انصاری لاری:ضرورتی برای تکرار مدیریتم در فارس وجود ندارد / وفاداری افراطی به دولت گذشته و اصرار بر چنین رویه ای، فارس را از داشتن مدیران باتجربه و توانمند در سطح ملی محروم می کند

خبر پارسی – در پی انتشار بیانیه شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب فارس و معرفی دکتر ابراهیم انصاری لاری به عنوان گزینه اول مورد نظر این شورا و درخواست های فعالان حوزه های مختلف استان مبنی بر حضور مجدد وی به عنوان استاندار فارس، انصاری لاری با انتشار بیانیه ای ضمن تشکر از تمامی فعالان عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و تمامی فارسی هایی که با حضور شکوهمند خود در ۲۴ خرداد و پیروزی دولت «تدبیر و امید» با حسن نظر خود وی را به عنوان استاندار پیشنهاد یا به دولت معرفی کرده بودند، تصریح می کند: بازگشت وى به مسوولیت استاندارى فارس ضرورتی ندارد .

وی در ادامه آورده است: رویکرد مردم به شعار «اعتدال» نشان می دهد که مردم در سخت ترین شرایط نیز راه خود را بر می گزینند و مطالبات خود را پیگیری خواهند کرد، بنابراین در این میان حضور یا عدم حضور اشخاص نباید اصل تلقی شود، بلکه انتخاب و عملکرد مجموعه دولت براساس شایسته سالاری، مطابقت و هماهنگی آن با شعارهای مورد قبول مردم و تحقق وعده های دولت از حضور اشخاص مهم تر است.

انصاری می افزاید:من حدود ۵ سال افتخار این را داشته ام که در دولت جناب خاتمی همراه و خدمت گذار شما مردم فارس بوده ام و طی این مدت بر اساس توان و توشه خود از هیچ تلاشی برای پیشرفت و توسعه فارس دریغ نورزیده ام. بر این اعتقادم که این مدت برای استفاده از تجربه هر مدیری در استانی غنی مانند فارس کفایت می کند و ضرورتی برای تکرار مدیریت و بازگشت اینجانب به استان در حال حاضر وجود ندارد ​.

استاندار اسبق فارس با تاکید بر تعدد مدیران برجسته فارسی ادامه می دهد: دولت آقای روحانی می تواند امروز از چهره​های توانمند، مدیران لایق و با تجربه​ای که معتقد به آرمان های انقلاب، توسعه فارس، شعارهای دولت «تدبیر و امید» باشند و به صورت نسبی نیز مورد پذیرش طیف مخالفان دولت قرار گیرند بهره ببرد.

انصاری لاری با اشاره به نظر مجمع نمایندگان فارس که برخی مدیران دولت گذشته را برای استانداری پیشنهاد داده بودند، آورده است: به طور حتم این رویه با پیام مردم در انتخابات و قضاوت کارشناسان و افکار عمومی درباره عملکرد دولت و مدیران گذشته قابل جمع نیست و صرفا نشان دهنده وفاداری برخى از نمایندگان و مقامات به دولت پیشین است اما باید توجه داشت که وفاداری افراطی به دولت گذشته و اصرار بر چنین رویه ای، این خطر را ایجاد می کند که فارس از داشتن مدیران باتجربه ، اعتدال گرا، توانمند و مطرح در سطح ملی محروم شود.

وی فارس را استانی بزرگ و از نظر سیاسی متکثر برشمرده و خاطر نشان می کند: فارس سلائق و تفکرات متنوعی را در خود جای داده است همه این سلایق نیز در جای خود قابل احترام هستند، فارسی ها نیز مردمانی با فرهنگی غنی، و اهل مروت و مدارا هستند و سال ها با قناعت، نجابت و تفکرات مختلف دوستانه کنار یکدیگر زندگی کرده اند، بنابراین مسوولان با هر گرایشی می‌توانند زمینه و مجال کار و فعالیت آنها را فراهم کنند.

استاندار دولت خاتمی ادامه می دهد: نیروها و چهره​های صاحب موقعیت فارس که به هر دلیل هنوز علاقه​مند و وفادار به دولت گذشته​اند یا هم فکر با این دولت نیستند و به این رییس جمهور رای نداده​اند باید به انتخاب مردم احترام بگذارند و بر اساس رای مردم انتظار نداشته باشند مدیریت عالی استان مطابق سلیقه آنها انتخاب شود.

انصاری می گوید: از سوی دیگر حامیان و موافقان دولت باید قدری از خواسته​ها و آرزوهای خود کوتاه بیایند و واقعیات فارس و وجود گرایش​ها و سلایق سیاسی متفاوت و مخالف دولت را هم باور کرده و هم تحمل کنند و هم به​ویژه مخالفان دولت که اتفاقا صاحب موقعیت و نفوذ هم هستند مثل اغلب نمایندگان فارس، اکثریت شورای شهر شیراز و برخی مقامات مذهبی سیاسی استان باید با درک درست از وضع جدید، خود را برای پذیرش استانداری از سنخ فکری «دولت تدبیر و امید» آماده کنند و از هم اکنون برای تعامل و همکاری با مدیران جدید دولت آمادگی لازم را در خود ایجاد نمایند.

وی تاکید می کند: در این صورت می​توان امیدوار بود که در یک فضای وفاق و همدلی نسبی بتوان بر گزینه مناسب به عنوان نماینده عالی دولت اتفاق نظر حاصل کرد. البته نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان نیز باید واقعیات را درک کند و از همه نیروهای سیاسی غیر هم فکر و سلایق متفاوت و حتی مخالف برای رشد و ارتقا و پیشرفت همه جانبه فارس بهره ببرد و نماینده عالی دولت باید با تدابیر مناسب، امید متعارف نسبت به تغییر و اصلاح را در دل همه مردم استان تقویت کند و خدمت به مردم، مصالح کلی نظام و انقلاب و اعتلای استان را بر گرایش​های سیاسی جناحی مقدم بداند.

وی در پایان اظهار امیدواری می کند: با تدبیر و درایت وزارت کشور و نیز همدلی و وفاق همه​ نیروهای سیاسی و بزرگان و نخبگان فارس با انتخاب مدیری توانا، لطمات و خسارات هشت ساله گذشته در فارس جبران شود و با توسعه همه جانبه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان دوران تازه و پر رونقی را آغاز کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.