برف ۳۰ سانتی ‌متری آزمونی برای مدیرانی که بیش از عمل، لاف می‌زنند/ مدیران سیاسی و بازنشسته فارس عطای ریاست را به لقایش ببخشند

خبر پارسی: بارش ۳۰ سانتی متری برف شاید در شمال و غرب کشور، فقط یک بارش معمولی تلقی می‌شود اما در استان فارس همین میزان بارش برف، یعنی قطعی آب و برق و گاز، دست‌پاچگی مسئولان امدادی و خدماتی، بسته شدن راه‌های مواصلاتی و راه‌های عبور شهری، محاصره روستاهای دور افتاده در برف، شکستن شاخ و برگ درختان، تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و ادارات، قطع برنامه‌های تنها شبکه استانی دولتی و …

بارش برف ۳۰ سانتی متری بیش از ۱۲ ساعت مداوم است که آب بسیاری از مناطق شیراز از جمله صنایع و شهرک های اقماری را قطع کرده و مدیر عامل پیشین آبفا همچنان معاون عمرانی استاندار است و دسته گلش را در یک روز بحرانی با خوردن یک نوشیدنی گرم تماشا می کند!

این همه حوادث تلخ حاکی از آمادگی پوشالین دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسانی است که در طول سال مدام لاف آمادگی برای مقابله با بحران می‌زنند و با بودجه‌های بیت‌المال در دستگاه‌های اجرایی متینگ‌های حزبی و سیاسی راه‌ می‌اندازند که مبادا روزی کسی به آنها بگوید بالای چشمتان آبروست !

چند سالی است در ر سانه‌ها فریاد می‌زنیم این استان ستاد بحرانش به درد آش کشک هم نمی‌خورد و کسی گوشش بدهکار نیست. یکی برایمان عبارت «ستاد مدیریت بحران استان فارس» را معنا کند؟ شاید نکته مشترکی در تعریفمان برای این ستاد پیدا شود؟ اگر دامنه برف از ۳۰ سانتی متر به ۵۰ سانتی‌متر رسیده بود حتما باید از ژاپن و ترکیه و فرانسه و صلیب سرخ جهانی و … کمک‌های امدادی می‌رسید تا مسئولان باور کنند بلاخره روزی بحران هر چند مختصر و در حد ۳۰ سانتی‌متر برف دامن شیراز را خواهد گرفت؟ اما حالا باور کنیم ضعف مدیریت دستگاه‌های اجرایی از ۳۰ سانتی‌متر برف، بحران ساخت.

 ۸ سال است فارس را محل تاخت و تاز خود کرده‌اند و حالا قادر به کنترل ۳۰ سانتی متر برف نیستند. به رغم اعلام و پیش بینی شبکه‌های هواشناسی ملی و بین‌المللی مبنی بر بارش برف در شیراز و شهرهای اطراف اما هیچ آمادگی در این استان وجود نداشت و برای شهردار شیراز و همکارانش گویا مساله‌ای مهمتر از اجرای طرح ترافیک وجود نداشت! حالا اگر طرح کارشناسی شده ای بود باز یک چیزی!

حتما باید ۳۰ سانتی متر برف ببارد و نیمی از شیراز در تاریکی مطلق فرو رود که بر ناظران صنعت برق استان فارس ثابت شود، آقایان برق منطقه‌ای و شرکت‌های تابعه را به دفتر کار حزب موتلفه و جامعه اسلامی مهندسان تبدیل کرده‌اند که دستاوردش برای مردم فارس شبکه‌های فرسوده انتقال انرژی و قطعی مکرر برق در اقصی نقاط استان است. یک جست و جوی ساده اینترنتی نشان می دهد پیرمرد، سال ۱۳۵۶ استخدام شده. اراده ای برای تغییرش نیست خب نتیجه اش می شود همین دیگر!فقط با یک جست و جو، یک جست و جوی ساده، خواهید فهمید آقای صحرائیان چند سال است بر مسند مدیریت برق شیراز نشسته ،چند سال است استخدام شرکت برق است؟جناب مشفقیان که گفته می شود از قبل از انقلاب استخدام شرکت برق است نه تنها بازنشسته نشده بلکه ۸ سال است مدیر است و کک دولت جدید هم نمی گزد،چون برخورد با این مدیران یعنی عصبانیت ذوالانوار و قادری و امثالهم و لابد مدیران دولت جدید صلاح را بر این می بینند که نمایتدگان اصولگرای شیراز نباید عصبانی شوند! برخورد با این مدیران یعنی تماس رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز با مدیر سایت خبر پارسی که به او یادآور شود از این ها انتقاد نکنی یک وقت که این مدیران متدینند!

