با افتخار به دیدارش برویم !

خیر پارسی –عبدالکاظم دریساوی : این سال ها که گوش های  چپ و راست در فوتبال چهار،دوچهار قدیم با سرعت و حرکات جادویی خود سکوها را به وجد می آوردند و فوتبال با وجود آنان جذابیت های خود را به رخ دیگر رشته های ورزشی می کشید اکبر افتخاری در فوتبال ایران و آسیا ظهور کرد .

 افتخاری این گوش چپ استثنایی و مهار نشدنی فوتبال خوزستان با شعبده بازی هایش در زمین های  خاکی چشم ها را به سوی خود جلب کرد و خیلی زود پایتخت او را فراخواند .

 افتخاری در تیم های دارایی و عقاب و تاج و پرسپولیس تهران بازی کرد و از همان بدو حضور در تهران بلافاصله به  تیم ملی دعوت شد . او با بازی های درخشان و سبک خاص بازیگری در مسابقات جام ملت های آسیا  خوش درخشید . اکبر افتخاری اولین بازیکنی بود که از نقطه کرنر گلزنی کرد . این اتفآق در سال ۱۹۶۸در بازی برابر برمه (میانمار فعلی ) رخ داد . درهمان سال افتخاری به عنوان اولین بازیکن ایرانی به تیم منتخب آسیا دعوت شد و در مالزی در مصاف با  تیم صاحب نام  آرسنال انگلستان بازهم خوش درخشید و با به رخ کشیدن تکنیک ناب و سرعت دیدنی در کناره های خط طولی انگلیسی ها را شیفته بازی خود کرد . در همین بازی بود که یک گل به ثمر رساند . آرسنال او را پسندید و خواهان او شد اما تیمسار خسروانی با پرداخت ۱۲۰هزارتومان مانع رفتن افتخاری به انگلیس شد .  افتخاری به دلیل سبک بازی و رفتار محجوبانه ای که داشت  سال ها محبوب تماشاگران فوتبال در سراسر ایران بود و اما حالا پس از سال ها جدا شدن از فوتبال و روی آوردن به کار رانندگی تاکسی و سپس بازنشستگی در این حرفه  مدت زمان مدیدی است که با تنی رنجور خانه نشین شده  خسته و ناآشنا با خویشتن خویش . “هیچ دردی بزرگتر از این نیست که در عزلت بمانی و ذره ذره خود را فراموش کنی “!وقتی همسرش از شوق دیدار قدیمی ها و پیشکسوتان با اکبرش  سخن گفت تازه فهمیدیم که قهرمان محبوب آن سالها چقدر از تنهایی رنج و عذاب کشیده است .اکبر افتخاری  دیگر نای حرف زدن ندارد اما وقتی دوستان قدیمی و مونقره ای ها به سراغش  می روند و از او عیادت می کنند چشمان خسته اش آرام می گیرد و لبخندی از سر شوق می زند . این همان اکبری است که سال ها همه ما را به شوق آورده بود . شال و کلاه کنیم و به دیدار او برویم تا قبل از آنکه بگوئیم چقدر زود دیر می شود!

اکبر افتخاری در کنار مرحوم محراب شاهرخی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.