بازی در آغوش مرگ/ ۸۰ درصد تجهیزات شهربازی‌های فارس استاندارد نیست

خبرپارسی ـ ایسنا: رهنما مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان فارس با بیان اینکه بالغ بر ۸۰ درصد تجهیزات شهربازی‌های شناسایی شده در شهربازی‌های فارس، فاقد تاییدیه استاندارد است گفت: استاندارد وسایل شهربازی اجباری بوده و یکی از مشکلات موجود درباره استانداردسازی وسایل شهربازی، نبود واحدهای تولیدی دارای پروانه استاندارد در این زمینه است.

وی از وجود حدود ۱۳ کارگاه تولیدی وسایل شهربازی در استان فارس خبر داد و افزود: طی ۱۰ ماهه گذشته  ۶۰۰  بازرسی از شهربازی‌ها و همچنین کارکاه‌های تولیدی تجهیزات شهربازی در فارس انجام شده و تذکرات و راهنمایی‌های لازم به آنها جهت استاندارد سازی محصولات داده شده است .

مدیرکل استاندارد فارس از دادن اخطارهای مکرر به شهرداری‌ها و بهره‌برداران وسایل شهربازی در پارک‌های استان خبرداد و افزود: این اداره کل به‌جد استانداردسازی وسایل شهربازی و کارگاه‌های تولیدی را پیگیری کرده و می‌کند  و گام‌های خوبی نیز در این زمینه برداشته شده است ولیکن هنوز رضایت‌بخش نیست و نیاز به تلاش بیشتری داریم.

وی افزود: استفاده از وسایل شهربازی بدون استاندارد خطرات زیادی برای استفاده کنندگان بویژه نوجوانان و کودکان دارد، لذا بازرسان اداره کل استاندارد در سالجاری چندین وسیله شهربازی را در شهرستان‌های مختلف استان پلمپ و از فعالیت آنها ممانعت کرده‌اند.

رهنما تاکید کرد: دارندگان وسایل شهربازی مکلف هستند تمام وسایل خود را با استاندارد مطابقت دهند و لازمه این کار انعقاد قرارداد با شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده از سوی سازمان ملی استاندارد است.

وی اضافه کرد: شرکت‌های بازرسی پس از انعقاد قرارداد با تولیدکنندگان تجهیزات شهربازی و بهره‌برداران اینگونه وسایل، از مرحله ساخت تا مرحله بهره‌برداری بازرسی کرده و بر عملکردها نظارت فنی و تخصصی اعمال و نتیجه تاییدیه را به اداره کل استاندارد اعلام کنند تا این اداره نسبت به صدور مجوز بهره‌برداری از وسایل مذکور اقدام کند، در غیراین‌صورت، کارشناسان این اداره کل اجازه بهره‌برداری از شهربازی و وسایل آن را نمی‌دهند.

مدیرکل استاندارد با بیان اینکه مکاتبات جدیدی با معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس و شهرداران و فرمانداران تمام شهرها و شهرستان‌های این استان انجام شده است، گفت: اگر هماهنگی لازم با این اداره کل در بهره‌برداری از تجهیزات شهربازی انجام نشود، استاندار هیچ مسئولیتی را به‌عهده نخواهد گرفت و مسئول هر حادثه‌ای، صادرکنندگان مجوز بهره‌برداری برای شهربازی‌ها خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.