بر کناری مسئول نظام مهندسی کافی نیست! متخلفین را مجازات کنید

خبر پارسی نقل از آفتاب مرودشت – در هفته گذشته اتفاق ناگواری در فضای اداری شهر مرودشت رخ داد که علاوه بر پیامدهای مدیریتی، نگرانی بسیاری را در میان مردم و شهروندان برانگیخت.
برکناری مسئول نظام مهندسی به دلیل آنچه «تخلفات گسترده رخ داده در این نهاد حساس و تأثیر گذار» اعلام شده، خبر ناخوشایندی بود که ذهن مردم این شهر را آشفته کرده و سوالات بسیاری را مطرح نمود:

 – مسئول مستقیم پاسخگویی به این اتفاق کیست و چه کسی طی این همه سال مسئول نظارت بر عملکرد نظام مهندسی دومین شهر استان بوده است؟

 – بازرس یا بازرسان این مجموعه چه کسانی بوده اند، پاسخ آنان به مردم چیست و هم اکنون کجا هستند؟

 – تکلیف ابنیه و ساختمان هایی که احتمالا بدون نظارت فنی و ضوابط مهندسی ساخته شده اند چیست و در صورت وقوع هر گونه پیشامد و یا حادثه طبیعی و غیر طبیعی چه فرد یا ارگانی پاسخگوست؟

 – چه برخوردی با متخلفین خواهد شد و آیا خدای ناکرده با برکناری متخلفین از سمت خود، این پرونده مختومه اعلام می شود یا در پروسه ای عادلانه و برابر احکام قضایی، متخلفین به مجازات پیش بینی شده در قانون محکوم خواهند شد؟

 –به منظور تنویر افکار عمومی و عبرت سایر متخلفین، نتیجه کار و مراحل رسیدگی به این پرونده بصورت شفاف و مسئولانه به اطلاع شهروندان خواهد رسید؟
یادمان به زلزله بم و سایر حوادث رخ داده در کشور عزیز اسلامی ایران باشد و آگاه باشیم که هرگونه کوتاهی در رسیدگی به این پرونده حساس، چه عواقبی را در آینده به دنبال خواهد داشت.

 منبع: هفته نامه مرودشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.