اشتغال ۴۱هزار ایثارگر در مجموعه وزارت بهداشت

????????????????????????????????????

خبرپارسی – در دومین نشست شورای هماهنگی امور ایثارگران استان فارس که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، توسعه، ترویج و نهادینه شدن فرهنگ ایثار و نقش دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و اجرایی در این زمینه، مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش «وب دا» در شیراز، در این نشست که با حضور «غلامرضا یاوند عباسی» مشاور و مسوول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور، دکتر «سید محمد‌ هادی موسوی» مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور شاهد و ایثارگران، مهندس «هادی پژوهش» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، دکتر «علی بهادر» رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، «رجبعلی راهی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس و «اسفندیار نیکومنش» مشاور استاندار و مسوول هماهنگی امور ایثارگران استانداری فارس، صبح امروز، سی و یکم خرداد برگزار شد، مصوبه‌ها و قوانین مربوط به امور ایثارگران در برنامه ششم توسعه مورد بررسی قرار گرفت.

این نشست با درخواست اصلاح برخی مصوبه‌ها و قوانین مربوط به امور ایثارگران در برنامه ششم توسعه و برنامه پرسش و پاسخ در این زمینه همراه بود که مشاور و مسوول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور با استناد به کتاب «۸ قانون کلیدی ایثارگران و ۱۰ آیین نامه قانون جامع» به پرسش‌های مشاوران هماهنگی امور ایثارگران استان فارس، پاسخ داد.

تحصیل ۱۲ هزار دانشجوی ستاد شاهد و ایثارگر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

در ادامه دکتر «سید محمد‌ هادی موسوی»، مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور شاهد و ایثارگران، با تاکید بر اهمیت موضوع خدمت به ایثارگران و خانواده های شهدا در مجموعه وزارت بهداشت، گفت: امید است با الگو گرفتن از رفتارهای ایثارگران، برای توسعه، ترویج و نهادینه شدن فرهنگ ایثار در جامعه، تلاش کنیم.

او نخستین تاکید مجموعه وزارت بهداشت در این زمینه را حفظ منزلت و جایگاه ایثارگران و خانواده شهدا و همچنین رعایت و اجرای مقرارت مربوط به این حوزه عنوان کرد.

دکتر «موسوی» با اشاره به اجرای شیوه نامه رسیدگی به امور ایثارگران که با تاکید وزیر بهداشت به دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی ارسال شده است، اعلام کرد: حدود ۴۱ هزار ایثارگر در مجموعه وزارت بهداشت کشور مشغول به کار و دوازده هزار دانشجوی ستاد شاهد و ایثارگر نیز مشغول به تحصیل هستند.

او همچنین گزارشی از دیدارهای وزیر بهداشت با خانواده‌های شاهد و ایثارگر کشور و ارایه خدمات مختلف و فعالیت‌های انجام شده در این زمینه، ارائه کرد.

تاکید بر همکاری همه دستگاه ها در رسیدگی به امور ایثارگران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز دیگر سخنران این نشست بود که با تاکید بر حفظ، ارتقا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: شاید فراموشی در گذر زمان، سبب کمرنگ شدن برخی مسایل شود، اما موضوع مهم و ارزشمند ایثار و شهادت باید همیشه زنده بماند.

 «هادی پژوهش» با تاکید بر رسیدگی و دیدار هفتگی مسوولان فرمانداری و بخشداری های استان فارس با خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران، اعلام کرد: رسیدگی به ایشان، تنها وظیفه بنیاد شهید و ایثارگران نیست، بلکه همه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و اجرایی باید برای همکاری و حفظ شان و جایگاه والای خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان تلاش کنند.

ایثارگران؛ الگویی از عمل به اخلاص، ازخود گذشتگی و تلاش برای همگان

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز میزبانی این نشست را افتخاری برای دانشگاه برشمرد و گفت: ارایه خدمات سلامت به رزمندگان، جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های شهدا، از وظایف مهم ماست.

دکتر «علی بهادر» افزود: ایثارگران با ترویج فرهنگ ایثار و عمل به اخلاص، ازخودگذشتگی، دلسوزی و تلاش، الگویی برای دیگران هستند.

او از «محمدحسین سرایداران»، مشاور رییس و مسوول هماهنگی امور ایثارگران در دانشگاه علوم پزشکی تقدیر و او را به عنوان الگوی ایثارگری معرفی کرد.

بیشترین جذب نیرو از خانواده های شاهد و ایثارگر استان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

در ادامه، «رجبعلی راهی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس با اعلام این موضوع که بالاترین جذب نیروی کار از خانواده های شاهد و ایثارگر، مربوط به دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، تاکید کرد: انتظار داریم دیگر دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و اجرایی نیز با رعایت قوانین و مقررات مربوط به امور شاهد و ایثارگر، نسبت به جذب و به‌کارگیری ایشان، تلاش خود را به کار بندند.

او همچنین خواستار پیگیری این موضوع از سوی استاندار شد.

  در این نشست که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی‌ استان فارس از جمله بخشداران، معاونان فرمانداری شهرستان‌ها روسای موسسه‌ها، سازمان‌ها، بانک‌ها و نهادهای دولتی استان، در مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، مشاوران هماهنگی امور ایثارگران استان فارس در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سازمان‌های آبفا، اداره ورزش و جوانان، اداره کل امور مالیاتی و شرکت نفت و گاز استان فارس، مورد تقدیر قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.