برگزاری استاژ کاتا سبک شیتوریو ایران در شیراز

خبرپارسی – نماینده سبک شیتوریو ایران در استان فارس از برگزاری استاژ  یک روزه کاتا ویژه بانوان سبک در شهرستان شیراز خبرداد.

محمدجواد شلتوک کار با بیان اینکه این استاژ با تدریس نجفعلی مقدم مربی اسبق تیم‌های ملی جوانان، امید و بزرگسالان کشورمان برگزار شد، افزود:در این استاژ هنرجویان بانوی سبک شیتوریو ایران شهرستان شیراز چند کاتای پیشرفته سبک از جمله کاتای سوپارین پی  را بازآموزی و نکات فنی این کاتارا از مقدم آموختند.

وی با این توضیح که کاتا به مجموعه حرکات کاملی که به طور دقیق انجام می‌شود و نمایش تکنیک ها و حرکات واقعی مربوط به سبک است گفته می شود، افزود:کاتا برای نمایش توازن و ظرافت حرکات یک کاراته‌کا طرح ریزی می شود.

نماینده سبک شیتوریو ایران کاتای سوپارین پی  را یکی از زیباترین کاتاهای کاراته عنوان کرد و افزود: کاتا یکی از ارکان مهم کاراته است که دستیابی به معنای روانی و فکری یک مبارزه صحیح و تمرکز فکر و تقویت مفاصل و ماهیچه برای بیشترین کارایی فیزیکی کاراته‌کا و پرورش انعکاس های سریع حرکتی و افزایش توانایی‌های واکنش لحظه ای در فرمان دفاع از خود را به هنرجو نشان می‌دهد.

شلتوک کار  با تقدیر از طاهره اوجی نماینده بانوان سبک شیتوریو ایران در شهرستان شیراز گفت: این استاژ با برنامه‌ریزی و هماهنگی این مربی بادانش و جوان و حضور تعدادی از هنرجویان رده‌بالای سبک در شهر شیراز برگزار شد.

وی افزود: برگزاری استاژ های متعدد با حضور تمامی هنرجویان سبک در استان از رده مبتدی تا پیشرفته در دو بخش کاتا و کومیته در تقویم ورزشی سبک شیتوریو ایران در سال جاری دیده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.