استاندار فارس: ساعات کاری ادارات درفارس تغییر نمی کند

خبرپارسی – استاندارفارس با بیان اینکه استان فارس و نیمه جنوبی کشور نسبت به میانگین کشوری وضعیت مناسب تری درباره مبارزه با شیوع  ویروس کرونا دارد گفت: ساعات کاری ادارات در فارس تا اطلاع  بعدی تغییر نمی کند .

عنایت الله رحیمی در جلسه کارگروه  سلامت استان با توجه به اقدامات انجام شده در خصوص کنترل شیوع این ویروس در استان افزود: باید  تلاش شود جامعه با دسترسی به اطلاعات صحیح  به سمت رفتار عقلایی حرکت کند، عنوان کرد: این اقدام سبب می‌شود هجوم‌ به سمت اقلام مورد نیاز کنترل شده و توزیع آنها به صورت مناسب انجام شود.

آموزش خود مراقبتی، رفع کمبود در اقلامی همچون ضد عفونی کننده‌ها، ماسک و دستکش و همچنین توجه به افراد دارای بیماری های زمینه ای از جمله بیماری های ریوی و قلبی از دیگر مواردی بود که استاندار فارس بر لزوم توجه به آنها تاکید کرد.

وی یادآور شد: کارکنان دستگاه های اجرایی در صورت داشتن بیماری های زمینه ای و یا ابتلا به سرماخوردگی شدید می‌توانند با موافقت مجموعه اقدام به دور کاری یا گرفتن مرخصی استعلاجی کنند.

استاندار فارس در مورد کم کردن ساعات اداری استان نیز گفت: با توجه به اینکه وضعیت استان فارس در شیوع کرونا قرمز نیست تا کنون ضرورت این اقدام وجود نداشته و در صورت نیاز تصمیمات لازم اتخاص خواهد شد.

او همچنین از مجموعه علوم پزشکی خواست در ارائه خدمات به جانبازان شیمیایی توجه ویژه ای داشته باشند.

رحیمی کنترل وضعیت سلامت اطرافیان کسانی که تست کرونا ی آنها مثبت بوده را از دیگر موارد حائز اهمیتی برشمرد که باید با جدیت در دستور کار علوم پزشکی باشد.

وی افزود : در صورت نیاز به کنترل ورودی های شهرها راهداری و پلیس راه همکاری لازم را با علوم پزشکی داشته باشند.

استاندار فارس از مدیرکل راهداری استان خواست کنترل بهداشت در مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی را بیش از پیش در دستور کار قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی مدارس و دانشگاه ها طبق تصمیم ستاد ملی مبارزه با شیوع کرونا انجام شده یادآور شد: تعطیلی مراکز تجمع نیز تا زمان بر طرف شدن مشکل و اعلام رسمی ادامه خواهد یافت.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین با تاکید بر اهمیت توجه به شهرستان ها و روستاهای استان عنوان کرد: ستادهای شهرستانی مقابله با کرونا تشکیل شده و فرمانداران و شهرداران در این جلسات مامورانی برای اجرایی شدن مصوبات جلسات ستاد مشخص کنند.

وی ادامه داد:  علوم پزشکی در زمینه ارائه خدمات و توزیع اقلام در شهرستان ها و روستاها توجه ویژه داشته باشد.

کنترل ورودی ادارات با استفاده از ضدعفونی کننده ها و در نظر گرفتن سایر تدابیر بهداشتی، توجه اوقاف به حفظ بهداشت در مساجد و اماکن مذهبی، ارائه خدمات مجازی به ارباب رجوع در ادارات و دستگاه ها، کنترل فضای مجازی از سوی دستگاهها و نهادهای امنیتی و نظارتی به منظور پیشگیری از تشویش اذهان عمومی و ملتهب کردن فضای جامعه، نظارت بر بازار فروش همه اقلام، نظارت و برنامه ریزی هدفمند برای توزیع اقلام بهداشتی  از دیگر موارد بود که استاندار فارس بر لزوم‌توجه به آنها تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.