب “من گوساله‌ام” با شوخ طبعی تمام در جمع شیرازی‌ها گفت: در شهری که پیشرو ادب در ایران است، حضور فردی بی‌ادب مثل من عجیبه، آدم بلندگویی نیستم و آمار جهانی نشان داده که بیش از ١٨ دقیقه نباید حرف بزنیم و این را هم گفت که “شاید اولین سفرنامم از شیراز باشه” …

حسین‌پور که در نشست تخصصی برای بررسی کاریکاتور و کارتون در ایران، در بین دوستداران این هنر، اصرار بر صحبت کوتاه و مختصر داشت، گفت که همه ما آدم‌ها یک کاریکاتوریست در درون‌مان داریم اما با این وجود، همه نمی‌توانند کاریکاتوریست خوبی باشند چرا که یک کارتونیست دنیا را اغراق شده می‌بیند و همه لزوما چنین دیدی به دنیای اطراف خود ندارند.

این انیماتور، ذهن را اغراق‌گر و در حال فعالیت دائم معرفی کرد و ظهور واژه‌های گل درشت را به عنوان المان‌هایی در ذهن اغراق‌گر کاریکاتورها دانست که شاخصه این هنر و در واقع آغازی مناسب برای خلق آثار مختلف در این حرفه محسوب می‌شود.

او این را هم اضافه کرد که اغراق‌گری ذات کاریکاتور است و مخاطبان باید به این باور برسند که تنها با این شاخصه می‌توان در این راه به معنای واقعی کلام موفق بود و رو به جلو حرکت کرد اما برخی ماهیت این هنر را آنطور که باید و شاید درک و باور ندارند و گاهی به آثار منتشر شده واکنش نشان می‌دهند..

او مخاطب این رشته را بسیار کلیدی خواند و اصرار کرد تا فعالان این حرفه مخاطبان خود را هوشمند انتخاب کنند و با میانه‌روی تمام آنها را به عنوان مهرههایی اصلی در بحث درک اثر جدی بدانند.

در ادامه هم امیر مهدی ژوله در حالی وارد جمع کاریکاتوریست‌های شیرازی شد که چیزی به پایان برنامه نمانده بود و با ورود غافلگیرانه خود با استقبال جمع حاضر روبرو شد و یار هنری خود را همراهی کرد.

در این برنامه که با نام یک کاریکاتوریست در شیراز با هدف بررسی تخصصی کاریکاتور و کارتون و با حضور معاون هنری ارشاد فارس برگزار شد، کتاب “شهر هرت” نوشته بزرگمهر حسین‌پور چاپ شده توسط انتشارات مثلث برای اولین بار در شیراز نیز رونمایی شد.

شهر هرت” مجموعه کمیک‌استریپ‌هایی است که پیش‌تر در هفته‌نامه “چلچراغ” منتشر شده است. این کتاب بعد از دو سال و با همکاری نشر مثلث وارد بازار شده و هم اکنون در ویترین کتابفروشی‌ها قرار گرفته است.

حسین‌پور درباره کتابش گفت: “شهر هرت” نوعی اعتراض به آدم‌ها است. به عملکردی که با خودشان دارند، تعامل‌شان با طبیعت، با حیوانات. یک نوع تلنگر به رفتارها و ظلم‌هایی که هر انسان در زندگی‌ به خود و اطرافیانش وارد می‌کند. شهر هرت کتابی است با طنزی تلخ

این نشست به همت ماهنامه شاخه طوبی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه مطبوعات فارس، انجمن تجسمی فارس، کانون تبلیغات چاووش دید، برگزار شد.