اعلام کاندیداهای لیست امید شیراز برای انتخابات نظام پزشکی /دکتر صابر فرخی:نگاه ما به نظام پزشکی های موفق دنیا است

خبر پارسی – کاندیداهای ائتلاف سپید (لیست امید) انتخابات نظام پزشکی استان فارس،در یک نشست خبری به جامعه پزشکی استان معرفی شدند.

دکتر صابر فرخی مسئوول لیست امید انتخابات نظام پزشکی استان فارس با اشاره به اهمیت انتخابات سازمان نظام پزشکی به عنوان بزرگترین و قدیمی‌ترین سازمان غیردولتی در ایران پس از کانون وکلا گفت:این سازمان با ۲۰۰ هزار عضو بیش از نیم قرن سابقه دارد و در جهت اعتلای ارزش‌های اخلاقی و اسلامی در امور پزشکی، حفظ و حمایت از حقوق صنفی،حفظ و حمایت از حقوق بیماران، تنظیم روابط شاغلین حرف پزشکی ومشارکت در جهت ارتقاء سطح دانش پزشکی تلاش می کند و از جمله وظایفش تعیین تعرفه خدمات تشخیصی درمانی در بخش خصوصی، صدور پروانه مطب شاغلین بخش خصوصی، رسیدگی انتظامی به تخلفات حرفه‌ای شاغلین حرف پزشکی از طریق هیات های انتظامی، ثبت نام و صدور گواهی عضویت، تعیین ضوابط و نظارت بر تبلیغات پزشکی است.

دکتر فرخی از کاندیداتوری ۱۰۴ نفر از جامعه پزشکان استان فارس برای حضور در انتخابات سازمان نظام پزشکی خبر داد و گفت: ائتلاف سپید برای کاندیداهای خود با عنوان لیست امید در ابتدا به یک سبد ۳۵ نفره رسید که در نهایت ۱۶ نفر را برای لیست امید شیراز انتخاب کرد.

در ادامه این نشست دکتر فرزاد ضیاء متخصص مغز و اعصاب ،دکتر سید علی‌رضا مصباحی فلوشیپ جراحی،پلاستیک و صورت ، دکتررامین اسداللهی متخصص بیهوشی،دکتر سید منیرالدین دبیری جراح استخوان و مفاصل،دکتر علیرضا شکیبا فرد متخصص رادیولوژی،دکتر فیض اله منصوری متخصص چشم،دکتر صابر فرخی لاریجانی پزشک عمومی،دکتر سید عظیم عظیمی فر پزشک عمومی،دکتر امیر عزمی دندانپزشک عمومی،دکتر نوید ناصری متخصص ارتودنسی،دکتر جواد دهقان دارو ساز،دکتر مهدی امانت دارو ساز ،احمد موذن زاده فیزیوتراپیست و خانم وحیده اطمینان کارشناس مامایی به عنوان کاندیداهای لیست امید شیراز معرفی شدند.

دکتر فرخی مهمترین شاخص انتخاب اعضای این لیست را عملکرد بسیار مطلوب آنها به لحاظ صنفی دانست و گفت:اعضای لیست امید اگرچه گرایش اصلاح طلبی دارند اما ماهیت سازمان نظام پزشکی یک ماهیت صنفی است و نه سیاسی لذا بیشتر بر امور صنفی پزشکان تمرکز می کنیم و جایگاه و شانیت جامعه پزشکی که مورد بی مهری واقع شده است.همچنین به دنبال احیاء قئوانین مغفول مانده در زمینه سلامت و پزشکی هستیم و صد البته در صورت انتخاب خود در سازمان نظام پزشکی استان،به جایگاه بیمار و حقوق او نیز توجه جدی خواهیم داشت و بر توریسم درمانی نیز تاکید جدی داریم.معتقدم نگاه و مطالبه ما باید به نظام پزشکی های موفق دنیا باشد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا استفاده از عنوان امید در ائتلاف خود شائبه سیاسی بودن این لیست را ایجاد نمی کند گفت:شاید اگر بگوئیم به لحاظ سیاسی  ۹۰ درصد جامعه پزشکان اصلاح طلب هستند خیلی سخن به گزاف نگفته باشیم اما نگاه لیست ما به نظام پزشکی به عنوان چتری است برای جامعه پزشکی و در این سازمان نگاه سیاسی نخواهیم داشت اما از پتانسیل سیاسی و تعاملات برای بهبود وضعیت سلامت استان کمک می گیریم در نهایت باید بگویم به دنبال ایجاد شفافیت در جامعه نظام پزشکی هستیم.

