اعتصاب سراسری دستیاران تخصصی رادیولوژی کشور+گزارش تصویری

خبر پارسی – دستیاران رشته تخصصی رادیولوژی اکثر شهرهای کشور در اعتراض به افزایش غیر کارشناسی ظرفیت این در امتحان دستیاری ، اعتصاب کردند.

این دستیاران که  باید در امتحان سالانه ی ارتقاء دستیاری شرکت می کردند با عدم شرکت خود در امتحان مذکور ، اعتراض خود را به سیاست های آموزشی وزارت بهداشت اعلام کردند.

یکی از دستیاران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به سلامت نیوز گفت: وزارت بهداشت بدون ایجاد زیر ساخت مناسب و در نظر گرفتن نیاز جامعه اقدام به افزایش ظرفیت کرده است. وی افزود : در حالی که برای افزایش یک نفر به ظرفیت پذیرش و تربیت دستیار باید تمهیدات زیادی اندیشیده شود اما وزارت بهداشت با همان امکانات و شرایط قبلی آموزشی در سال ۹۴ بیش از ۵۴ درصد به ظرفیت پذیرش دستیار در رشته تخصصی رادیولوژی اقدام کرده است که این اقدام با هیچ منطقی سازگار نیست.

یکی از دستیاران دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز می گوید: متاسفانه در وزارت بهداشت شاهد هستیم که به جای تصمیمات کارشناسی ، این وزارتخانه از حربه افزایش ظرفیت جهت تنبیه متخصصان یک رشته ی خاص استفاده می کند. وی می افزاید: متاسفانه همانگونه که وزارت بهداشت در پاسخ به اعتراضات همکاران پرستاری به جای رسیدگی از حربه ی استخدام و تربیت بهیار به جای پرستار استفاده می کند ، در رشته های تخصصی دستیاری نیز از این شیوه غیر قانونی و غیر منطقی استفاده می کند.

دستیار رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز به سلامت نیوز می گوید : در حال حاضر طوری شده است که وزیر بهداشت به جای تصمیم گیری بر اساس کار کارشناسی ، در هر سفر استانی فی البداهه و بدون درنظر گرفتن عواقب تصمیمات خود، برای کسب محبوبیت دستور افزایش ظرفیت را صادر می کند. وی می افزاید: ما از دولت انتظار داریم به بدنه ی کارشناسی وزارت بهداشت توجه بیشتری کند.

IMG-20150730-WA0006

IMG-20150730-WA0007

812229503_11742

812311205_37183

812320309_11653

 

3 دیدگاه برای “اعتصاب سراسری دستیاران تخصصی رادیولوژی کشور+گزارش تصویری

  1. بیخود هرکه خودش خرش از پل گذشت دیگه بقیه پست خط کنکور دستیاری را میخواهد له بکنه !
    چه اشکالی دار؟
    رقابت بیشتر
    خدمات بهتر

  2. هموطن محترم در جواب شما باید بگویم بحث خر وپل این حرفا نیست درفهم اشکال این موضوع توجه شما هموطن محترم ومدیر محترم سایت را به داستانی که چند وقت پیش درسایت یکی بود ونبود علوم پزشکی بنام دعای ورد باران علوم پزشکی خواندم که مضمون داستان به این شرح بود که پیرمردی در ازای دو سکه ورد باران می خواند که این پیر مرد یک شاگرد شیاد داشت که این دعا رااز پیرمرد یاد گرفت ودر نزدیکی دکان پیرمرد دکانی زد وبرای هر ورد باران یک سکه میگرفت باتوجه به دستمزد دریافتی کمتر هم در خشک سالی آن سال همه مراجعان در آن سال نزد وی رفتند اما آنقدر باران آمد که سیل جاری شد اما آن جوان دعای سیل بند را بلد نبود بنابراین آن سیل تمام مردم آن سرزمین رانابود کرد وباید بگویم مثل بارز این داستان را در فارغ التحصیلان جامعه خودم میبینم که جامعه ما برای اینکه حقوق حقه هرشغلی را پرداخت نکند شروع به ازدیاد نیرو به ظاهرمتخصص بدون برنامه ریزی قبلی میکند ودر نتیجه افرادی در این میان بازرنگی وبه اسم سود کمتر بانداشتن هرگونه تخصصی سود های کلانی رابه جیب میزنند ودر این میان متخصصان واقعی منزوی وگوشه نشین می گردند ااما گرچه به ظاهر اکثریت ازوضع موجود راضیند اما در جایی بدلیل این اقدامات بی رویه به ظاهر مدیریتی سود کل جامعه دچار سیلی سهمگین شده وکل جامعه محکوم زوال ونیستی میگردد وباید بگویم درآن لحظه خواندن این داستان بیاد این جمله مولای متقیان افتادم که میفرمایند آ نچه را که می بینید ومیشنوید پیش بینی از حوادث آینده است پس بهتر است همه ما قبل از آنکه قضاوتی یانظری درمورد موضوعی داریم کمی بیشتر فکر کنیم وتمام ابعاد موضوع راببینیم باتشکر ازبذل توجه شما

  3. باسلام مجدد مطلب دیگری درادامه ی فهم اشکال مطلب بالا میتوانم مثال بزنم در مورد شغل قبلی خودم یعنی مامایی در خصوص این موضوع بایدبگویم این است که در روزگاری نه چندان دور وحتی همین الان درکشورهای دیگر حقوق دریافتی در شغل مامایی تقریبا دوبرابر یک پرستار است که علت این که باید دریافتی یک ماما بیشتر باشد باتوجه به نظریه خطردر قانون مسوولیت مدنی وسختی های این رشته قابل توجیهاست اما همین مدیریت سود درعلوم پزشکی به ظاهر پزشک سالار ما درجامعه ما برای اینکه حقوق حقه یک شغلی مثل ماما یی را نپردازد در ابتدا با زرنگی تمام مسوول تمام بخش ها را حتی بخش های زنان را به پرستاران داد وابتدا به این دوگروه تفرقه اودشمنی افکندوبعد ازآن بتربیت ماما یی بدون برنامه ریزی پرداخت اما نتیجه این امر همانطوری که آمارها نیز مویدآن است بالا رفتن تعدا د سزارین ها که یکی از مشکلات وچالش های بزرگ بهداشت ودرمان ما است را دربرداشت که باید به این برنامه ریزان باید خسته نباشید ویژه عرض کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.