استاندار فارس خبر داد: آغاز عملیات پالایشگاه دوم شیراز

خبر پارسی – عملیات ساخت دومین پالایشگاه بزرگ شیراز امسال آغاز می شود.

 استاندار فارس امروز یکشتبه ۲۴ فروردین پس از جلسه دو ساعته با وزیر و مسوولان وزارت نفت  با اعلام این خبر گفت: با تلاش مسوولان استانداری و مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی ، موافقت وزارت نفت  برای احداث دومین پالایشگاه بزرگ شیراز گرفته شد.

وی افزود: هنوز نمی توان به صورت صد درصد گفت محل احداث این پالایشگاه کدام نقطه استان است، اما احتمال احداث آن در نزدیکی سروستان بیشتر از مناطق دیگر است.

دکتر احمدی با تشریح تصمیمات گرفته شده در جلسه روز گذشته تصریح کرد: موفق شدیم نظر وزارت نفت را برای ساخت  یک مجتمع گردشگری، تفریحی و رفاهی و بیمارستان ویژه کارکنان شرکت نفت در شیراز را جلب کنیم و علاوه بر این با احداث تاسیسات اتان گیری از پالایشگاه پارسیان مهر و اجرای خط اتیلن به طول ۵۰۰ کیلومتر و انتقال خوراک برای پتروشیمی های فیروزآباد –جهرم ، فسا، استهبان و داراب از جمله تصمیمات جلسه روز گذشته بود.

وی افزود: همچنین فعال سازی خط اتیلن –دنا برای تاسیس پتروشیمی های کازرون ، نورآباد و ممسنی مورد موافقت وزیر نفت قرار گرفت.

استاندار فارس با اشاره به تصویب احداث پتروشیمی های فارس در گذشته و عدم اجرای آن تاکید کرد: پتروشیمی های مصوب شده به دلیل عدم پیش بینی تامین خوراک آنها قابلیت اجرایی نداشته که با این تصمیم و تلاش مجموعه استانداری و مجمع نمایندگان خوراک این پتروشیمی را تامین خواهیم کرد.

احمدی در پایان گفت: هم اکنون مجری پالایشگاه دوم شیراز تعیین شده و با حمایت وزارت نفت انشاالله در سال جاری عملیات ساخت این پالایشگاه آغاز خواهد شد.

1 دیدگاه برای “استاندار فارس خبر داد: آغاز عملیات پالایشگاه دوم شیراز

  1. با سلام
    مسعود عمرایی هستم لیسانسش مکانیک سیالات،اشنا به نرم افزار catia و
    مسلط به ISO خوانی piping و 2 ماه سابقه کار مرتبط با piping در فاز
    12 پارس جنوبی،امادگی خود را برای همکاری اعلام میدارم.
    با تشکر 09350747861-09182201670

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.