حتما باید مسافران در مسیرهای جاده‌ای منتهی به شیراز که عمدتا هم بزرگراهی است، ساعت‌ها گیر کنند و سرما و اضطراب بر آنها مستولی شود تا یادی کنیم از روزهایی نه چندان دور که راهداران، خواب را بر خود حرام می‌کردند تا کسی در جاده‌ها بی پناه نماند و راهی بسته نشود و مدیرکل راه خود سرگروه راهداران بود.

حتما باید کمر همین تعداد درخت باقی مانده از فضای سبز شیراز، زیر بار برف بشکند که باور کنیم شهرداری شیراز جولان‌گاه سیاسیونی است که اراده ملت را هدف قرار داده و تنها و تنها بحران را در مسائل سیاسی که خارج از باور و منافعشان است، معنی می‌کنند.

بی‌انصاف نیستیم و اگرچه تنها شبکه تلویزیونی استانی در تمام ساعت بارش برف با مشکل ارسال سیگنال روبرو بود و گیرنده‌های بیچاره نمی‌دانستند به کدام سو دنبال سیگنال‌های این شبکه باشند اما رادیو الحق و الانصاف عملکرد خوبی داشت و ارتباطاتش با مسئولان دستگاه‌های خدمات رسان و گزارش‌هایش از سطح شهر و استان در خور توجه و تقدیر بود و گاه بی گاه انتقاد مجریان رادیو از رئیس اداره برق شیراز و پلیس راه و شهرداری نشان می‌داد که مردم چقدر از کمبودها در مضیقه هستند.

موضوع قابل توجه دیگر اما ضعف مشارکت عمومی برای به حداقل رسانیدن خسارات بود؛ توصیه‌های مکرر مجریان برنامه رادیویی «پسین دلگشا» مبنی بر کمک به در راه ماندگان و تکانیدن درختان برف‌گیر شده و کاهش ترددهای غیر ضرور در سطح شهر و … هیچ پاسخ مشخصی نداشت. ضعف ساختارهای مشخص برای جلب مشارکت‌های مردمی باعث شد هیچ کس قادر به هدایت مشارکت‌های محدود مردمی نباشد. آنچه که در ۸ سال گذشته بر سر سمن‌ها و گروه‌هایی همچون جمعیت داوطلبان هلال احمر آوردند، به خوبی در حوادثی چون برف شیراز خود را نشان داد.

آنچه در ۲۴ ساعت گذشته در شیراز و شهرهای اطراف آن اتفاق افتاد، تصویری دقیق از شکاف‌های جدی مدیریت استان در شرایط بحران است و ضرورت بازسازی مدیریتی در این زمینه و ایجاد آمادگی‌های لازم را ایجاب می‌کند! هم اکنون استاندار فارس باید با بازسازی مدیریتی و ایجاد راهکارها و ساختارهای مناسب زمینه کاهش بروز چنین حوادثی را در استان کم کند.

۲۴ ساعت گذشته نشان داد شرایط نابسامان است که مدیران شیراز از ۳۰ سانتی متر برفّ، بحران می‌سازند و این بیش از هرچیز مدیون ضعف مدیران سیاسی باقی‌مانده از دولت گذشته مثل مدیرعامل برق منطقه‌ای، مدیر برق شیراز، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل ستاد مقابله با بحران استانداری، مدیرعامل گاز و مدیرعامل آب شیراز است،به این ها اضافه کنید شهردار شیراز که از دل شورای اصولگرای شیراز بیرون آمده و مهمترین دلیل انتخاب وی مواضع سیاسی او بوده است! این مدیران  به جای برنامه ریزی برای پیشگیری از حوادث، جلوگیری از بروز بحران، کاستن از خسارات احتمالی، به دنبال راه‌هایی برای ابقای خود هستند؛ برف ۳۰ سانتی‌متری آزمونی بود برای مدیرانی که بیش از عمل، لاف می‌زنند و بیش از مردم و مسئولیت، رنگ و سایز میز خود را می‌شناسند.

