برگزاری اولین المپیاد بازی های فکری جوانان در شیراز

خبرپارسی – معاون فرهنگی و اجتماعی و وزشی شهرداری شیراز از برگزاری اولین المپیاد بازیهای فکری جوانان در شیراز خبر داد.

ابراهیم گشتاسبی راد  هدف از اجرای این المپیاد را افزایش دانش و مهارت تحلیل و تصمیم گیری، خلاقیت و تفکر در جوانان و نوجوانان، ایجاد هیجان سالم و شور و نشاط اجتماعی در جامعه از طریق معرفی و آشناسازی افراد با این بازی ها،  عنوان کرد و افزود: بازی های فکری از بروز ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی و سالم سازی اوقات فراغت اقشار مختلف جامعه کمک می کند و جایگزینی مناسب برای  بازی های بی هدف و مخرب است.

 گشتاسبی اعتقاد دارد، بازیهای فکری با ویژگی هایی که دارند در روند بازی موجب تقویت مهارت های تحلیل و تصمیم گیری و خلاقیت در افراد می شود و با فراهم کردن امکان و فرصت برقراری روابط خانوادگی، دوستانه، به تقویت انسجام اجتماعی یاری می رساند.

او با اشاره به برگزاری فاز اول جشنواره(سطح محلی) در بازه زمانی ۲۷ مرداد تا ۱۸شهریور ، گفت:  این المپیاد در چهار فاز طراحی شده که به ترتیب در سطوح محلی، شهری، ملی و آسیایی اجرا خواهد شد. فاز اول و دوم این المپیاد(سطح محلی و شهری) با هدف آشنایی جوانان و خانواده ها با بازی های فکری، آموزش شیوه اجرای بازی و همچنین اجرای مسابقه، به صورت جشنواره، طراحی شده است.

معاونت فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از استقبال بسیار خوب مردم از فاز اول جشنواره بازی های فکری شیراز خبر داد و آمار شرکت کنندگان در این رویداد را دست کم ۲۳۷۰۰ نفر اعلام کرد که در  ۱۳ بوستان و ۱۰ فرهنگسرا بطور همزمان به مدت ۶۳  شب،  برگزار شد .

گشتاسبی مراحل بعدی این دوره از مسابقات را در سطح شهری، ملی و نهایتاً در سطح آسیا اعلام کرد و افزود: طبق زمان بندی اعلام شده جشنواره بازی های فکری در مرحله شهری، از تاریخ ۲۶ آبان تا ۳۰ آبان ماه برگزار خواهد شد. در این مرحله از جشنواره، تمام افراد بالای ۱۴ سال می توانند با هم به رقابت بپردازند. لذا تمام افراد بالای ۱۴ سال ساکن در شهر شیراز می توانند با مراجعه به مراکز فرهنگی وابسته به شهرداری شیراز و یا سایت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز جهت رقابت در این جشنواره ثبت نام کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت:  مرحله ملی این دوره از مسابقات نیز در دی ماه برگزار خواهد شد که برگزیدگان مرحله مذکور به مرحله آسیایی که در اسفندماه برگزار می شود، راه خواهند یافت.

یاد آور می شود که جوایز نفیسی نیز به برگزیدگان اهدا خواهد شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.