آقای کی روش سکوت کنید لطفا!!

خبرپارسی – کارلوس کی روش در اظهاراتی شتابزده و حاشیه ساز خطاب به برانکو ایوانکوویچ سرمربی موفق پرسپولیس گفته است : «آقای پروفسور. این کشور برای بودن من و شما کوچک است. مردم باید تصمیم بگیرند، یا من یا شما». کی روش این سخنان را در شرایطی بر زبان آورده که هنوز ساعاتی از سوت پایان دیدار ایران با پرتغال نگذشته بود . سخنانی که همه را غافلگیر کرد . مرد پرتغالی بدون شناخت از تاریخ و سرزمین ایران با زبان امپراطوری دریانوردان پرتغالی قرن ۱۲و۱۳ سخن میگوید و برای فوتبال ملی و باشگاهی ایران تعیین و تکلیف میکند . بر ای اطلاع این سرمربی حاشیه ساز و سخن نشناس یادآور میشوم که
ایران کشور بسیار بزرگی است.
١٨ برابر مساحت پرتغال و هشت برابر جمعیت آن کشور و
٢٩ برابر کرواسی وسعت دارد . کافی است که در نقشه کره زمین و سوابق تاریخی این سرزمین کمی جستجو کنید تا به وسعت و عظمت تاریخ و فرهنگ ایران زمین پی ببرید . بنابراین از بیان سخنان غیر مسئولانه و پرخاشگرانه جدا اجتناب کنید علاقه مندان به فوتبال به اندازه کافی مشکل دارند شما دیگر مشکلی بر مشکلات این مردم نیفزایید !! آقای کی روش !
اگر هرکس فقط در دایره مسئولیتهای تعریف شده خودش عمل کند و فرصت گرانبهایی که برای او ایجاد شده را قدر بشناسد هیچ گاه ایران را کوچک نخواهد دید . طرح مسائل حاشیه ای با هدف قرار دادن برانکو چیزی جز یک جنجال سازی برای فرار از پاسخگویی و بسترسازی آمرانه برای شرایط پیش رو نیست. جناب کی روش به جای این موضع گیری ها ی سردرد آور و حاشیه ای بهتر آن است که پس از استراحتی کوتاه دلایل و تحلیل های خود را در دفاع از عملکرد خود و ناکامی ایران در جام جهانی بیان کند. حمله مستقیم به برانکو و برخی مربیان داخلی رفتار ناهنجار و غلطی است .این نوع رفتارها شایسته یک مربی در سطح جهانی نیست نه اعتباری برای خود کی روش به همراه میاورد و نه ارزشی به ارزشهای فوتبال ایران می افزاید. به وزیر ورزش و جوانان توصیه میشود که قبل از هر اقدامی به کی روش سکوت کردن را تاکید کند و پس از آن دلایل عدم صعود را به مردم و رسانه ها دقیقا توضیح دهد . دانستن دلایل ناکامی تیم ملی حق مردم است زیرا برای سرمربی و این تیم هزینه های کلانی صرف شده است.
عبدالکاظم دریساوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.