18 دیدگاه برای “برف ۳۰ سانتی ‌متری آزمونی برای مدیرانی که بیش از عمل، لاف می‌زنند/ مدیران سیاسی و بازنشسته فارس عطای ریاست را به لقایش ببخشند

  1. بسمه تعالی
    جناب آقای دکتر احمدی
    استاندار محترم فارس
    با سلام و احترام
    امیدوارم که خانواده شما مثل خانواده من طعم سرما و بی برقی را نکشیده باشند و امیدوارم مثل ما تا صبح نلرزیده باشید راستی جوا متن ذیل چه شد آخر نوشته بودیم :(در ضمن رونوشت درخوست جهت ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر روحانی ارسال خواهد شدئ با احترام و درود)

    بسمه تعالی
    جناب آقای دکتر احمدی
    استاندار محترم و فرهیخته استان فارس
    با سلام و احترام
    انتخاب مردمی دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی و انتصاب عقل مدارانه شما بارقه امیدی بر تن استان رنجور و خسته فارس بود و هست . استانی که از تحجر و بی عدالتی بعضی مدیران وابسته به جریانات سیاسی خاص و متحجر به سختی روحش دردمند و رنجور شده است ، استانی که از امثال مدیرعامل برق منطقه ای فارس و … دل پر دردی دارد استانی که از فساد بی زار است و گرفتار مفسدین اقتصادی شده است ،استانی که خواهان اجرای فرمان هشت ماده ای حضرت آقا (مدظله عالی )است و برای اجرای آن روز شمری می کند . آری جناب آقای دکتراحمدی دل پرخونی از مشفقیان و ایادی او داریم و دلایل متقنی در خصوص درخواستمان برای جابه جایی او …. استاندار محترم اگر به سایت شرکت برق منطقه ای فارس مراجعه بفرمایید تاریخ استخدام جناب آقای مهندس مشفقیان ۲۰/۹/۵۶ ذکر گردیده است یعنی ایشان وارد ۳۷ امین سال کاریشان شده اند و همچنان مدیرعامل هستند . استاندار محترم می دانم که چیزی که به جایی نمی رسد فریاد است ولیکن عاجزانه و ملتمسانه و از سر عجز واقعه ای از شما که که در مسیر حق و اعتدال قدم می زنید خواهشمندیم نگاهی به شرکت برق منطقه ای فارس نیز بنمایید آخر چرا باید سرمایه های بیت المال صرف جریان سیاسی خاص گردد و چرا نباید بستر های توسعه اقتصادی استان مهیا شود استاندار محترم دوستی تعدادی سئوال را به جهت پاسخ جناب آقای محمد رضا مشفقیان در یکی از کامنتهایی که بر فرایند هبه فروشی تیم برق فارس نگاشته بود که متاسفانه تاکنون بی پاسخ مانده است و بنابراین از حضرتعالی خواهشمندیم به عنوان یک حقوق دان و متولی استان پیگیر جواب سئوالاتمان از مدیریت محترم عامل شرکت برق منطقه ای فارس جناب آقای مهندس محمدرضا مشفقیان شوید آخر ما حتی جرات نداریم در ذهنمان از ایشان سئوال کنیم می دانید چرا ….. کمیته تخلفات اداری و گزینش و…… آری و بعد …. استاندار محترم ما وابستگانی داریم که با درآمد کمی که داریم امرار معاش می کنند و درآمد دیگری نیز نداریم لذا به جهت جلوگیری از اخراج و تنبیه خواهشمندیم سئوالات ذیل را از جناب آقای مهندس مشفقیان بنمایید و ودر صورتی که به جمع بندی رسید بازهم عاجزانه خواهشمندیم دستور به صدور اقدام قانونی صادر فرمایید و بدانید که ما به امید به امید و تدبیر رای دادیم هرچند که به خاطر صحبتهای درگوشی از امید ،ایادی و ….مدیرعامل محترم برق منطقه ای فارس (نظیر جناب آقای ر- م -و ی -ح و ا- ک و م- ش – و…..)قصد داشتند که تعدادی از پرسنل را در صورتی که نتیجه انتخابات و حماسه سیاسی ۲۴ خرداد ماه که در واقع لبیکی بود به رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله عالی)، به کمیته تخلفات اداری و….به صرف صحبت های درگوشی و خارج از وقت اداری و حتی موبایل شخصی و اس ام اس معرفی کنند

    آری استاندار محترم سئوالاتمان به شرح ذیل بود :
    راستی مدیریت محترم عامل مخالف جناب دکتر روحانی ،(جناب آقای مهندس مشفقیان )

