برپایی ایستگاه سلامت در منطقه محروم مهدی آباد

خبرپارسی – همزمان با هفته سلامت، ایستگاه سلامت در منطقه مهدی آباد شیراز، به همت مرکز آموزشی درمانی خلیلی برپا شد.
مدیر مرکز آموزشی درمانی خلیلی، گفت: در این برنامه یک گروه درمانی متشکل از دو پزشک، یک متخصص تغذیه و پنج پرستار به منطقه اعزام شدند.
“رضا ملک نسب” افزود: این برنامه مورد استقبال بسیار زیاد مردم محروم آن منطقه قرار گرفت، به صورتی که از روز قبل تعداد بسیار زیادی از افراد آن منطقه برای دریافت خدمات، نام نویسی کرده بودند.

او ادامه داد: در این برنامه ۲۰۰ بیمار مورد معاینه چشم، ۲۵۰ بیمار ویزیت گوش و حلق و بینی و ۱۵۰ بیمار نیز از مشاوره تغذیه بهره مند شدند، همچنین سنجش قند خون، فشار خون و فشار چشم انجام شد که تمامی خدمات به صورت رایگان بود.
ملک نسب گفت: برخی بیماران نیز برای ادامه درمان به مراکز ارجاع شدند و راهنمایی های لازم در این خصوص به آنها ارائه شد.
مدیر مرکز آموزشی درمانی خلیلی اضافه کرد: با توجه به شعار هفته سلامت سال ۹۷ که بر پوشش همگانی سلامت تاکید دارد و از آنجا که گسترش و در دسترس بودن خدمات مراقبت سلامت برای محرومان و توسعه آموزش‌ها و ارتقای شاخص ‌های بهداشتی در مناطق محروم از موارد اساسی در حوزه سلامت به شمار می آید، این برنامه به اجرا درآمد.
او یادآور شد: حضور این تیم ها در مناطق محروم باعث می‌شود افراد محروم در صورت داشتن بیماری، به صورت رایگان از مشکل خود آگاه و در صورت نیاز به درمان به مراکز درمانی مراجعه کنند؛ ارائه خدمات رایگان در این زمینه کاهش هزینه‌ها برای این خانواده ها را به دنبال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.