افراد مضطرب راحت تر با مسائل بحرانی کنار می آیند

دانش آموز مضطرب

دانش آموز

به گزارش سرویس سلامت خبرپارسی افراد مضطرب با استفاده از مناطق مغزی، راحت تر با موقعیت های تهدید آمیز مقابله می کنند.

طبق یافته اخیر محققان، مغز منابع پردازش کننده بیشتری را به موقعیت های اجتماعی تهدیدآمیز در مقایسه با موقعیت های بی خطر اختصاص می دهد و افراد مضطرب با استفاده از مناطق مغزی مسئول این اقدام راحت تر با این گروه از تهدیدها مقابله می کنند.

قبل از این تصور می شد که اضطراب می تواند منجر به حساسیت بیشتر در رویارویی با سیگنال های تهدید آمیز شود. اگرچه تحقیق جدید نشان می دهد که این تفاوت وجود ندارد.

به گفته پژوهشگران موسسه پزشکی فرانسه، این مطالعه برای ما آشکار می سازد که چگونه افراد کمتر مضطرب ترس را به گونه ای نشان می دهند که سریع تر از احساسات مثبت شان قابل تشخیص است. چنین واکنش های سریعی می تواند یک هدف سازشی برای بقاء در زندگی باشد.

در این مطالعه، از افراد خواسته شد تغییر چهره شان را در حالت نگرانی یا ترس نشان دهند و در همین حین سیگنال های الکتریکی مغز این ۲۴ داوطلب مورد آنالیز قرار گرفت.

یافته های این مطالعه اثبات می کند که مغز منابع پردازش دهنده بیشتری را به هیجانات منفی نشاندهنده تهدید و خطر اختصاص می دهد.

افراد مضطرب استعداد خلاقیت بیشتری دارند

محققان پیشتر در پژوهش هایی یافته بودند که افراد متفکر و مضطرب از استعداد خلاقیت بیشتری برخوردار هستند.
به گزارش خبرنگار مهر، به نظر می رسد افراد اندیشناک و مضطرب همواره در حال تفکر و سنجیدن آنچه که باید انجام دهند هستند. ممکن است این حالات برای ما کسل کننده باشد، اما طبق مطالعه اخیر افراد دارای چنین خصیصه ایی، بسیار خلاق و مبتکر می باشند.

محققان دانشکده کینگ لندن ارتباط بین اضطراب و تصویرسازی قوی تر را هم اثبات کرده بودند. به گفته دکتر «آدام پرکینز»، متخصص نوروبیولوژی شخصیتی، «نگرانی، مادر خلاقیت است. زمانیکه شما به چیزی بیش از اندازه می اندیشید حس خلاقیت بیشتری در شما ایجاد می شود.»

بسیاری از بزرگ ترین پیشرفت های ما در طول سالیان گذشته نتیجه نگرانی بوده است. انرژی هسته ایی؟ نگرانی در مورد اتمام منابع انرژی. سلاح های پیشرفته؟ نگرانی از تهاجم. دستاوردهای پزشکی؟ نگرانی از بیماری و مرگ.

دکتر پرکینز در ادامه می گوید: «افراد شاد و خوشحال معمولا عمیق در مورد مشکلات فکر نمی کنند. از اینرو در مقایسه با افراد عصبی تر، در زمینه حل مشکل نقطه ضعف دارند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.