    آری جنا ب آقای مشفقیان جواب سئوالاتمان چه شدآخر نوشته بودیم:
    عاجزانه و ملتمسانه از شما خواهشمندم به جهت تنویر ذهن اذهان عمومی در یکی از متینگ های گروهی و تبلیغاتی که بر خلاف شرع و نظر جمیع آیت اعظام از جمله نظر رهبر بزرگوار انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله عالی) در وقت اداری و با امکانات اداری در روزهای سه شنبه برگزار می کنید پاسخ دهید
    ۱- دلیل اینکه جناب آقای مهندس مهدی شفیعی مجری محترم طرح خطوط فوق توزیع بعد از فاجعه کابل ۶۶ کیلو ولت فی مابین پست ۴۰۰ شیراز به امیر کبیر و فاجعه خط ۱۳۲ کیلو ولت کنگان به برد خون به دادگاه و کمیته تخلفات اداری وزارت نیرو معرفی نشده اند چیست و چرا معرفی نشده اند آیا رابطه پشت پرده ای وجود دارد یا خیر ………….. همچنین اگر ایشان انسان شریف و پاکی هستند علت برکناری جناب آقای مهندس اکبری مجری محترم و سابق خطوط کابلی چه بوده است و اگر از آقای مهندس اکبری چنین فاجعه ای سر می زد آیا او را به دادگاه معرفی نمی کردید و……..
    ۲-در خصوص نرم افزار DCS ایستگاه ۴۰۰ سعادت شهر و همچنینی نواقص ایستگاه های پرک و بیرم و جفره لطفا دستور به تنویر اذهان عمومی بفرمایید
    ۳-در خصوص دلیل عدم رعایت قانون و بخصوص رعایت تشریفات قانونی واگذاری باشگاه برق توضیح بفرمایید و بفرمایید چرا برخلاف موازین شرعی قدم برداشته اید مگرر نمی دانید که حضرت امام (ره) فرموده اند که حکومت اسلام حکومت قانون است پس چرا به قانون پایبند نیستید و موجبات صدور احکام قانونی نظیر حکم فوق می شوید
    ۴-می گویند شما برای جانشین خود بسیار دلهره دارید مگر خدایی نکرده مشکلی هست که باید پنهان بماند و آشکار نشود
    ۵-علت عدم ارسال قراردادهای شرکت فارس تکاب و …. به اداره کل امور اقتصادی و دارایی توسط معاونت محترم مالی و پشتیبانی از سال ۱۳۸۵
    ۶- علت برگزاری میتینگ های سیاسی در وقت اداری و با استفاده از امکانات اداری بر خلاف قانون برگزاری انتخابات که همکنون هم برای جالش سازی برعلیه دولت امید در روزهای سه شنبه از ساعت ۱۴ الی ۱۷ برگزار می شود

    1. جناب آقای مهندس حائری
      مدیریت محترم عامل شرکت توانیر
      سلام علیکم
      احتراما خواهشمند است دستور به تنویر اذهان عمومی و یا جابه جایی جناب آقای مهندس مشفقیان صادر فرمایید
      با احترام مجدد

  2. با با از حالا به بعد نگیم برق منطقه ای فارس بگیم دفتر حزب موتلفه و حزب جامعه اسلامی مهندسین با مدیریت مهندس محمد رضا مشفقیان
    وسلام

    1. دوست عزیز سلام
      آره باید به محسن جوادی آزاد مدیر محترم روابط عمومی بگی خواهشمندم علی رغم میل باطنی شما و عدم همسویی با مشفقیان و ……تابلو برق منطقه ای رو بکن و بالاش بزن دفتر حزب جامعه اسلامی مهندسین و حزب موتلفه اسلامی

  3. بسمه تعالی
    جناب آقای دکتر قادری نماینده فعلی مردم شریف شیراز
    با سلام و احترام
    از شما به عنوان حامی مشفقیان ویدالله حقیقی درخواست می نماییم جواب سئوالات فوق را بدهید

    1. جنا ب آقای دکتر قادری
      با سلام و درود به شما به خاطر خدمتتان
      انشاء الله در انتخابات مجلس آینده از شرمندگی و عذاب وجدان ناشی از رای دادن به شما در خواهیم آمد و به شما رای نخواهیم داد ………….راستی یدالله رو قرار بود مدیرعامل کنی آخه اصلاح طلب شده و از جامعه اسلامی مهندسین بعد از رای آوردن دکتر روحانی آمده بیرون …. خوب اصلاح طلب شده بنده خدا گناهکار که نیست دلش می خواد مدیرعامل بشه و فردا هم اگر محمود اومد دوباره با محمود می پره

