امضا پروتکل نامزدی شیراز به عنوان نامزد پایتخت جوانان جهان اسلام

خبر پارسی – مدیر کل مجمع جوانان جهان اسلام گفت:شیراز شرایط خوبی برای پایتخت شدن جوانان جهان اسلامioc دارد و مباحث سیاسی و مذهبی در این انتخاب به هیچ عنوان دخیل نیست و بدون شک قضاوت ما عادلانه خواهد بود.

به گزارش ایرنا، علم الدین مهدی اف، شامگاه سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در شیراز افزود : ۳۱ شهریور ماه جاری پس از بررسی وضعیت سه شهر شیراز، پاندوگ کشور اندونزی و پوتراجایا کشور مالزی پایتخت جوانان جهان اسلام مشخص خواهد شد .
وی اضافه کرد: از آنجا که شیراز نامزد شده است جوانان ایرانی می توانند از طریق شبکه اجتماعی فیس بوک (face book) رای خود را در حمایت به انتخاب شهر شان اعلام کنند چرا که رای جوانان ایرانی در این انتخاب بسیار تاثیرگذار است .
مهدی اف با بیان اینکه حفظ وحدت تمام مسلمانان ضروری است بیان کرد: شرایط جغرافیایی یک کشور موضوعی انتزاعی نیست و ظرفیت های مذهبی تاریخی و جاذبه های گردشگری برای پایتخت شدن جوانان جهان اسلام اهمیت زیادی دارد.
وی افزود: پس از بازدید از شیراز طی روزهای آینده از شهر پاندوگ اندونزی و پروتاجا مالزی دیدن خواهیم کرد و سپس گزارش نهایی را به دبیرخانه مجمع جهانی جوانان اسلام اعلام خواهیم کرد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس نیز در این رابطه گفت: این پروتکل در برگیرنده توانمندی‌ها و برنامه‌های شیراز برای پایتختی جوانان جهان اسلام است.

به گزارش ایسنا حیدرعلی کامیاب گفت: این پروتکل در کنار دو پروتکل دیگر که با مالزی و اندونزی امضا خواهد شد در مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد و نهایتا ۳۱ شهریور تصمیم نهایی اتخاذ و اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: بعد از بازدیدهای انجام شده توسط این هیئت که متشکل از مدیرکل مجمع جوانان جهان اسلام و مسئول هماهنگی این مجمع انجام شده، نظر این است که شیراز به واسطه برخورداری از داشته‌های فراوان شانس بسیار بیشتری نسبت به سایر رقبا دارد.

کامیاب توضیح داد: یکسال قبل بحث معرفی یک شهر برای کاندیداتوری جوانان جهان اسلام مطرح شد و شهرهای مشهد، تبریز، همدان، اصفهان و شیراز توسط وزارت ورزش و جوانان برای کسب این عنوان مشخص شد.

وی ادامه داد: با تلاش‌هایی که انجام  شد در نهایت شیراز به واسطه دارا بودن ظرفیت‌هایی در ابعاد فرهنگی، تاریخی، مذهبی، گردشگری و … به‌عنوان نامزد نهایی به سازمان کنفرانس اسلامی و مجمع جوانان جهان اسلام معرفی شد.

کامیاب با یادآور اینکه شیراز با ۲ شهر دیگر از کشورهای مالزی و  اندونزی برای کسب این عنوان رقابت دارد،‌خاطرنشان کرد: در صورت انتخاب به‌عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام باید برای یک سال به شکلی برنامه ریزی کنیم که میهن عزیزمان و به خصوص شهر شیراز مورد توجه جوانان جهان اسلام واقع شود.

وی یکی از برنامه‌های مد نظر شیراز در صورت انتخاب به‌عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام را برگزاری اجلاسیه خبرنگاران کشورهای اسلامی عنوان و اضافه کرد: شیراز همانگونه که در ماه‌های گذشته میزبان ۲ رویداد ورزشی جهانی بوده در آینده نیز برنامه‌های تاثیرگذار و بزرگی در این زمینه دارد.

کامیاب گفت: به دنبال تشکیل شورای سیاستگذاری این برنامه‌ها در وزارت ورزش و جوانان، شورای سیاست‌گذاری استان فارس نیز تشکیل شده و موضوع را در سطوح مختلف پیگیری می‌کند.

وی اضافه کرد: به دنبال معرفی شیراز به سازمان کنفرانس اسلامی طی دو روز گذشته هیئتی متشکل از ۲ نفر از سوی مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی برای بازدید از زیرساخت‌ها و داشته‌های شیراز در ابعاد فرهنگی، مذهبی، تاریخی و …  به شیراز سفر کردند که در طول این دو روز سعی شد تمام ظرفیت‌های علمی، تاریخی، مذهبی، گردشگری و اماکن شیراز را معرفی کنیم.

کامیاب بااشاره به دیدارهایی که این هیئت با استاندار فارس، مدیرکل برنامه و بودجه و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتند، تصریح کرد: خوشبختانه تمام مدیران و مسئولان در استان فارس از این موضوع حمایت کرده و می‌کنند

در پایان این نشست پروتکل نامزدی شیراز به عنوان نامزد پایتخت جوانان جهان اسلام بین مدیرکل مجمع جوانان جهان اسلام و مدیرکل ورزش و جوانان فارس به امضا رسید.

۸۲۲۱۱۶۷۳-۷۰۹۸۲۳۹۹

۸۲۲۱۱۶۷۳-۷۰۹۸۲۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.