اصولگرایان چه بر سر فارس آوردند؟/از اختلاس تا گسترش رشوه در ادارات دولتی!

خبر پارسی: اعلام خبر تشکیل ۵۱ پرونده فساد اقتصادی در قریب به ۳۰۰ میلیارد تومان در استان فارس طی نیمه دوم سال ۹۱ توسط فرمانده انتظامی و نیز اعلام خبر گسترش رشوه در ادارات دولتی توسط امام جمعه موقت شیراز، حاکی از وجود بحرانی عظیم در مدیریت استان فارس است.

در حالی که نمایندگان استان فارس در خانه ملت همچنان بر موضع خود برای انتصاب مدیرانی از جنس اصولگرایان اصرار دارند اما عملکرد این جناح سیاسی مدعی اصولگرایی تنها در ۶ ماه دوم سال گذشته حاکی از اختلاسی بیش از ۲۹۱ میلیارد تومان است.

سردار سیروس سجادیان فرمانده انتظامی فارس هفته گذشته در جمع خبرنگاران گفت: در شش ماه دوم سال گذشته ۵۱پرونده فساد بزرگ اقتصادی در استان فارس به مبلغ ۲۹۱ میلیارد و ۹۰۹ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۵۵۲ تومان تشکیل شده است!

به گفته این مقام انتظامی این پرونده‌های فساد اقتصادی که توسط دایره مبارزه با فساد اقتصادی پلیس آگاهی کشف شده مربوط به اخلال در نظام اقتصادی، اخذ تسهیلات غیرمجاز بانکی، زمین خواری، ارتشا، احتکار، اختلاس، فرار مالیاتی و … بوده است.

سردار سجادیان با بیان اینکه ۳۰ نفر از این افراد شاکیان آن‌ها سازمانهای دولتی و ۲۱ نفر از افراد شخصی هستند، ادامه داده است: متهمان این پرونده‌ها شخصیت‌های حقوقی، دو اداره دولتی و شخصیت های عادی بوده‌اند.

به گزارش خبرپارسی، حسین صادق عابدین استاندار فارس که این روزها به دلیل عملکرد ضعیفش ریز فشار جدی اصولگرایان و منتقدان قرار دارد، در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان از عملکرد خود در حوزه امنیت دفاع کرد و گفت: طی دوسال گذشته وضعیت امنیت و احساس امنیت در استان فارس با گذشته تفاوت فراوانی کرده و به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست اما در این میان به یکباره خبری مربوط به اختلاس دستگاه های دولتی منعکس می شود که افکار عمومی را بر هم می زند.

استاندار فارس تصریح کرد: در میان این آمارهایی که در خصوص اختلاس دستگاه های دولتی ارایه شده تنها دو مورد مربوط به دستگاه های دولتی بوده که یکی از آنها نیز بحث جعل بوده است.

صادق عابدین ادامه داد: ما از هیچگونه تخلف حمایت نمی کنیم اما باید توجه داشت که بخش عمده ای از این تخلفات گفته شده مربوط به دستگاه های خصوصی بوده است.

وی یادآور شد: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد که تلاش های دستگاه های دولتی و کارمندان به دلیل تخلف دو یا پنج نفر زیر سئوال برده شود.

اظهارات صادق عابدین اما مانع از تبرئه عملکرد مدیران زیردستش نشد و دوباره فریاد انتقاد از عملکرد ادارات دولتی در شهر طنین انداز شد. این بار اما امام جمعه موقت شیراز پرده از حجم بالای فساد اداری و رشوه گیری در دستگاه های دولتی برداشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته شیراز، گفت: برخی از مدیران در سطح این استان نه تنها گره‌گشا نبوده‌اند بلکه همواره بر کارها و امور گره زده‌اند.

امام جمعه موقت شیراز با انتقاد شدید از وضعیت بعضی اداره‌ها در استان فارس گفت: چند اداره هستند که مشکل دارند و در آنها رشوه و باج‌گیری رواج دارد که چنانچه لازم شود آنها را به مردم معرفی می‌کنیم.

رضوی اردکانی اضافه کرد: حراست‌ها در این‌گونه اداره‌ها نباید رفیق دزد و شریک غافله شوند و در این زمینه اداره کل اطلاعات باید اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه مدیران باید بر زیرمجموعه خود به طور کامل اشراف داشته باشند، تصریح کرد: مردم از مدیران انتظار دارند تا با رشوه و فساد اداری مقابله کنند.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه مدیری که گناه و اقدام به رشوه‌خواری کرد نباید در جای دیگری به او پست داده شود و در مقابل اعمال خود باید از وی پاسخ خواست و برابر قانون برخورد کرد.

رضوی اردکانی با تذکر به برخی از مدیران در این استان مبنی بر اینکه مراقب حرف‌ها و مصاحبه‌های خود باشند و چیزی نگویند که جمع کردن آن مشکل یا غیرممکن باشد، خاطرنشان کرد: مدیران باید از اداره خود به طور کامل خبر داشته باشند در غیر این صورت به درد هیچ کاری نمی‌خورند.

حجت‌الاسلام رضوی اردکانی از موضع خود عقب نشینی نکرد و در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر استان فارس از مردم درخواست کرد که رشوه خواران ادارات را به دفتر امام جمعه معرفی کند.

رضوی گفت: دولت و دستگاه های نظارتی مختلفی در کشور مشغول به کار هستند که در این میان باید جدیت بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: خود مردم نیز باید توجه بیشتری داشته باشند و علاوه بر اینکه شکایت خود را به مجموعه اعلام می کنند نامه‌ای به همراه مشخصات خود به دفتر نمایندگی ولی فقیه نیز ارسال کنند.

به گزارش خبر پارسی، اصولگرایان در این ۸ سال علاوه بر دامن زدن به اختلافات خود و درگیر کردن فعالیت‌های عمرانی استان همچون راه آهن با موضوعات سیاسی و تبلیغاتی، حالا گرفتار فساد مالی و اختلاس و رشوه گیری شده و هر روز به بیان خودشان گوشه‌ای از عملکرد ادارات دولتی زیر دست آنها رو می شود.

بنابراین تسریع و دقت در انتخاب استاندار جدید و پایان دادن به حاکمیت ۸ ساله اصولگرایان در این استان می‌تواند بر دردهای نهفته مردم کهن ترین دیار ایران باشد.

بی شک دقت در انتخاب استاندار و جلوگیری از بازگشت به دوره ۸ سال گذشته کلید موفقیت استان فارس در آینده نزدیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.