  4. برفی چند سانتیمتری که با هوای سرد آنچنانی هم روبرو نبود شهر را فلج کرد. از نیروی انتظامی که خبری نبود. آب و برق و حتی تلفن همراه و ثابت در مناطقی قطع شد! راهها بسته و خیابان ها فلج از ترافیک شده بودند. این نمایانگر عدم کفایت و آمادگی مسئولین شهری برای یک برف ملایم معمولی داشت. اصولاً به نظر می رسد که انتظار و پیش بینی مسئولین این است که در پاییز و زمستان نباید از آسمان شیراز چیزی بر زمین فروریزد. بیشتر کند و کاوهای خیابانی در این دو فصل انجام می گیر. مثلا در بلوار فرهنگ شهر متدتها است خیابان را برای نصب لوله هایی (البته برای چندمین مرتبه) حفر کرده اند و روزانه یکی دو نفر کارگر سلانه سلانه کارهایی روی کانال کنده شده انجام می دهند و به ترافیک شدیدی که ایجاد شده نگاه می کنند !
    حال این نوع مدیریت شهری را با شهرهایی مانند تهران و تورنتو و نیویورک مقایسه کنید و آمادگی خود را ارزیابی کنید.

  5. مدیریت محترم سایت خبر پارسی
    باسلام و احترام وبا تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع)
    مولا علی می فرمایند قصری برپا نمی شود مگرآنکه هزاران نفر فقیر گردند
    آری جناب آقای صدری مدیریت محترم سایت خبری پارسی صد ها سپاس نثار شما و قلم توانمندتان و…….شما از درد ها می گوید و از منشا دردها یعنی ……دوست محترم ما اسلاممان را دوست داریم ولی از اسلام آمریکایی که مروجانی چون محمد رضا و… دارد متنفریم از اسلامی که رحمانیت خداوند را کتمان می کند متنفریم
    آری جناب محمدرضا مشفقیان مدیریت محترم شرکت برق منطقه ای فارس ما عبادت را در خدمت صادقانه به مردم می بینیم و از ریا بیزاریم و …..بیش از 10 ایستگاه برق در بارش برف 30 سانتی متری دو شب پیش از مدار خارج شدند راستی چرا ….. آخر مگر شما وظیفه اصلی خودتان رافراموش کرده اید مگرر نمی دانید که وظیفه شما فقط حفظ تداوم برق رسانی به مردم است آری مدیرانی که شما گماشته اید فقط به جریان فکری خاصی تعلق دارند و از تخصص بویی نبرده اند از نظر شما تخصص در مرحله 100 ام هم قرار نمی گیرد ولی تماس کوچکی از ناحیه قادری و …. می تواند پرسنل با سابقه صفر شما را به معاونین شما تبدیل کند خودتان که بهتر می دانید چه کسانی را می گویم
    چند روز قبل آقای امین کیخا در کنفراسی که در خصوص اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری برگزار کردند و فیلم آن موجود است دلیل عدم پرداخت اضافه کار و حقوق حقه پرسنل را وجود دستگاه های نظارتی اعلام نمودند و از دیوان محاسبات و…. گفتند ایشان فرمودند ما قانون را نمی توانیم اجرا کنیم چون دستگاه های نظارتی مانع می شوند و ما در یک سال فقط یک بار می توانیم افزایش حقوق داشته باشیم و…. حال باید به ایشان گفت که محل پرداخت حقوق از محل بودجه جاری است نه عمرانی و درضمن تاریخ ابلاغ اجرای قانون 1/1/92 بوده نه آذر ماه پس قانون نقض نمی شود و دیوان محاسبات نیز فقط بر بودجه عمرانی یا تملک دارایی صرفا نظارت دارد پس چرا با نام دیوان محاسبات و سایر دستگاه های نظارتی بازی می کنید و سعی در بدنامی وجه آنها دارید
    آری آقای امین کیخا مدیر محترم امورکارکنان شرکت برق منطقه ای فارس یکی از اکتشافات شما جناب آقای مهندس مشفقیان می باشد( البته که با معرفی نظیر حاج رحیم معدلی ( دامت توفیقاته) معاونت محترم مالی و پشتیبانی شما )آری ایشان تاکنون حتی یک بار قانون محاسبات عمومی کشور را نیز مطالعه نکرده اند و دم از اسلام و انقلاب و…. می زنند آری ایشان نمی دانند که حضرت امام (ره) و حضرت آقا (مدظله عالی) چقدر بر اجرای صحیح قانون تاکید دارند یا اینکه قصدشان ایجاد ضدیت مردم با نظام اسلامی و کارشکنی در کار مردم با نام نظام اسلامی است
    آری جناب آقای مهندس مشفقیان به شما توصیه می شود به وظایف قانونی خود که در واقع همان وظایف شرعی شماست عمل کنید آخر شرکت برق منطقه ای فارس که محلی برای سیاسی بازی های شما و دفاتر احزاب نیست وظیفه شما خدمت رسانی به مردم است که متاسفانه با توجه به حوادث پیش آمده نشان می دهد به دلایل مختلف از عهده آن عاجز هستید
    راستی بعد از عمل قلب بازی که بعد از حماسه سیاسی 24 خرداد ماه و رای آردن دکتر روحانی انجام دادید وضع جسمانی شما چگونه است آیا واقعا توانایی انجام وظایف قانونی خود را دارید یا نه در هر صورت برای سلامتی شما دعا می کنیم و امیدواریم که هرچه زودتر سلامتی خود را بازیابید و به زندگی عادی بازگردید

