انفعال صداوسیما درمحکومیت اقدام خودسرها

خبر پارسی – بدنبال حمله مشکوک تعدادی از عناصر خودسر به اماکن دیپلماتیک عربستان در ایران، مسئولان سعودی با استفاده از این فرصت طلایی به‌جای پاسخگویی پیرامون جنایتشان در یمن و سوریه، خود در مقام مطالبه برآمدند و با اخراج هیأت دیپلماتیک ایران از ریاض، یک فضاسازی بین‌المللی را علیه کشورمان آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، سایت «ناطقان» نوشت: روز گذشته اخباری مبنی بر قطع روابط سیاسی بحرین، سودان، جیبوتی و همچنین کاهش سطح ارتباط امارات در رسانه‌های جهان مخابره شد که در این بین کشورهایی همچون مصر و سومالی هم از تصمیمات مسئولان عربستان حمایت کردند.

فارغ از اینکه ارتباط یا عدم ارتباط با برخی از کشورها تا چه میزان بر جایگاه سیاسی و اقتصادی ایران اثرگذار است، باید به این نکته توجه داشت نفس بروز چنین اتفاقاتی در جامعه بین‌المللی قطعاً برای ما بدون هزینه نیست.

اما نکته جالبی که در بین همه این جنجال‌ها قابل توجه بود، انفعال رسانه ملی در قبال جریانی خودسر و افراطی بود که با حمله به سفارت و کنسولگری عربستان، چنین هزینه سنگینی را به کشور تحمیل کرد و بزرگترین خدمت را به رژیم سعودی برای خروج از موضع ضعف انجام داد.

مسئولان و برنامه‌سازان صداوسیما که در اتفاقاتی نظیر ۸۸ نشان داده‌اند برای شفاف‌سازی و کمک به افکار عمومی در راستای شناخت لایه‌های پنهان «فتنه» از هنر قابل ملاحظه‌ای برخوردار هستند، انتظار می‌رفت در شرایطی که طی دو روز اخیر سران سه قوه به صراحت حمله به سفارت را محکوم کردند و خواستار برخورد با عوامل آن شدند، با جدیت بیشتری در ریشه‌یابی و تقبیح این دست اقدامات غیرقانونی و «هزینه‌ساز» ایفای نقش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.