اعلام موضع استاندار فارس پیرامون اتفاقات دانشگاه علوم پزشکی شیراز: طبق قوانین، کمیته نظارت دانشگاه مسئول دعوت از میهمانان است/ مسئولین دانشگاه علوم پزشکی به من این اطمینان را دادند که اتفاقی روی نخواهد داد

خبر پارسی – استاندار فارس با تاکید بر پیگیری مسائل دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: آزادی بیان و دمکراسی وجود دارد اما قرار نیست هرکس هرگونه صحبتی را که تمایل داشت انجام دهد و آرامش مردم را بر هم بزند.
به گزارش خبرنگار مهر، محمد احمدی عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری استان فارس با اشاره به اتفاقات روی داده در مراسم روز دانشجو در شیراز، گفت: طبق قوانین، کمیته نظارت دانشگاه مسئول دعوت از میهمانان است که در این کمیته رئیس دانشگاه، نماینده وزیر، نماینده ولی فقیه در دانشگاه و مدیر حراست دانشگاه عضو هستند.
وی یادآور شد: ظهر ۱۶ آذر ماه من از ماموریت خارج از کشور برگشتم و زمانیکه متوجه حضور “هادی غفاری” به عنوان سخنران در مراسم روز دانشجو شدم نگرانی خود را با مسئولین دانشگاه علوم پزشکی در میان گذاشتم که آنها نیز به من این اطمینان را دادند که اتفاقی روی نخواهد داد.
استاندار فارس با اشاره به اینکه ولایت فقیه خط قرمز همه ما است، گفت: ما از قبل به همه دستگاه ها و دانشگاه اعلام کرده بودیم که از دعوت افراد حاشیه ساز به شیراز و حضور در مراسم سخنرانی خودداری کنند که متاسفانه این اتفاق روی داد.
احمدی تاکید کرد: برقراری امنیت در دانشگاه ها بر عهده شورای تامین نیست اما باید گفت که دلیل اینکه چنین فردی که نه در اردوگاه اصلاح طلبان و نه اصولگرایان هیچ جایگاه ندارد چگونه و از چه طریقی دعوت شده باشد مشخص شود.
وی یادآور شد: مشروعیت همه ما از ولایت فقیه و در این خصوص با هیچکس تعارف نداریم و به شدت نیز پیگیر این فرد هستیم.
استاندار فارس با بیان اینکه شیراز جایی برای بر هم زدن آرامش مردم نیست، گفت: اگر نمی توانیم مشکلات مردم را حل کنیم اجازه نخواهیم داد که آرامش مردم بر هم خورده شود.
احمدی افزود: از این به بعد هر کس که می خواهد در شیراز و استان فارس حضور داشته باشد باید با تایید ما باشد و سپس هیئت نظارت نظر خود را اعلام کند.
وی یادآور شد: آزادی بیان و دمکراسی وجود دارد اما قرار نیست هرکس هرگونه صحبتی را که تمایل داشت انجام دهد و آرامش مردم را بر هم بزند.
استاندار فارس با اشاره به نزدیک شدن به زمان انتخابات، گفت: با توجه به فضای نزدیک شدن به انتخابات به طور حتم دانشگاه ها و تشکل های مختلف اقدام به دعوت از میهمانان و سخنرانان مختلف خواهند کرد اما باید به یاد داشته باشند که سالن جهاد دانشگاهی و صدرا و سینا دیگر به عنوان محیط دانشگاهی به حساب نخواهد آمد.
احمدی ادامه داد: از طرفی اعتراضات باید در چهارچوب قانون و مقررات باشد زیرا خط قرمز ها برای همه مشخص است و خود ما نیز بازماندگان دوران دفاع مقدس و احترام فراوانی برای شهدا و خانواده شهدا داریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به زودی کلنگ راه اندازی پالایشگاه شماره دو شیراز نیز به زمین خواهد خورد، گفت: با هماهنگی های انجام شده با سازمان محیط زیست مشکلات راه اندازی پالایشگاه شماره دو شیراز برطرف شده و به زودی کلنگ آن به زمین خواهد خورد.
استاندار فارس تاکید کرد: همه مدیران باید تلاش کنند تا با راه اندازی صنایع جدید بحث اشتغال و تولید ثروت در استان فارس انجام شود.
احمدی افزود: در این مسیر بانکها نقش مهم و اساسی در راه تولید ثروت و اشتغال دارند که به طور حتم آنها نیز همکاری لازم را خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.