    1. احسنت یکی نیست به این بچه بگه برو درستو بخون یا اینکه مگه رحیم وقت نداره برات توضیح بده که چطوری سر مردم شیره بمالی

  6. بسمه تعالی
    مدیریت محترم سایت خبر پارسی
    با سلام و احترام و درود
    چندی پیش متاسفانه خبر سکته و عمل قلب باز جناب مشایی خودمونو در سایت های خبری خوندم و متوجه شدیم که وی سه هفته قبل از خبر منتشر شده عمل قلب باز انجام دادند وووو صد البته که برای ایشان بسیار ناراحت شدیم ولی برای محمود خودمون بیشتر آخه محمودعشقش مشایی ….. راستی اینقدر قدرت ارزش داره ….. راستی به قول محمود جان ممرو لو لو برد آره عزیز ….. حالا دیگه …مشایی هزار کاره نیست .راستی دوستای محمود رو شنیدم تو برق منطقه ای فارس حال و روز خوشی ندارند و هر روز جلسه می زارن و می گن برق منطقه ای فارس آخرین سنگر ماست پس باید حفظش کنیم و ….. آخه مدیریت سیاسی جناح اصولگرا الان از برق منطقه ای انجام می شه و براخودش پاتوقی شده محمدرضا جلسه کانون فرهنگی برگزار می کنه و برای خودش از دکتر روحانی و استاندار و …. می گه
    البته که مردم دکتر رو قبول دارن چون بهش رای دادن ولی خوب محمد رضا که به اون رای نداده با امکانات دولتی و ….. برای کس …. آره دیگه خوب حالا باید براش شعر نوشت :
    شخص صاحب منصبی در صحبتی می گفت که
    آش جو با ماهی و میگو چه فرقی می کند
    چون که راحت می توان با لقمه نانی سیر شد
    بربری با شنسل تیهو چه فرقی می کند
    پای مرغی را اگر در سفره دیدی شاد باش
    هی نگو جاهای دیگه ش کو چه فرقی می کند
    میوه با هر شکل و هر طعمی که دارد میوه است
    یک خیار گنده با هولو چه فرقی می کند
    چون خرید موز و آناناس و کیوی مشکل است
    حال کن با شلغم و کاهو چه فرقی می کند
    ذرت بوداده چیزی کمتر از آجیل نیست
    مزه اش با پسته یا گردو چه فرقی می کند
    زندگی را سخت سخت می گیری چرا ای نازنین
    زیر پایت فرش یا زیلو چه فرقی می کند
    چون به هر شکلی ترا تا مقصدت خواهد رساند
    “بنز” با خر ، “پورشه” با یا بو چه فرقی می کند
    هرکه بامش بیش، خرج ایزوگامش بیشتر
    خانه ات یک کاخ یا پستو چه فرقی می کند
    گردشی در ساحل دریا و رودی با صفا
    یا نشستن بر لب یک جو چه فرقی می کند
    از قضا این شخص از پست ریاست عزل شد
    آن که می گفت آش با میگو چه فرقی می کند
    از غم هجران میزش رفت ودرجا سکته کرد
    گفتم ای شیرین عسل، کندو چه فرقی می کند
    بیست سالی می شود این میز ومنصب دست توست
    مدتی هم دست این یا او چه فرقی می کند
    سال ها شام و ناهارت مرغ یا ماهیچه بود
    مدتی هم میل کن کوکو چه فرقی می کند

