استاندار: تاثیرات ورزش در مراحل گذار استان به توسعه یافتگی مشهود است

خبرپارسی – استاندار فارس گفت:  رویدادهای ورزشی تاثیرات شگرفی در اقتصاد استان ایجاد می‌کند که ردپای این تاثیرات در مراحل گذار آنها به توسعه‌یافتگی یا ظهور اقتصادی مشهود‌ است

اسماعیل تبادار، در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان فارس و مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره تیم های قشقایی و فجر سپاسی شیراز، با تاکید بر لزوم توسعه نشاط  و شادی در جامعه به واسطه گسترش فعالیت های ورزشی، افزود: باید در کنار توجه به توسعه ورزش همگانی برای پشبرد و پیشرفت ورزش حرفه ای نیز برنامه ریزی کرد .

وی توسعه ورزش حرفه ای را مستلزم برنامه ریزی دقیق و علمی باشگاه ها دانست و افزود: رویدادهای ورزشی تاثیرات شگرفی در اقتصاد استان ایجاد می‌کند که ردپای این تاثیرات در مراحل گذار آنها به توسعه‌یافتگی یا ظهور اقتصادی مشهود‌ است .

رئیس شورای عالی ورزش استان افزود: ورزش در بسیاری از کشورها علاوه بر اینکه امری فردی و موثر در سلامت جسم و روح تلقی می‌شود، در امور اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و مخصوصا اقتصادی جایگاه کلیدی یافته است .

تبادار بابیان اینکه دولت در فصل گذشته علیرغم تمام محدودیت های مالی و قانونی حمایت کاملی را از تیم های فوتبال حاضر در لیگ های مختلف کشور کرده است، ادامه داد: تلاش داریم تا در فصل پیش رو نیز از این تیم ها در حد بضاعت قانونی حمایت کنیم .

وی در ادامه این دیدار که رحیم زارع نماینده مردم آباده و بوانات و رئیس کمیته فوتبال فراکسیون ورزش و همچنین کوروش کرم پور نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیر و کارزین نیز حضور داشتند نقش بخش خصوصی را در توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای جامعه را بسیار مهم دانست و گفت: فراهم کردن بسترهای لازم برای بخش خصوصی از سوی دولت، این نقش رابسیار پر رنگ تر از گذشته کرده است .

تبادار خواستار تبیین برنامه های مدون ورزشی بر پایه نگاهی علمی در بخش خصوصی شد و گفت: بازاریابی از طریق ورزش و بازاریابی ورزشی دو عامل اصلی توسعه بخش خصوصی ورزش است که برنامه ریزان بخش خصوصی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

وی در عین حال گفت: حمایت‌های بخش خصوصی در تیم‌داری رشته‌های مختلف در لیگ‌های کشور بر کسی پوشیده نیست به همین منظور تلاش می کنیم تا شرایط و تسهیلات برای مدیران این بخش خ در جهت متعادل‌سازی رشد ورزش استان و تامین منافع اقتصادی بخش خصوصی فراهم شود .

استاندار فارس تصریح کرد که حمایت های مد نظر محدود به رشته فوتبال نبوده و براساس طرح آمایش سرزمین، حمایت های بیشتر معطوف به ورزش هایی خواهد بود که ظرفیت توسعه و پیشرفت بیشتری داشته باشند.

کمک به تیم های لیگی در مقایسه با ۴ دهه گذشته بی سابقه بوده است

در ابتدای این دیدار مدیرکل ورزش و جوانان استان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره در حوزه ورزش حرفه ای گفت:کمک مالی اداره کل ورزش و جوانان در سال ۹۶ به تیم های لیگی استان در مقایسه با ۴ دهه اخیر بی سابقه بوده است.

حیدر علی کامیاب با بیان اینکه توقع مردم فارس از تیم های لیگی بخصوص نمایندگان فوتبال استان  این است که با استفاده از تمام ظرفیت ها شرایط حضور در لیگ برتر را فراهم سازند گفت:ما در تقسیم اعتبارات به ورزش حرفه ای با محدودیت های قانونی مواجه هستیم اما تلاش خواهیم کرد تا با تعریف بسته های مختلف حمایتی از بخش خصوصی و راه های دیگر قانونی زمینه جذب منابع غیر دولتی را در ورزش حرفه ای فراهم سازیم.

دبیر شورای عالی ورزش استان افزود:در حال حاضر تعامل بسیار خوبی با مدیران بخش‌های خصوصی ورزش استان داریم و تعامل با حامیان مالی جدید با استفاده از فرصت های قانونی دیده شده در برنامه ششم توسعه ،در جهت توسعه ورزش در استان نیز از اولویت‌های کاری این اداره در سال ۹۷ خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.