استاندار فارس خبر داد: حتما تعدادی از مدیران تغییر خواهند کرد/ مدیران استان باید مجری سیاست های دولت باشند/ خبرنگار باید در بیان نقطه نظرات خود آزاد باشد/ در جمع دانشجویان حاضر می شوم

خبر پارسی – استاندار فارس در نخستین نشست مطبوعاتی خود با بیان اینکه در سفر هیئت دولت به استان فارس یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های موثر استان مصوب شده بود، از تحقق صد در صدی تخصیص اعتبارات ۶ ماهه اول به استان خبر داد.
بنا بر اعلام سیدمحمدعلی افشانی همزمان با هفته دولت در سراسر استان بالغ بر ۱۴۵۶ طرح در بخش‌های مختلف به بهره‌برداری خواهد رسید و اعتبار هزینه شده برای این تعداد پروژه یک هزار و ۱۴۷ میلیارد تومان است.

حتما تعدادی از مدیران تغییر خواهند کرد

استاندار فارس در خصوص احتمال تغییر مدیران استان گفت: شاخص‌های ارزیابی مدیران را اعلام کردم، حتما تعدادی از مدیران تغییر خواهند کرد اما تعجیلی در این کار ندارم، شاخص‌های انتخاب مدیر از نظر من شاخص‌های بسیار دشواری است و این موضوع را می‌توان از انتخاب معاون سیاسی، امنیتی دریافت، نمی‌خواهم با عجله یک مدیر را تغییر دهم و فردی جایگزین شود که بعد پشیمان شویم.
افشانی همچنین تصریح کرد: فرماندار مرکز استان فارس را به تهران معرفی کرده‌ایم که در آینده نزدیک رسما اعلام و معرفی می‌شود، تکلیف فرمانداران یکی دو شهرستان که اکنون با سرپرست اداره می‌شود هم به‌زودی مشخص می‌شود.
از اینکه فارس در ورزش حرفه ای نماینده ای ندارد متاسفم
وی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص وضعیت نامناسب ورزش حرفه‌ای استان فارس گفت: از شنیدن وضعیت ورزش استان فارس و اینکه در عرصه رقابت‌های حرفه‌ای ورزش‌های پرطرفداری نظیر فوتبال هیچ نماینده‌ای نداریم،‌ متاثر شدم، اما اجازه بدهید موضوع را با دقت بررسی کنم و بعد پاسخ بدهم.
در جمع دانشجویان حاضر می شوم
استاندار فارس همچنین تصریح کرد که قطعا در جمع دانشجویان حاضر خواهد شد و این وعده تا قبل از ۱۶ آذر سال‌جاری تحقق یافته و همان‌جا پاسخ سئوالات دانشجویان را نیز می‌دهد.
خبرنگار باید در بیان نقطه نظرات خود آزاد باشد

استاندار فارس در واکنش به طرح برخی سئوالات از سوی خبرنگاران گفت: اعتقاد دارم که خبرنگار باید در بیان نقطه نظرات و طرح سئوالات خود آزاد باشد و بتواند مطالبات مردم را پیگیری کند، طرح سئوالاتی که پاسخ آن کسی را برنجاند و به پاسخ‌دادن وادار کند و در نهایت منافع مردم هم در آن نباشد، مطلوب یک خبرنگار حرفه‌ای نیست.
وی اضافه کرد: وظیفه خبرنگار به‌عنوان چشم و گوش جامعه، آشنا کردن مردم با حقوق شهروندی است، مردم اگر حقوق خود را بشناسند، برای گرفتن آن اقدام خواهند کرد، وقتی حقشان تضییع شود، اعتراض می‌کنند و این جامعه را رشد می‌دهد.
مدیران استان باید مجری سیاست های دولت باشند
استاندار فارس تمام مدیران را موظف به پاسخگویی نسبت به مطالبات مردم و تعهداتی که به واسطه مسئولیت دارند، دانست و گفت: انتظار هست که سئوالات خبرنگاران در جهت منافع آحاد مردم باشد نه انتقام گیری و رنجاندن افراد و ایجاد تنش.
وی تاکید کرد که پاسخگوی آنچه در گذشته اتفاق افتاده یا گفته شده است نیست، اما سه‌شرط برای ادامه همکاری مدیران تعیین کرده است که سلامت مالی و اخلاقی، توان انجام ماموریتی که سازمان متبوع بر عهده مدیر گذاشته است و مجری سیاست‌های عمومی دولت بودن را سه شرط مورد نظر دانست.
استاندار فارس تاکید کرد که هیچ مدیری را به‌لحاظ اعتقادات فردی و گرایش‌های سیاسی، تغییر نخواهد داد، مگر اینکه سه شرط گفته شده را نداشته باشد.