    1. محمد رضا به قول رئیستون احمدی نژاد
      آب رو بریز اونجا که می سوزه

  7. بسمه تعالی
    ندا جان مشفقیان ببخشید ندای اندیشه مشفقیان مطلبی رو با این متن زده :(پی نوشت1: شنیده ام استاندار یکی از استانها! فرموده اند خسارت های وارده به این استان در 8 سال گذشته از 8 سال جنگ بیشتر بوده است! انشاله که یا ایشان چنین سخنی نگفته باشند و یا ما بد فهمیده باشیم! اما طبیعتا هر دولتی که بر سر کار می آید اولین واجبی که باید بجا آورد ناسزا گویی به دولت قبل است! اینکه تقویم سال 76 را نشان می دهد یا 84 یا 92 مهم نیست! مهم این است که در سال 1400 آنقدر به بلوغ رسیده باشیم که برای ارتقای خودمان دیگران را پایین نکشیم و یاد بگیریم قد بلند شویم نه اینکه دیگران را کوتاه قد جلوه دهیم! اجالتا پس از لختی کنایه، صراحتا بیان می کنم که این حرفبر فرض صحت نقل قول، با میزان قرار دادن معیار حق، باطل است.)
    آخه ندای عزیزم بابا جان کجایی تو مگه نمی دونی با یه برف 30 سانتی متری 20 ایستگاه برق شرکت برق منطقه ای فارس از مدار خارج شدن مگه نمی دونی ندا جان مردم داشتن از سرما و بی برق و … می مردن … مگه نمی دونی حضرت آقا (مدظله عالی ) در خصوص خدمت به مردم چقدر سفارش می کنن مگه نمی دونی سیره حضرت رسول (ص) و امامن شیعه رو ….. امیر المومنین علی (ع) از چراغ بیت المال برای مصارف شخصی استفاده نمی کرد …. حضرت رسول (ص) و نایب برحقش در زمان کنونی حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله عالی ) چقدر برحفظ بیت المال و … تاکید دارند
    ندای خوبم آره گلم اینقدر دم از اسلام و ولایت نزن من در……استغفر الله ……………..بابا ولایت برای ما از جونمون ارزشمند تره ما براش خون داده و می دیم . ولایت ادامه راه حضرت امیر المومنین علی (ع) و امام حسین (ع) و… بابا جان دم از ولایت باید با وضو زد و با طهارت
    ما بابک و شهرام ها رو دوست نداریم و از حامیانشون متنفریم و…. بابک هم می گه من بسیجی ام و….آیا بسیجیه ……بله ندای گلم برو کانون تا دیر تر نشده آخه اونجا پست …..
    راستی حتما جریان قرآن بر سر نیزه زدن اون ملعون (معاویه و….) رو شنیدی یا نه
    بله ما بسیجی و رهو ولایت هستیم و از منافقین بیزاریم و از کسانی که برخلاف شرع و قانون از اماکن دولتی برای منافع حزبی و …. استفاده می کنند بی زار تر یم

    نداجان فدات شم

  8. شهردار بی لیاقت شیراز که همه تلاش خود را صرف اجرا طرح شکست خورده ترافیک کرده بهتر است به فکرامادگی زیر مجموعه خود در بحران های اتی شهر باشد

    1. من نمی دانم بعضی ها شب را چطور می توانند بخوابند و نمازشان را با چه رویی می خوانند
      من خانه خراب انصاف آقای شهردارم
      بعضی مدیران فکر می کنند مدیر شده اند خدایی می کنند
      امیدوارم نه در آن دنیا که در همین دنیا عقاب بی انصافی هایتان را ببینید

  9. کاش کسی می توانست برود از فعالیت های این شهرداری فیلم تهیه کند و به مسئولین بالای کشور نشان دهد
    آن وقت حکم شهرداری شیراز معلوم می شد