دکتر فرخی در پایان با بیان اینکه مشارکت دور قبلی در انتخابات نظام پزشکی استان حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد بود،پیش بینی کرد در این دوره حداقل ۲۵ درصد مشارکت بیشتر دور قبل خواهد بود.

در این نشست همچنین دکتر عظیم عظیمی فر از کاندیداهای لیست امید شیراز اظهار داشت بسیاری از پزشکانی که فعال سیاسی هستند دارای پایه های قوی صنفی هستند  لذابا توجه به فرهختگی جامعه پزشکی و شناخته شده بودن افراد قرار گرفته در این لیست، هرگونه شائبه سیاسی‌کاری را رفع خواهد کرد.

وی با انتقاد از قضاوت های شتاب زده و احساسی راجع به جامعه پزشکی گفت:قضاوت در باره پزشکی علم و دانش این رشته را می خواهد.

موذن‌زاده نیز با بیان اینکه بسیاری از فعالیت‌های نهادهای مختلف صنفی نیز متاثر از مسائل سیاسی است، گفت: باید به این نکته توجه داشت که دیدگاه غالب در خانواده تحت پوشش نظام پزشکی کشور، اصلاح‌طلبی است نه اصولگرایی، بنابراین نباید تعجب کرد که کاندیداهای لیست امید نگاه اصلاح‌طلبانه داشته باشند.

وی با انتقاد از نحوه اجرای طرح پزشک خانواده گفت:اگر این طرح موفق بود چرا فقط در فارس و مازندران اجرا شد و اگر موفق نبود چرا ادامه پیدا کرد؟

دکتر موذن زاده جامعه پزشکی را یک جامعه مولف دانست و گفت:حامعه مولف متاثر از حرکات و رفتارهای احساسی تصمیم نمی گیرد و تلاش ما در سازمان نظام پزشکی ارتقای سطح دانش پزشکان،دفاع از حقوق آنها در کنار دفاع از حق بیمار است.

دکتر سید علی‌رضا مصباحی نیز با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی تنها وظیفه دفاع از پزشکان و اعضای عضو این جامعه را نداشته و ندارد، گفت: نظام پزشکی باید حقوق کادر درمانگر و جامعه درمان‌پذیر را همراه با یکدیگر دیده و دنبال کند.لذا نه درمانگر باید حقش ضایع شود و نه درمانپذیر.

این جراح متخصص صورت گفت:یکی از وظایف سازمان نظام پزشکی برخورد با پزشکان متخلف است.این کار در این سازمان صورت گرفته و حتا در مواردی پروانه مطب پزشکان را در سراسر کشور لغو کرده اما متاسفانه گاهی رسانه ها یکطرفه قضاوت می کنند.حرمت گروه پزشکی نباید در جامعه شکسته شود.

وی در پایان از همه پزشکانی که احساس وظسفه می کنند خواست پای صندوق بیایند،چشم خود را باز کنند و به پزشکان اصلح رای بدهند.

نوید ناصری عضو شورای عالی نظام پزشکی ایران نیز گفت: یکی از مباحث مهم در کارآئی اعضای نظام پزشکی داشتن استقلال رای است.

ناصری اعتقاد دارد که وابستگی افراد به سیستم‌های دولتی و شبهه دولتی، بر عملکرد و کارآئی افراد و تصمیم‌گیری آنان در یک سازمان نظیر نظام پزشکی تاثیرگذار خواهد بود.

همچنین دکتر دبیری نیز در این نشست بر اهمیت اخلاق پزشکی تاکید کرد و گفت:لیست امید با سرلوحه قرار دادن اخلاق پزشکی وارد انتخابات شده و در صورت انتخاب اگر ببینیم پزشکی متخلف است قبل از شکایت بیمار با او برخورد می کنیم.

در پایان این نشست نیز خام وحیده اطمینان گفت:آمده ایم از حقوق مردم دفاع کنیم.ما در صورت انتخاب،در کنار دفاع از حقوق بیمار به فکر ارتقاء سلامت و کیقیت خدمات هستیم و البته مدافع حقوق حِرَف پزشکی نیز خواهیم بود.

وی با بیان اینکه معتقد به اصول هستم گفت:اصلاحات را نبز برای رفع نیاز جامعه پزشکی ضروری می دانم .

یادآور می شود انتخابات سازمان نظام پزشکی استان فارس در ۳۰ تیرماه به صورت اینترنتی برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.