استاندار فارس: هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری همیشگی برای توسعه است

خبرپارسی – استاندار فارس با بیان اینکه در دنیای پیشرفته امروز بهره گیری از منابع نقصان ناپذیری همچون تفکر، خلاقیت و اندیشه پویا کلید توسعه است، افزود:  هزینه کردن در آموزش و پرورش سرمایه گذاری همیشگی و با ارزش برای توسعه جامعه است .

عنایت الله رحیمی در مراسم تقدیر از معلمان نمونه استان فارس ضمن تکریم مقام شامخ معلم به نقش‌های متعدد معلمان در جایگاه‌های فردی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: نقش والدین در خانواده به عنوان بنیان اجتماع، نقش شهروند قانون مدار که مطالبات به حق خود را از مجاری قانونی به گونه ای که چارچوب نظم اجتماعی را رعایت شود پیگیری می‌کند، از جمله نقش‌های فردی معلمان است.

 وی نقش تعلیم و تربیت را به عنوان نقش اصلی معلمان برشمرد و با تاکید بر اهمیت جایگاه این نقش در آموزه‌های دینی و فرهنگی، عنوان کرد: پرورش و تعلیم نسل آینده و ترویج اخلاق و مهارت‌های لازم در میان این نسل نیازمند علاقه به شغل معلمی و ایجاد انگیره اموختن در دانش آموزان است.

 استاندار فارس با بیان اینکه شاخص‌های انتخاب معلم نمونه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، آموزش مسئولیت پذیری قانونمندی،عشق ، ایثار و اخلاق و مدارا  به دانش آموزان را از جمله مولفه هایی برشمرد که قطعا در انتخاب معلمان نمونه مورد توجه قرار گرفته است.

 نماینده عالی دولت در استان فارس هزینه کردن در آموزش و پرورش را سرمایه گذاری همیشگی و با ارزش  برای توسعه جامعه برشمرد و بیان کرد: در دنیای پیشرفته امروز بهره گیری از منابع نقصان ناپذیری همچون تفکر، خلاقیت و اندیشه پویا کلید توسعه است؛ بنابراین معلمان با پرورش نیروهای انسانی که‌صاحبان این خلاقیت و تفکر هستند، در راه توسعه کشور گام بر می‌دارند.

 استاندار فارس با اشاره به اینکه استکبار، جنگی تمام عیار برای مقابله با آزادی و استقلال ملت ایران به راه انداخته است، تهدیدها و تحریم‌های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران را هزینه حفظ استقلال و آزادی و توسعه و پیسرفت کشور دانست و خاطرنشان کرد:  معلمان عزیز در مقابله با این اقدامات خصمانه رسالت مهمی بر عهده دارند و به نسل آینده کشور می آموزند  اگر به دنبال  و استقلال میهن هستیم باید به صورت گسترده و عاشقانه و ایثارگرانه در صحنه نبرد اقتصادی حضور پیدا کنیم و هر یک مسئولیت خود را به‌خوبی بدانیم و در مقابل تحریم‌ها مقاومت لازم را انجام دهیم.

  وی تاکید کرد:  نهادینه کردن این مقاومت و  توضیح و تشریح مسائل اقتصادی که در جامعه در اثر تحریم‌ها وجود دارد قسمتی رسالت معلمان است که می‌تواند  به فرزندان و والدین و اقشار مختلف جامعه  آگاهی های لازم را انتقال دهند.

دکتر رحیمی عنوان کرد: بی تردید جامعه فرهنگیان نیز از این امر مستثنی نبوده و گوشه ای از هزینه های این مقاومت در برابر استکبار را در راستای تعالی نظام مقدس جمهوی اسلامی متقبل می‌شوند.

نماینده عالی دولت در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه معلمان در مسائل فرهنگی جامعه اشاره و عنوان کرد: فرهنگیان عزیز به عنوان قشر فرهیخته و آگاه جامعه آنچه نیاز فرهنگی امروز جامعه است را درک کرده و به دنبال پیراستن کژی ها و رفع کاستی ها از دامن فرهنگ هستند‌ تا بتوانند انتقال دهنده فرهنگ غنی ایرانی اسلامی به فرزمدان این سرزمین باشند.

 وی با بیان اینکه جامعه فرهنگیان با مشکلاتی از جمله نیازهای آموزشی و کمبودهایی در تامین معیشت مواجه است، خاطرنشان کرد: دولت خود را مکلف به کاهش مشکلات این قشر می‌داند .

دکتر رحیمی در ادامه با اشاره به شرایط جنگ اقتصادی حاکم بر جامعه اظهار کرد: اما معلمان به عنوان‌ حامیان و پشتوانه های همیشگی نظام به خوبی می دانند که در شرایط بحرانی تحقق خواسته های معمولی زندگی به سختی امکان پذیر است.

 وی ابراز امیدواری کرد معلمان به عنوان الگوهای دانش آموزانی که آینده سازان کشور هستند در آینده نزدیک دغدغه و نگرانی از بابت مشکلات نداشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.