  10. جناب آقای فرزاد صدری
    مدیریت محترم سایت خبری پارسی
    سلام علیکم
    احتراما
    همانگونه که مستحضرید جناب مستدام حضرت محمدرضا دارای سوابق ارزشمندی در ایثارگری می باشند ایشان دارای 27 روز سابقه جبهه و جنگ و جهاد در خط مقدم جبهه واقع در کیانپارس اهواز و 0% جانبازی و ….. می باشند و از متدینین بعد از انقلاب می باشند البته قبل انقلاب رو کسی نمی دونه ولی می گن متدیننی از کراوات استفاده نمی کردند ولیکن گویا با توجه به عکس های پرسنلی و شواهد و گواهی شهودی که همه بازنشسته شده اند (ولیکن جناب حضرت محمد رضا هنوز بازنشسته نشده اند) ایشان با کراوات در محل کار خود حاضر می شدند نیز در بوشهر دمکراسی از نوع غربی را ترویج می کردند البته باید به واقعیت ها هم اشاره کرد که ایشان در مقابل نیروهای چپ سخنرانی می کردند در هر صورت انسانها تغییر می کنند و… حالا جناب حضرت محمد رضا م بر اریکه قدرت مدیرعاملی لم داده است و دو از عدالت و خون شهدا و ایثارگران می زند حال باید با ایشان که دارای سوابق ایثارگری فراوانی دارند صحبتی بکنم!
    محمدرضاجانم سلام امید وارم که حالت خوب باشد نمی دانم بدانی که حضرت آقا (مدظله عالی) هر ماه و شاید هر دو هفته حداقل علی رغم مسئولیت سنگین ریاست جمهوری در زمان جنگ چند روز خود را در خط مقدم جبهه به سر می بردند و از خطوط نبرد حق علیه باطل دیدن می کردند و رهنمود می دادند راستی تو آن وقت کجای شیراز بودی و چکار می کردی ………….. حضرت مشفقیان این نظام با خون جوانان رهرو حضرت امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب (مدظله عالی)رشد ونمو پیدا کرده و برایش که چه مادر هایی عزیزترین و شریف ترین دارایی های خود را به جهت حفظ اسلام و نظام که نداده اند البته که شما با این مسائل با توجه به سوابق ایثارگریتان آشنا نیستید و نمی دانید یک جانباز شیمیایی برا تداوم حیات خود چه می کشد و چه زجر هایی را باید تحمل کند نمی دانی فرزندان و همسران شهدا (چرا بی راه برویم همسران و شهدای برق فارس)چه زجر و دردی را متحمل شده اند و با سرافرازی اعلام می کنند همسر و یا پدرمان را در راه اسلام و امام (ره) تقدیم کردیم آری محمد رضاجانم با خون این عزیزان و فداکاری وابستگان آنان است که تو امروز مدیرعاملی و ….. راستی از وابستگان شهید محترم و مکرم صنعت برق شهید دیرمجال چه خبر …… برخورد شما که حتما با همسر شهید که برای درخواست منزل سازمانی که حق و حق و حق و…. ایشان بوده چگونه بوده است و با چه ادبیاتی با ایشان صحبت کرده ای ………………….هیات من الذله و…………..آری محمد رضا پسر شما بخاطر اینکه شما ایثارگر نیستید هیچ اولویتی از اولویتهای قانونی لحاظ شده در قانون را به جهت امور اداری و …. ندارد پس …….. لطفا از این به بعد دم از ایثارگران و بسیجیان و شهدا نزن
    متشکرم از شعور و فهم شما محمد رضا جان

  11. جنا بآقای صدری عزیز
    با سلام و درود به شما و قدمهای استوترتان که درجهت عدالت و احقاق حقوق مردم بر می دارید
    خواهشمندم از برق منطقه ای فارس و محمد رضا جانم بنویسید و از ندای اندیشه اش که من دورش بگردم
    بنویس که قرار پست تنگ تیزآب رو جابه جا کنه و ببره ….. برای دوستاش تو مرودشت

  12. بسم الله الرحمن الرحیم
    امروز را با سوره ای از قرآن کریم آغاز کردم که بشارتی بود برایم و امیدی :
    وَلَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلًا
    سوره نسا آیه 141
    امید دارم با امید دولت امید منافقین و کوردلان و مفسدین اقتصادی که کمر به نابودی نظام مقدس اسلامیمان بسته اند نابود شوند و امید است برف 30 سانتی متری برای ما درسی شود و بدانیم که برق محل سیاسی کاری نیست بلکه محل خدمت به مردم و رفع مشکل دردمندان است .
    آری محمدرضا مشفقیان آیا می دانی در اصفهان همین استان کنار دستی چند سانتی متر برف بارید و هیج جا خاموش نشد بله 74 سانتی متر آلبته که برای شما که خاموشی مردم و نارضایتی آنها و فکر نمی کنم مهم باشد برای شما حزب و ….. قدرت
    بله دوست گرامی شایسته سالاری با نظر به انتصابات شما در چه جایگاهی قرار دارد
    آیا نظر مردم و اعتماد آنان به نظام اهمیت دارد
    آیا خون شهدا کم ارزش است
    آیا ……..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.