سهم زنان فارس بیش از یک مدیر است
وی در خصوص به‌کارگیری زنان در سطوح مدیریتی با تاکید براینکه حق استان فارس نیست که تنها یک مدیر زن در میان مجموعه مدیران دستگاه‌های مختلف حضور داشته باشد، گفت: مگر می‌شود حقوق بانوان را به‌عنوان بخشی تاثیرگذار از جامعه نادیده گرفت و مدعی حقوق شهروندی بود. من امیدوارم که وقتی فارس را ترک می‌کنم در همه زمینه‌ها شاهد شرایط بهتری باشیم.
فضا برای حضور تمام سلایق باید فراهم باشد
استاندار فارس در پاسخ به سئوالی در مورد ممانعت از حضور برخی سخنرانان، گفت: استان فارس باید حائز شرایطی باشد که همه در آن احساس آرامش و امنیت داشته باشند، ما باید از آنچه موجب التهاب می‌شود، پرهیز داشته باشیم، هر پیام التهاب آلودی که از فارس مخابره می‌شود، در فرار سرمایه‌گذاران و فقر مردم تاثیرگذار خواهد بود و انتشار دهنده آن پیام در چنین مسئله‌ای مسئول است.
وی در عین‌حال گفت: استان فارس هم مشابه تمام کشور است، اگر فردی در سایر نقاط کشور ممنوعیت برای سخنرانی ندارد، در فارس هم هیچ ممنوعیتی نخواهد داشت و اگر فردی اجازه سخنرانی در دیگر استان‌ها را نداشته باشد، در فارس هم اجازه سخنرانی به او داده نمی‌شود. فارس که نمی‌توان ایزوله باشد، باید به‌دنبال ایجاد فضایی با نشاط در همه زمینه‌ها باشیم تا در جامعه ایجاد انگیزه کنیم، باید فضا برای حضور تمام سلایق فراهم شود.
افشانی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس، گفت: هیچ کس را نباید به‌خاطر اینکه منتقد من یا دولت است کنار گذاشت، یا از ورودش به جلسه‌ای منع کرد، شخصا هر روز تمام اخبار خبرگزاری فارس را مطالعه می‌کنم و اعتقاد دارم که باید فضا برای حضور همه رسانه‌ها به شکل متوازن وجود داشته باشد.
استاندار فارس گفت: اما توجه داشته باشیم که نهایت خدمت ما در هر جا و مسئولیتی که هستیم، رضایت مردم است، اگر اقدامات ما منجر به تامین منافع مردم شد، باید خوشحال باشیم، اینکه به‌دنبال انتقام باشیم،‌ مشکلات استان فارس و کشور حل نمی‌شود.
همه ارکان حاکمیت باید پاسخگوی اشتغال باشند
وی در مورد بحث اشتغال نیز گفت: اعتقاد دارم که همه ارکان حاکمیت به هر میزان از ظرفیتی که از حاکمیت اشغال کرده‌اند، باید پاسخگوی اشتغال باشند، باید ببینیم که دولت چه درصدی از حاکمیت را تشکیل می‌دهد، به همان میزان هم باید پاسخگو باشد، سیستم قضایی چه میزان از حاکمیت را در اختیار دارد، آن هم باید پاسخگو باشد، من این موضوع را ۱۶ سال قبل هم اعلام کردم و همچنان بر این عقیده استوار هستم.
استاندار فارس گفت: همه نهادهای انقلابی و همه دستگاه‌های حاکمیتی باید در این ارتباط پاسخگو باشند، دولت نمی‌تواند به‌تنهایی پاسخگوی بحث اشتغال باشد، اما اعتقاد دارم با تعامل بین دستگاه‌ها می‌توان مشکلات را حل کرد، اگر همه دستگاه‌ها و سیستم‌ها برای ایجاد رغبت در سرمایه‌گذاری و تسهیل سرمایه‌گذاری همراه شوند، قطعا بخشی از مشکلات اشتغال حل خواهد شد.
وی تصریح کرد: مسائل اجتماعی، یک معادل ریاضی نیست که در آن اعدادی را بگذاریم و مسئله حل شود، به‌عنوان مثال برای حضور سرمایه‌گذار نیازمند آرامش هستیم، باید ثبات ایجاد شود و التهاب از جامعه رخت بر بندد، یکی از مشکلات عرصه سرمایه‌گذاری قوانین زیاد و بعضا متناقض و دست و پاگیر است، در اولین قدم باید این مشکل را مرتفع کرد.

2 دیدگاه برای “استاندار فارس خبر داد: حتما تعدادی از مدیران تغییر خواهند کرد/ مدیران استان باید مجری سیاست های دولت باشند/ خبرنگار باید در بیان نقطه نظرات خود آزاد باشد/ در جمع دانشجویان حاضر می شوم

  1. چند تا سوال از آقای استاندار!
    1-اگر یک مدیری با دور زدن قانون و از طریق واحدهای هیت امنایی و یا مجامع خیریه زیرمجموعه خودش از جیب ملت به افراد و یا نهادهای خاص کمک مالی کند ، دارای سلامت مالی ارزیابی میشود؟
    2-اگر مدیری با طرحهای غیر کارشناسی که اکثریت استانها حاضر به انجام آنها نشده اند ، باعث اذیت مردم و مجریان طرح گردند ،دارای توان انجام ماموریت سازمانی تلقی میگردد؟
    3- اگر مدیری در بین جوانان و پرسنل زیر مجموعه اش بذر یاس و ناامیدی پخش کند پیرو سیاستهای عمومی دولت تلقی میشود؟
    4- اگرسیاستهای مدیری در جهت ترویج ریاکاری و نفاق باشد و مدام در حال پرونده سازی برای افراد باشد ، دارای سلامت اخلاقی تلقی میگردد؟

  2. سلام
    واقعا باید تبریک گفت به وزیر کشور بابت انتخاب استاندار با درایت که خیلى هوشمندانه و با تکیه بر تجربیات سوابق عالى اجرایى خود در این مدت کم نسبت به شناخت مشکلات زیر بنایى استان ،اگاهى پیدا کرده و در صدد رفع انها مى باشد.
    و از مسئولین استانى در خواست دارم که از این فرصت بدست امده بدون پرداختن به مسائل سیاسى و حاشیه اى ،از ظرفیتهاى کارى ایجاد شده نهایت بهره بردارى را با کمک گرفتن از استاندار محترم به نفع مردم استان تغییر دهند.
    از خداوند بزرگ ،به حق جد بزگوار این سید جلیل القدر،مسئلت مى کنم که در راه خدمت گذارى به این مردم شایسته،موفق و عاقبت بخیر شده و کارنامه خوبى از خود مثل گذشته ، به جا بگذارد.ان شاءالله…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.